برخلاف برنامه قبلی،خط سه مترو از میدان نوبنیاد به ایستگاه تجریش متصل میشود/افتتاح بخش شمالی،اوایل مهر
خبرگزاری میزان- شهردار تهران از افتتاح بخش شمالی خط سه مترو تهران در روزهای آغازین مهر خبر داد و گفت: بخش شمالی خط سه مترو به ایستگاه تجریش متصل میشود.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزای میزان، محمدباقر قالیباف امروز در مراسم بهرهبرداری از یکصد پروژه منطقه یک با بیان اینکه گاهی از بعضی از دوستان در رسانهها و یا مردم میشنوم که فعالیت عمرانی شهرداری تهران نسبت به قبل مقداری کندتر و آرامتر شده و به تعبیری امروز جوش و خروش در کار عمرانی کمتر دیده میشود، گفت: امروز مشکلات ما نسبت به دو تا سه سال قبل بسیار بیشتر شده چرا که در حوزه اقتصادی رکود وجود دارد و در کنار آن ما از مشکلات دولت اطلاع داریم و از کمکهای دولت نیز محروم هستیم. طبیعتا فعالیتها در حوزه ساخت و ساز کاهش قابل توجهی داشته است اما من در مدیریت هیچگاه وظیفه خودم نمیدانم که مشکلات را به مردم منتقل کنم. مشکلات برای مدیران است و خوب نیست که مدیران مشکلات را در نشستهای عمومی مطرح کنند.
شهردار تهران با بیان اینکه حتما مشکلاتی در حوزه کاری و بخشهای درآمدی داریم، تصریح کرد: با برنامه ریزی که در شهرداری تهران انجام شده است، شهرداری تهران بین همه نهادهای غیردولتی و تمامی وزارتخانهها و سازمانهای دولتی منحصر به فردترین نهادی است که بودجه آن ۷۰ به ۳۰ است. به این معنی که ۷۰ درصد بودجه ما در حوزه توسعه و زیر ساختها هزینه شده و تنها ۳۰ درصد در حوزه جاری و نگهداشت شهر به کار گرفته میشود. این در حالی است که در بقیه دستگاهها این موضوع دقیقا برعکس است یعنی ۷۰ تا ۸۰ درصد بودجهها خرج مسایل روزانه، حقوق و نگهداشت شده و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد به موضوعات توسعهای و تولید اختصاص داده میشود.
وی در ادامه افزود: در شهرداری تهران مصمم شدیم تا خرجها را در مجموعه کاهش دهیم، البته هنوز معتقدیم که میتوانیم بیشتر این هزینهها را کاهش دهیم و در اقتصاد مقاومتی نیز باید این کار را انجام دهیم. هم اکنون فعالیتهای عمرانی در شهرداری تهران با همان شتاب گذشته و با وجود همه مشکلات ادامه دارد. تنها تفاوت این است که امروز مترو تهران در اولویت اول ما قرار گرفته است و کاری که ما در مترو انجام میدهیم، مقداری از چشم مردم دور است چرا که تمامی فعالیت شبانهروزی ما در زیر زمین است.
شهردار تهران با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ کارگاه فعال در مترو شهر تهران در حال انجام کار است، گفت: تقریبا به ازای هر هزار متر خط مترو نیز یک ایستگاه نیاز است. این در حالی است که برای ساخت هر ایستگاه مترو بین ۱۰ تا ۱۵ هزار متر بنا احداث میشود و در کنار آن تملک و تجهیزات وجود دارد. به این ترتیب میتوان گفت که تونل سازی برای مترو در تهران نه تنها در ایران و خاورمیانه، بلکه در دنیا بینظیر است.
قالیباف ادامه داد: اگر به سایت همه متروهای دنیا مراجعه کنید، میتوانید ببینید با توجه به اینکه آنها هیچ مشکل مالی و فنی ندارند، روند ساخت و توسعه متروی آنها در سال چقدر است؛ البته امروز به برکت جوانان و متخصصان داخلی هیچ مشکل فنی نداریم اما در زمینه بودجه دچار مشکل هستیم. با این وجود کار با سرعت، شدت و دقت انجام میشود.
وی از افتتاح بخش شمالی خط سه مترو تهران در روزهای آغازین مهر خبر داد و گفت: خط سه مترو تهران با ۳۶ کیلومتر طولانیترین خط مترو به شمار میرود که از ابتدای جاده ساوه در آزادگان به سه راه نعمت آباد، قلعه مرغی، میدان راه آهن، خیابان ولی عصر (عج) تا میدان حضرت ولی عصر (عج) ادامه پیدا میکند. هم اکنون این بخش از خط سه تا میدان حضرت ولی عصر (عج) مورد بهره برداری قرار گرفته است و در ادامه نیز این خط از میدان ولی عصر (عج) تا خیابان شهید بهشتی، اتوبان شهید صیاد شیرازی، میدان نوبنیاد، بلوار ارتش، شهرک شهید محلاتی و شهرک قائم با طول حدود ۱۸ تا ۲۰ کیلومتر ادامه مییابد.
شهردار تهران گفت: در بخش شمالی خط سه مترو تهران ایستگاههای اساسی که مسافرگیری جدی و اساسی داشتند را در اولویت قرار دادیم. به این منظور در آینده نزدیک این ۲۰ کیلومتر مترو از شهرک قائم تا میدان ولی عصر (عج) مورد بهره برداری قرار میگیرد و باید گفت که انجام این کار در طول یک سال گذشته یک رکورد زنی بوده است.
وی تصریح کرد: در جریان ساخت خط سه مترو تهران در محدوده صیاد شیرازی، در مقعطی به سنگ برخورد کردیم و انجام کار یک هفته زمان بیشتری گرفت، به این ترتیب برای جبران این تاخیر در یک هفته ۴۶۰ متر حفاری و لاینینگ انجام دادیم که تاخیر به وجود آمده را جبران کنیم. این در حالی است که انجام این مقدار کار در طول یک هفته بیسابقه است. ما در تبریز، شیراز، مشهد و اهواز هم مترو داریم و در طول ۱۵ سال گذشته میتوانید ببینید که چقدر کار مترو پیش رفته است، اما در تهران هم اکنون حفاری و ساخت مترو در سال از ۳۰ کیلومتر عبور کرده و بهره برداری را به ۲۵ کیلومتر در سال میرسانیم.
شهردار تهران تاکید کرد: ما در مطالعات قبلی اتصال بین خط ۳ و خط یک مترو تهران را نداشتیم اما با مطالعاتی که در ۳، ۴ سال گذشته انجام شد، پس از تایید مشاور قرار شد به خاطر شرایط مناطق یک و سه و نیاز مسافر، از میدان نوبنیاد ادامه مسیر دهیم و خط سه از منطقه نیاوران و مسیر جماران به تجریش وصل شود. همچنین ادامه این خط از تجریش و از مسیر خیابان ولی عصر (عج)، از زیر خیابان به سمت پارک وی وصل میشود تا مجددا به ایستگاه شهید بهشتی برسد و این لوپ را تکمیل خواهد کرد.
قالیباف افزود: در خط۷ مترو نیز کار تونل، لاینینگ و بتن ریزی از میدان بسیج تا میدان صنعت در منطقه دو به طول بالغ بر بیست کیلومتر انجام شده و در این خط در حال ساخت ایستگاهها و ریل گذاری هستیم. به همین منظور همه توان خود را بسیج کردیم تا شعار آسمان آبی و زمین پاک تحقق پیدا کند. این امر به معنی توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش مصرف بنزین و کمک به اقتصاد مقاومتی است.
شهردار تهران ادامه داد: گاهی در برخی رسانهها و فضاهای مجازی یا نوشتاری میگویند که چون دوران انتخابات تمام شده، کار هم رها شده است. این در حالی است که ما به برکت انقلاب، فرهنگ جهاد و شهادت این طور تربیت شدهایم که لحظهای از خدمت به مردم غفلت نکنیم. ما مدیون این مردم هستیم و رضایت مردم را تبلور رضایت الهی میدانیم. اگر مردم از ما راضی باشند خدا هم از ما راضی است. این را وظیفه خودمان میدانیم که به مردم خدمت کنیم، از این رو اطمینان داشته باشید این کار با قوت انجام میشود. یقین دارم مردم هم خیلی آگاهتر از این هستند که افرادی با اطلاعات غلط، بخواهند مطلبی بگویند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع توسعه فضای سبز و محیط زیست در شهر تهران پرداخت و گفت: به زودی به بررسی وضعیت فضای سبز تهران در طول ۲۰ سال گذشته خواهم پرداخت تا روشن شود در چه مقاطع و دورههایی، چه اقداماتی برای شهر تهران در این دو دهه گذشته رخ داده و از بعد از جنگ تا امروز فضای سبز شهر تهران چه روندی را طی کرده است؟ این میتواند خیلی از موضوعات را روشن کند و فرصتها از افرادی که میخواهند موضوعات را مکدر کنند، گرفته میشود.
قالیباف با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه فضای سبز شهر تهران، بیان کرد: در همین منطقه یک، تنها بالغ بر ۵۰۰میلیاردتومان هزینه برای تملک و حفظ باغات انجام دادهایم، ما اولویتهای متعددی از جمله جنوب شهر، بافت فرسوده، مترو و اتوبوس را داریم و در این شرایط پول دادن و باغ خریدن واقعا کار سختی است، اما این توجه برای حفظ باغات وجود دارد. در زمینه کاشت درخت و توسعه فضای سبز نیز مردم خودشان در شهر قدم میزنند و وضعیت توسعه فضای سبز را میبینند.
شهردار تهران ادامه داد: در ارتفاعات ۱۸۰۰متر که خط کالبدی شهر تهران است نباید ساخت و سازی صورت گیرد. به همین منظور آنجا را تبدیل به فضای سبز میکنیم. در این زمینه نیز رسانهها نگاه کنند و اگر یک مورد ساخت و ساز بالای ۱۸۰۰ سراغ دارند را اعلام عمومی کنند. اگر در هر کجا تخلفی هم بوده است، به سرعت با آن برخورد کرده و ساخت سازهای غیر مجاز را با همه فشارهایی که روی ما قرار دارد، تخریب کردیم و جلوی آن را گرفتیم. در همین منطقه یک بسیاری از افراد حتی اگر زمین آنها باغ باشد، اجازه ۳۰ درصد ساخت و ساز گرفته و برخی رای قضایی میگیرند اما ما با دقت به دنبال کنترل این موضوع هستیم.
قالیباف در ادامه افزود: امروز واقعیت تلخ شهر ما این است که از امکانات و ظرفیتهای ایجاد شده به صورت بد استفاده میکنیم. دلیل ترافیکی که امروز شاهد آن هستیم در معادلات فنی این نیست که زیر ساخت، راه و بزرگراه کم داریم و یا ماشینهای ما بیش از ظرفیت است؛ عدد و رقمها به ما نشان میدهد آن چیزی که در شهر ترافیک به وجود آورده پائین بودن فرهنگ ترافیک است.
شهردار تهران عنوان کرد: در طول ۲سال مطالعات دقیقی در این زمینه صورت گرفته و نتایج نشان میدهد که امروز با وجود بزرگراهها، شریانهای اصلی شهر، دسترسیها و تعداد ماشینهایی که حرکت میکنند، نباید ترافیک داشته باشیم. از این رو این ترافیک به دلیل عدم رعایت قوانین، مقررات و فرهنگ ترافیک است.
قالیباف در ادامه به روند توسعه زیرساختهای بزرگراهی در شهر تهران اشاره کرد و افزود: ما در حوزه بزرگراهها تمامی برنامههای سال ۱۴۰۰ شهر تهران را تکمیل کردهایم، یعنی بزرگراهی نیست که باید آن را بسازیم و نساخته باشیم از این رو در این قسمت از برنامه جلو هستیم.
وی در ادامه با اشاره به کمپین «آسمان آبی، زمین پاک» گفت: این شعار یعنی از خودروی شخصی کمتر استفاده کنیم. اگر استفاده میکنیم نیز درست از آن استفاده کنیم. بین دو خط سفید و در لاین خودمان حرکت کنیم و تغییر مسیر ناگهانی نداشته باشیم، خودروی خودمان را در هرکجا و به صورت دوبله پارک نکنیم و به قوانین و مقررات احترام بگذاریم.
شهردار تهران اظهار کرد: باید این همکاری بین مردم در همه سطوح مخصوصا نخبگان، رسانه ملی، روزنامهها، سایتها و تمامی کسانی که دلسوز مردم هستند، در آموزش و پرورش، دانشگاهها، مساجد، فرهنگسراها، سراهای محله و تمامی محیطهایی که مردم گرد هم میآیند صورت گیرد چرا که اگر نحوه بهره برداری از امکانات موجود را به درستی آموزش ندهیم، دیگر امکان ارتقای کیفیت زندگی در شهر مقدور نیست. البته من این حرف را ۱۰ سال قبل نگفتم چون در آن زمان در بخشی از زیر ساختها دچار مشکل بودیم اما امروز به سمت شما مردم دست نیاز دراز میکنم تا شهر را بهتر بسازیم.
قالیباف عنوان کرد: در حال حاضر تمامی مهمانهای خارجی از نظافت شهر تعریف میکند اما من از فشار و هزینهای که بر شهرداری برای نظافت وارد میشود گلهمند هستم. در بقیه دنیا هفتهای یکبار زباله جمع میکنند اما ما در بعضی نقاط شهر باید روزی سه بار زباله جمع کنیم. به همین جهت نیازمند این هستیم تا دست به دست هم دهیم این مشکلات را حل کنیم.
وی در خاتمه گفت: بخشی از معضل ترافیک و آلودگی هوا دست ما است تا مترو و اتوبوسرانی را توسعه دهیم و بخشی دست مردم است تا از امکانات و ابزاری که در اختیار داریم درست استفاده کنند.
شهردار تهران با بیان اینکه حتما مشکلاتی در حوزه کاری و بخشهای درآمدی داریم، تصریح کرد: با برنامه ریزی که در شهرداری تهران انجام شده است، شهرداری تهران بین همه نهادهای غیردولتی و تمامی وزارتخانهها و سازمانهای دولتی منحصر به فردترین نهادی است که بودجه آن ۷۰ به ۳۰ است. به این معنی که ۷۰ درصد بودجه ما در حوزه توسعه و زیر ساختها هزینه شده و تنها ۳۰ درصد در حوزه جاری و نگهداشت شهر به کار گرفته میشود. این در حالی است که در بقیه دستگاهها این موضوع دقیقا برعکس است یعنی ۷۰ تا ۸۰ درصد بودجهها خرج مسایل روزانه، حقوق و نگهداشت شده و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد به موضوعات توسعهای و تولید اختصاص داده میشود.
وی در ادامه افزود: در شهرداری تهران مصمم شدیم تا خرجها را در مجموعه کاهش دهیم، البته هنوز معتقدیم که میتوانیم بیشتر این هزینهها را کاهش دهیم و در اقتصاد مقاومتی نیز باید این کار را انجام دهیم. هم اکنون فعالیتهای عمرانی در شهرداری تهران با همان شتاب گذشته و با وجود همه مشکلات ادامه دارد. تنها تفاوت این است که امروز مترو تهران در اولویت اول ما قرار گرفته است و کاری که ما در مترو انجام میدهیم، مقداری از چشم مردم دور است چرا که تمامی فعالیت شبانهروزی ما در زیر زمین است.
شهردار تهران با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ کارگاه فعال در مترو شهر تهران در حال انجام کار است، گفت: تقریبا به ازای هر هزار متر خط مترو نیز یک ایستگاه نیاز است. این در حالی است که برای ساخت هر ایستگاه مترو بین ۱۰ تا ۱۵ هزار متر بنا احداث میشود و در کنار آن تملک و تجهیزات وجود دارد. به این ترتیب میتوان گفت که تونل سازی برای مترو در تهران نه تنها در ایران و خاورمیانه، بلکه در دنیا بینظیر است.
قالیباف ادامه داد: اگر به سایت همه متروهای دنیا مراجعه کنید، میتوانید ببینید با توجه به اینکه آنها هیچ مشکل مالی و فنی ندارند، روند ساخت و توسعه متروی آنها در سال چقدر است؛ البته امروز به برکت جوانان و متخصصان داخلی هیچ مشکل فنی نداریم اما در زمینه بودجه دچار مشکل هستیم. با این وجود کار با سرعت، شدت و دقت انجام میشود.
وی از افتتاح بخش شمالی خط سه مترو تهران در روزهای آغازین مهر خبر داد و گفت: خط سه مترو تهران با ۳۶ کیلومتر طولانیترین خط مترو به شمار میرود که از ابتدای جاده ساوه در آزادگان به سه راه نعمت آباد، قلعه مرغی، میدان راه آهن، خیابان ولی عصر (عج) تا میدان حضرت ولی عصر (عج) ادامه پیدا میکند. هم اکنون این بخش از خط سه تا میدان حضرت ولی عصر (عج) مورد بهره برداری قرار گرفته است و در ادامه نیز این خط از میدان ولی عصر (عج) تا خیابان شهید بهشتی، اتوبان شهید صیاد شیرازی، میدان نوبنیاد، بلوار ارتش، شهرک شهید محلاتی و شهرک قائم با طول حدود ۱۸ تا ۲۰ کیلومتر ادامه مییابد.
شهردار تهران گفت: در بخش شمالی خط سه مترو تهران ایستگاههای اساسی که مسافرگیری جدی و اساسی داشتند را در اولویت قرار دادیم. به این منظور در آینده نزدیک این ۲۰ کیلومتر مترو از شهرک قائم تا میدان ولی عصر (عج) مورد بهره برداری قرار میگیرد و باید گفت که انجام این کار در طول یک سال گذشته یک رکورد زنی بوده است.
وی تصریح کرد: در جریان ساخت خط سه مترو تهران در محدوده صیاد شیرازی، در مقعطی به سنگ برخورد کردیم و انجام کار یک هفته زمان بیشتری گرفت، به این ترتیب برای جبران این تاخیر در یک هفته ۴۶۰ متر حفاری و لاینینگ انجام دادیم که تاخیر به وجود آمده را جبران کنیم. این در حالی است که انجام این مقدار کار در طول یک هفته بیسابقه است. ما در تبریز، شیراز، مشهد و اهواز هم مترو داریم و در طول ۱۵ سال گذشته میتوانید ببینید که چقدر کار مترو پیش رفته است، اما در تهران هم اکنون حفاری و ساخت مترو در سال از ۳۰ کیلومتر عبور کرده و بهره برداری را به ۲۵ کیلومتر در سال میرسانیم.
شهردار تهران تاکید کرد: ما در مطالعات قبلی اتصال بین خط ۳ و خط یک مترو تهران را نداشتیم اما با مطالعاتی که در ۳، ۴ سال گذشته انجام شد، پس از تایید مشاور قرار شد به خاطر شرایط مناطق یک و سه و نیاز مسافر، از میدان نوبنیاد ادامه مسیر دهیم و خط سه از منطقه نیاوران و مسیر جماران به تجریش وصل شود. همچنین ادامه این خط از تجریش و از مسیر خیابان ولی عصر (عج)، از زیر خیابان به سمت پارک وی وصل میشود تا مجددا به ایستگاه شهید بهشتی برسد و این لوپ را تکمیل خواهد کرد.
قالیباف افزود: در خط۷ مترو نیز کار تونل، لاینینگ و بتن ریزی از میدان بسیج تا میدان صنعت در منطقه دو به طول بالغ بر بیست کیلومتر انجام شده و در این خط در حال ساخت ایستگاهها و ریل گذاری هستیم. به همین منظور همه توان خود را بسیج کردیم تا شعار آسمان آبی و زمین پاک تحقق پیدا کند. این امر به معنی توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش مصرف بنزین و کمک به اقتصاد مقاومتی است.
شهردار تهران ادامه داد: گاهی در برخی رسانهها و فضاهای مجازی یا نوشتاری میگویند که چون دوران انتخابات تمام شده، کار هم رها شده است. این در حالی است که ما به برکت انقلاب، فرهنگ جهاد و شهادت این طور تربیت شدهایم که لحظهای از خدمت به مردم غفلت نکنیم. ما مدیون این مردم هستیم و رضایت مردم را تبلور رضایت الهی میدانیم. اگر مردم از ما راضی باشند خدا هم از ما راضی است. این را وظیفه خودمان میدانیم که به مردم خدمت کنیم، از این رو اطمینان داشته باشید این کار با قوت انجام میشود. یقین دارم مردم هم خیلی آگاهتر از این هستند که افرادی با اطلاعات غلط، بخواهند مطلبی بگویند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع توسعه فضای سبز و محیط زیست در شهر تهران پرداخت و گفت: به زودی به بررسی وضعیت فضای سبز تهران در طول ۲۰ سال گذشته خواهم پرداخت تا روشن شود در چه مقاطع و دورههایی، چه اقداماتی برای شهر تهران در این دو دهه گذشته رخ داده و از بعد از جنگ تا امروز فضای سبز شهر تهران چه روندی را طی کرده است؟ این میتواند خیلی از موضوعات را روشن کند و فرصتها از افرادی که میخواهند موضوعات را مکدر کنند، گرفته میشود.
قالیباف با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه فضای سبز شهر تهران، بیان کرد: در همین منطقه یک، تنها بالغ بر ۵۰۰میلیاردتومان هزینه برای تملک و حفظ باغات انجام دادهایم، ما اولویتهای متعددی از جمله جنوب شهر، بافت فرسوده، مترو و اتوبوس را داریم و در این شرایط پول دادن و باغ خریدن واقعا کار سختی است، اما این توجه برای حفظ باغات وجود دارد. در زمینه کاشت درخت و توسعه فضای سبز نیز مردم خودشان در شهر قدم میزنند و وضعیت توسعه فضای سبز را میبینند.
شهردار تهران ادامه داد: در ارتفاعات ۱۸۰۰متر که خط کالبدی شهر تهران است نباید ساخت و سازی صورت گیرد. به همین منظور آنجا را تبدیل به فضای سبز میکنیم. در این زمینه نیز رسانهها نگاه کنند و اگر یک مورد ساخت و ساز بالای ۱۸۰۰ سراغ دارند را اعلام عمومی کنند. اگر در هر کجا تخلفی هم بوده است، به سرعت با آن برخورد کرده و ساخت سازهای غیر مجاز را با همه فشارهایی که روی ما قرار دارد، تخریب کردیم و جلوی آن را گرفتیم. در همین منطقه یک بسیاری از افراد حتی اگر زمین آنها باغ باشد، اجازه ۳۰ درصد ساخت و ساز گرفته و برخی رای قضایی میگیرند اما ما با دقت به دنبال کنترل این موضوع هستیم.
قالیباف در ادامه افزود: امروز واقعیت تلخ شهر ما این است که از امکانات و ظرفیتهای ایجاد شده به صورت بد استفاده میکنیم. دلیل ترافیکی که امروز شاهد آن هستیم در معادلات فنی این نیست که زیر ساخت، راه و بزرگراه کم داریم و یا ماشینهای ما بیش از ظرفیت است؛ عدد و رقمها به ما نشان میدهد آن چیزی که در شهر ترافیک به وجود آورده پائین بودن فرهنگ ترافیک است.
شهردار تهران عنوان کرد: در طول ۲سال مطالعات دقیقی در این زمینه صورت گرفته و نتایج نشان میدهد که امروز با وجود بزرگراهها، شریانهای اصلی شهر، دسترسیها و تعداد ماشینهایی که حرکت میکنند، نباید ترافیک داشته باشیم. از این رو این ترافیک به دلیل عدم رعایت قوانین، مقررات و فرهنگ ترافیک است.
قالیباف در ادامه به روند توسعه زیرساختهای بزرگراهی در شهر تهران اشاره کرد و افزود: ما در حوزه بزرگراهها تمامی برنامههای سال ۱۴۰۰ شهر تهران را تکمیل کردهایم، یعنی بزرگراهی نیست که باید آن را بسازیم و نساخته باشیم از این رو در این قسمت از برنامه جلو هستیم.
وی در ادامه با اشاره به کمپین «آسمان آبی، زمین پاک» گفت: این شعار یعنی از خودروی شخصی کمتر استفاده کنیم. اگر استفاده میکنیم نیز درست از آن استفاده کنیم. بین دو خط سفید و در لاین خودمان حرکت کنیم و تغییر مسیر ناگهانی نداشته باشیم، خودروی خودمان را در هرکجا و به صورت دوبله پارک نکنیم و به قوانین و مقررات احترام بگذاریم.
شهردار تهران اظهار کرد: باید این همکاری بین مردم در همه سطوح مخصوصا نخبگان، رسانه ملی، روزنامهها، سایتها و تمامی کسانی که دلسوز مردم هستند، در آموزش و پرورش، دانشگاهها، مساجد، فرهنگسراها، سراهای محله و تمامی محیطهایی که مردم گرد هم میآیند صورت گیرد چرا که اگر نحوه بهره برداری از امکانات موجود را به درستی آموزش ندهیم، دیگر امکان ارتقای کیفیت زندگی در شهر مقدور نیست. البته من این حرف را ۱۰ سال قبل نگفتم چون در آن زمان در بخشی از زیر ساختها دچار مشکل بودیم اما امروز به سمت شما مردم دست نیاز دراز میکنم تا شهر را بهتر بسازیم.
قالیباف عنوان کرد: در حال حاضر تمامی مهمانهای خارجی از نظافت شهر تعریف میکند اما من از فشار و هزینهای که بر شهرداری برای نظافت وارد میشود گلهمند هستم. در بقیه دنیا هفتهای یکبار زباله جمع میکنند اما ما در بعضی نقاط شهر باید روزی سه بار زباله جمع کنیم. به همین جهت نیازمند این هستیم تا دست به دست هم دهیم این مشکلات را حل کنیم.
وی در خاتمه گفت: بخشی از معضل ترافیک و آلودگی هوا دست ما است تا مترو و اتوبوسرانی را توسعه دهیم و بخشی دست مردم است تا از امکانات و ابزاری که در اختیار داریم درست استفاده کنند.
نظرات بینندگان
سلام،من کارمند شرکت بهرهبرداری مترو در خط ۳ هستم، مردم مدام از ما راجع به اتصال خط ۳ به خط ۲ و همچنین کاهش فاصله زمان حرکت قطارها در خط ۳ سوال می کنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *