ضریب نفوذ بیمه در ایران ۲.۴ درصد/ ۹۰ درصد منازل مسکونی بیمهنامه ندارند
خسروشاهی در این نشست گفت: ایده مسابقه سخنرانی در صنعت بیمه جدید است و امیدواریم به واسطه این مسابقه صنعت بیمه و نفوذ صنعت بیمه در خانوادههای ایرانی توسعه امر بیمه حاصل شود.
به گفته قائم مقام بیمه مرکزی در بیمه دو طرف قول دادن و عمل کردن به قول وجود دارد و یکی از مشکلات صنعت بیمه صحبت نمایندگان بیمه فقط در مورد قول دادن است، اما در مرحله عمل به قول کمتر صحبت میشود.
وی افزود: اگر مردم بدانند شرکت بیمه موقع بروز خسارت به جبران خسارت پرداخته و به قول خود عمل میکند بهترین تبلیغ برای جذب سایر مشتریان خواهد بود.
در ادامه نشست مظلومی گفت: بیمهنامه محصولی خریدنی نیست بلکه محصولی فروختنی است که باید با ابتکار ارائهدهندگان و نمایندگان به مردم فروخته شود.
به گفته رئیس شورای سیاستگذاری مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه ضریب نفوذ بیمه در کشور ۲.۴ درصد است در حالی که قرار بود در برنامه ششم به ۷ درصد برسد و هنوز بیمهنامههای همچون بیمه عمر، پسانداز و بیمهنامه بدنه خودرو رونق پیدا نکرده است.
وی افزود: به دلیل فرهنگ پایین بیمهگری در کشور هنوز ۹۰ درصد منازل مسکونی در کشور بیمهنامه ندارند و در برخی موارد بیمهنامههایی که صادر میشود، بر اساس سرمایه پایین است.
مظلومی با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار نماینده فروش بیمه در کشور گفت: هنوز ۹۵ درصد آنها از مهارت ارائه مناسب و سخنرانی خوب برخوردار نیستند به همین دلیل نمیتوانند مشتری را برای خرید بیمه نامه متقائد کنند.
رئیس شورای سیاستگذاری مسابقه بزرگ سخنرانی تاکید کرد: با وجود ۱۰ میلیون موتورسیکلت هنوز ۸ میلیون موتور سیکلت فاقد بیمهنامه هستندو فقط ۲ میلیون بیمهنامه دارند و در بحث خودرو اکثر خودروها فاقد بیمه بدنه هستند.
وی بیان کرد: رویداد مسابقات سخنرانی عمومی در دنیا رایج است و مسابقه سخنرانی در صنعت بیمه امسال برای اولین بار در کشور برگزار خواهد شد و امیدواریم همه ساله برگزار شود.
مظلومی گفت: در کشور ما تنها ۲ درصد از بیمه نامهها آنلاین فروخته میشود و ۹۸ درصد از بیمه نامهها حضوری فروخته میشوند درحالی که در دنیا ۳۰ درصد بیمه نامهها آنلاین و ۷۰ درصد به صورت حضوری به فروش میرسد.
رئیس شورای سیاستگذاری مسابقه بزرگ سخنرانی با اشاره به سهم ۱۵ درصدی بیمه زندگی از کل پرتفوی صنعت بیمه گفت:
وی افزود: سهم بیمه زندگی در ژاپن ۶۶ درصد است و سهم کم سهم بیمه زندگی در کشور به این دلیل است که ۹۵ درصد نمایندگان بیمه نمیتوانند مردم را متقاعد به خرید این بیمه نامه کنند.
مظلومی در ادامه به جزئیات مسابقه اشاره کرد و گفت: در مسابقه سخنرانی تخصصی صنعت بیمه نفر اول ۵۰ میلیون تومان، نفر دوم ۳۰ میلیون و نفر سوم ۲۰ میلیون و چند جایزه ۵ میلیون تومانی پرداخت میشود.