آمریکا و آلمان از جنایت رژیم بعث در استفاده از سلاح شیمیایی علیه ایران حمایت کردند

9:00 - 11 تير 1400
کد خبر: ۷۳۷۴۱۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار گفت: کشورهای غربی ازجمله آمریکا و آلمان باوجود ممنوع بودن استفاده از سلاح‌های شیمیایی و منع به‌کارگیری، با پشتیبانی و فروش آن به عراق و همچنین با سکوت معنادار خود در این زمینه، حمایت بزرگی از عمل جنایت‌کارانه رژیم بعث به عمل آوردند.
امیر سرتیپ بازنشسته محمد غفاری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به نقض حقوق بشر در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: نیروی هوایی عراق هفتم تیرماه سال ۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی در چهار نقطه پر ازدحام شهر سردشت، بیش از ۱۰۰ غیرنظامی این شهر را به شهادت رساند و هشت هزار نفر دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفته و مسموم شدند.

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار افزود: صدام در طول هشت سال جنگ تحمیلی در دوره‌های مختلفی از سلاح‌های شیمیایی و میکروبی علیه ملت ایران استفاده کرد و جنایت‌های بزرگی از طریق همین سلاح‌ها نیز بر روی نظامیان و غیرنظامیان وارد آورد.

غفاری تأکید کرد: کشورهای غربی از جمله آمریکا و آلمان با وجود ممنوع بودن استفاده از چنین سلاح‌هایی در کنوانسیون‌های بین‌المللی و منع به کارگیری آن، با پشتیبانی و فروش آن به عراق و همچنین با سکوت معنادار خود در این زمینه، حمایت بزرگی از  عمل جنایت‌کارانه رژیم بعث به عمل آوردند و آثار این بمباران شیمیایی هنوز هم در بدن جانبازان باز مانده در آن حادثه کاملاً پیداست.

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار با بیان اینکه صدام در سه مرحله و با سه هدف از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد، اضافه کرد: طی سال‌های ابتدایی جنگ تا سال ۶۱ برای آشنایی و اثر گذاری این سلاح و نحوه بر خورد جهانی با کاربرد آن و بین سال‌های ۶۱ تا ۶۵ به منظور جلوگیری از اجرای عملیات‌های بزرگ و پیروزمندانه رزمندگان و در سال‌های ۶۵ تا ۶۷ برای مجبور کردن ایران به خاتمه جنگ در شرایط نا برابر این اقدام را انجام داد که به هیچ‌کدام از اهداف خود نرسید.

غفاری اظهار داشت:  یاد و خاطره همه شهدا، جانبازان، آزادگان و پیشکسوتان دفاع مقدس را گرامی می‌داریم که شجاعانه هشت سال جانانه جنگیدند تا آب و خاک این کشور به‌دست بیگانگان نیفتد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *