ساماندهی شناورهای فاقد هویت در دستور کار/سند راهبردی دریایی در حال تصویب است
جلیل اسلامی در مراسم روز دریانورد به وضعیت صنعت حملونقل دریایی در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در شروع تحریمها حملونقل دریایی مورد توجه دشمن قرار گرفت؛ چرا که این صنعت نقش محوری در اقتصاد و هویت یک کشور دارد.
وی تصریح کرد: سازمان بنادر وارد فضایی شد که ضرورت داشت، کشتیرانی ملی را حفظ کند و توسعه دهد و در مقابل تحریمها بایستد که خوشبختانه این امر با کار تیمی محقق شد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر دریانوردی شیوع کرونا را از دیگر مشکلات صنعت دریانوردی در دوران اخیر عنوان کرد و گفت: با وجود مشکلات در حوزه پرسنل دریایی و بهداشت آنها، ماندگاری طولانی دریانوردان روی دریا و نبود امکان جابهجایی آسان در کشورهای مختلف این صنعت کار خود را ادامه داد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر دریانوردی افزود: قانون دریایی جمهوری اسلامی ایران بعد از سال ۱۳۴۳ نیاز به بازنویسی داشت که با نظر جمعی بخشهای دریایی کشور این اتفاق افتاد و قانون جدید دریایی به نام قانون کشتیرانی تجاری ایران تصویب و ابلاغ شد.
اسلامی گفت: موضوع دیگری که طی ماههای اخیر عملیاتی شد، تشکیل دادگاههای دریایی بود که لایحه آن تصویب و ابلاغ شد و اکنون در مرحله فرایند اجرایی است.
وی با بیان اینکه سند راهبردی دریایی در حال تصویب است، خاطرنشان کرد: ۲۸ راهبرد دریایی تدوین شده است که به توسعه و غنیسازی دریایی در موضوع خدمات کمک میکند.
معاون دریایی سازمان بنادر دریانوردی با اشاره به آغاز ساماندهی شناورهای سنتی در سال جاری، عنوان کرد: ساماندهی شناورهای فاقد هویت در دستور کار قرار گرفته است.
اسلامی با بیان اینکه ۱۳۰ هزار نفر دریانورد در حوزه کشتیرانی تجاری، نظامی، صیادی و خدماتی داریم، اظهار داشت: باید زیرساخت آموزش دریایی را توسعه دهیم و برونسپاری کنیم.
- بيشتر بخوانيد:
- خدمات کشتیرانی به بخش خصوصی سپرده میشود
انتهاي پيام/