رشد ۱۰۸ درصدی تعداد کل معاملات تجارت الکترونیک در ایران

16:25 - 09 تير 1400
کد خبر: ۷۳۷۵۸۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
واحد‌های تجارت الکترونیکی ارائه کالا یا خدمات، در کنار به کارگیری وبسایت در ۷۸ درصد موارد از شبکه‌های اجتماعی، ۳۴ درصد از پیام‌رسان‌ها و ۲۸ درصد از اپلیکیشن موبایل استفاده کرده‌اند.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، روش تامین سرمایه در ۹۳ درصد واحد‌های تجارت الکترونیکی ایران، سرمایه‌گذاری شخصی بوده است و جمع سپاری مالی با ۴ درصد، سرمایه‌گذاری دولتی ۳ درصد و شتابدهنده‌ها و بخش‌خصوصی نیز ۳ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

حوزه فعالیت ۵۶ درصد واحد‌های تجارت الکترونیکی دارای اینماد، «کالا» بوده و حوزه‌های «کالا و خدمات» و «خدمات» در رتبه‌های بعد به ترتیب ۲۳ و ۲۱ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

واحد‌های تجارت الکترونیکی ارائه کالا یا خدمات، در کنار به کارگیری وبسایت در ۷۸ درصد موارد از شبکه‌های اجتماعی، ۳۴ درصد از پیام‌رسان‌ها و ۲۸ درصد از اپلیکیشن موبایل استفاده کرده‌اند.

از پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی می‌توان به سروش، ایتا، بله، آی‌گپ، تلگرام و واتساپ نام برد و اینستاگرام نمونه‌ای از شبکه‌های اجتماعی است. پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی امروزه نه تن‌ها به‌عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط و تعامل بلکه ابزاری بسیار مناسب برای درآمدزایی، بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *