چهره امنیتی واشنگتن ۶ ماه پس از حمله به کنگره؛ برچیده شدن مشروط حصار‌های «کپیتال هیل»

15:43 - 19 تير 1400
کد خبر: ۷۴۰۱۱۷
حصار‌های اطراف ساختمان کنگره آمریکا ۶ ماه پس از حمله معترضان به نتایج انتخابات این کشور به کپیتال هیل، جمع آوری خواهد شد.

- حصار‌های نصب شده در اطراف «کپیتال هیل» پس از شورش ۶ ژانویه گذشته به زودی برداشته می‌شوند، اما بیشتر بازدیدکنندگان اجازه ورود به داخل ساختمان نمادین کنگره آمریکا را نخواهند داشت.

به گزارش «دیلی میل»، حصار‌های سیاه رنگ در اطراف «کپیتال هیل» که یکی از آخرین نشانه‌های باقی مانده از شورش ۶ ژانویه است، به زودی جمع آوری خواهد شد اما بر اساس طرح جدید، ورود بازدیدکنندگان به داخل ساختمان کنگره همچنان ممنوع خواهد بود.

پلیس «کپیتال هیل» در عملیاتی که ۱.۲ میلیون دلار هزینه داشت، حصار‌های استیل ۷ فوتی فولادی به همراه سیم‌های خاردار دارای برق و بلوک‌های جاده‌ای را در اطراف محوطه این منطقه مستقر کرده است.

نیرو‌های گارد ملی آمریکا نیز که پس از حمله معترضان در محوطه و اطراف «کپیتال هیل» مستقر شده بودند، پس از ماه‌ها در ماه می‌، این منطقه را ترک کردند.

مقام‎های آمریکایی می‎گویند اگرچه حصارکشی موقت برداشته خواهد شد، اما محدودیت‌های فعلی دسترسی به ساختمان همچنان برقرار است.

مقام‎های فدرال می‎گویند از تحرکات آنلاین گروه‌های راستگرای افراطی و افرادی که به تئوری‌های توطئه مبنی بر احیای مجدد ترامپ در ماه آگوست اعتقاد دارند، آگاه هستند.

در حادثه حمله به کنگره آمریکا، ۵ نفر از جمله یک طرفدار ترامپ که توسط پلیس در داخل «کپیتال هیل»، هدف اصابت گلوله قرار گرفت، کشته شدند و ۳ نفر که در بین مردم خواستار فوریت‌های پزشکی شدند، در حمله ژانویه جان خود را از دست دادند.

یک افسر پلیس کنگره نیز یک روز پس از حمله ۶ ژانویه بر اثر سکته مغزی درگذشت و سپس ۲ افسر دیگر نیز خودکشی کردند.

همچنین پس از این حادثه و در تاریخ ۲ آوریل گذشته، یک راننده ۲۵ ساله به نام «نوح گرین» به سمت حصار‌های خارج از «کپیتال هیل» حمله کرد و یک افسر پلیس را به قتل رساند.

بر اساس گزارش‎ها، پس از جمع آوری حصارها، پلیس «کپیتال هیل»، به نظارت اطلاعاتی ادامه خواهد داد.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *