تاثیر خشونت پلیس آمریکا بر سلامت سیاه پوستان

0:45 - 30 تير 1400
کد خبر: ۷۳۹۹۸۷
یک تحقیق نشان می‎دهد افراد سیاه پوستی که با خشونت پلیس این کشور روبرو می‌شوند دچار افزایش عصبانیت و افسردگی می‎شوند.

- ـ«رابرت ماتلی جونیور»، از اساتید دانشگاه در آمریکا دریافته است که سلامت روانی افراد سیاه پوست ۱۸ تا ۲۹ ساله هنگامی که به دلیل نژادپرستی، در معرض خشونت پلیس آمریکا قرار می‌گیرند، دچار مشکل می‌شود.

به گزارش «بوستون کالج»، «ماتلی»، که روابط متقابل نژادپرستی و خشونت را در میان بزرگسالان مطالعه می‌کند، می‎گوید «افراد سیاه پوست در این گروه سنی که با خشونت پلیس روبرو می‌شوند، دچار افزایش عصبانیت شده و افسردگی و حساسیت بیش از حد را تجربه می‌کنند.»

به گفته وی، «عزت نفس در میان این افراد که با خشونت پلیس روبرو می‌شوند اغلب پایین می‌آید و افکار ناخواسته گاهی بدون هشدار در سر آن‌ها فرو می‌رود؛ وقتی چیزی درباره رفتار وحشیانه پلیس را به یاد می‌آورند، ممکن است شروع به تعریق کنند یا در تنفس دچار مشکل شوند و همچنین قلب آن‌ها ممکن است شروع به تپیدن شدید کند.»

این استاد دانشگاه افزود «بسیاری از ما بدون در نظر گرفتن قومیت خود در معرض خشونت پلیس آمریکا قرار گرفته ایم اما شما ممکن است متوجه شوید که دلیل اینکه در معرض خشونت پلیس قرار می‌گیرید، رنگ پوست شما باشد.»

وی بیش از ۳۰۰ دانشجوی سیاه پوست را در کالج سنت لوئیس که خشونت پلیس را تجربه کرده‎اند، یا شخصا شاهد خشونت پلیس بوده و یا فیلم خشونت پلیس را در رسانه‌ها مشاهده کرده‎اند، بررسی کرده است.

در هر ۳ مورد، قرار گرفتن در معرض خشونت پلیس که ناشی از نژادپرستی است واکنش‌هایی مشابه استرس پس از سانحه را ایجاد می‌کند.

«ماتلی» رابطه مثبتی بین قرار گرفتن در معرض خشونت پلیس مبتنی بر نژادپرستی و هر ۷ عامل در مقیاس علائم استرس آسیب زای نژادی پیدا کرد که تاثیر نژادپرستی را ارزیابی می‌کند.

عوامل موجود در مقیاس، که در سال ۲۰۰۷ ایجاد شده است، شامل افسردگی، عصبانیت، حساسیت بیش از حد، عزت نفس پایین، جدا شدن از زندگی، افکار سرزده و واکنش‌های جسمی مانند اختلال در تنفس است.

ین کارشناس آمریکایی در بخش دیگری اظهار داشت «خشونتی که پلیس در برابر سیاه پوستان استفاده می‌کند برای این افراد دردناک است»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *