نعمتزاده در برابر کمپین «نه به خرید خودروی صفر» کوتاه آمد؟!
خبرگزاری میزان – صدای مشتریان خودروسازان داخلی سرانجام با کمپین «نه به خرید خودروی صفر» به گوش مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین خودروسازان رسید، خودروسازانی که به نظر میرسد کیفیت و قیمت را فدای سود هر چه بیشتر خود کرده اند اما این بار مردم خواهان کاهش قیمت خودروهای گران و همچنین ارتقای کیفیت خودروهای نا امن هستند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، به دنبال تذکر روحانی به نعمت زاده در خصوص خائن و ضد انقلاب نامیدن افرادی که خریدار خودروی داخلی نیستند، سرانجام وزیر صنعت، معدن و تجارت در مقابل کمپین «نه به خرید خودروی صفر»، راضی به صدور دستور تحول در صنعت خودرو شد.
در حال حاضر مردم جدی تر از همیشه خواهان اصلاح قیمت و همچنین ارتقای کیفیت خودروهای ناامن داخلی هستند، خودروهایی که به دلیل تعرفه بالا و گران کاذب، تفاوت قیمت بسیار زیادی با نمونه خارجی خود دارند، ضمن اینکه کیفیت خودروهای داخلی بسیار بی کیفیت تر هستند.
البته نعمت زاده اخیرا در جمع خبرنگاران از بی کیفیت بودن خودروهای داخلی پرده برداشت و گفت: در تولید خودرو از قطعه های ایرانی استفاده می کنیم که نمونه آن پژو است و قطعات و کیفیت خودروهای تولید داخلی بسیار هم با کیفیت هستند.
حمایت وزارت صنعت، خودروسازان را فلج کرد
دبیر کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان گفت: دخالت و حمایت های بیجای دولت از خودروسازان باعث شده آنها نسبت به هرگونه ارتقای کیفیت خودرو به اعتنا باشند.
محمد بیاتیان درباره کمپین «نه به خودروی صفر» اظهار کرد: راه اندازی چنین کمپینی راه حل بهبود وضعیت صنعت خودرو از لحاظ کیفی و کمی نیست.
وی افزود: این گونه اقدام در وهله نخست به اشتغال آسیب می زند چرا که بخش عمده ای از بازار کار کشور در صنایع خودروسازی متمرکز است به این ترتیب، نخریدن خودرو به سیستم اشتغال کشور ضربه می زند.
پیامدهای منفی کمپین
نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیامدهای منفی راه اندازی این کمپین بیان کرد: این کمپین مغایر با اصل اقتصاد مقاومتی است، در حالی که در این میان خودروسازان مقصر نیستند.
بیاتیان درباره نقش خودروسازان افزود: آسیب این کمپین متوجه خودروسازان است در صورتی که دولت ها در دوره های مختلف مقصرند چرا که دخالت های بیجای دولت در انتخاب مدیریان و سیاست گذاری های نادرست وضعیت کنونی را برای صنعت خودروسازی درست کرده است.
حاشیه امن خودروسازان
این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین حمایت های نابجای دولت از خودروسازان در هر بار انتقاد از آنها باعث شد خودروسازن در حاشیه امنی قرار گرفته و کمتر درصدد ارتقای کیفیت باشند.
خودرو باید ارزان شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با میزان، با بیان اینکه مردم نمیتوانند هزینه سوءمدیریت در صنعت خودروسازی را بپردازند، گفت: خودرو باید حداقل تا 10میلیون تومان ارزان شود.
ایرج ندیمی در مورد اظهارنظر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر خائن خواندن افرادی که اقدام به راهاندازی کمپینی برای نخریدن خودروی داخلی کردهاند، افزود: اگر معنای راهاندازی کمپین مذکور این باشد که قیمتها کاهش یابد، این اقدام آنها قابل دفاع است.
وی گفت: نعمت زاده وزیر صنعت باید بر ضرورت رعایت استانداردها از سوی خودروسازان تاکید کند ضمن اینکه رویکرد اقتصاد مقاومتی افزایش تولیدات داخلی همراه با اصلاح قیمت و ارتقای کیفیت محصولات است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اگر معنای آن تبلیغات برای نخریدن خودروی داخلی و افزایش واردات خودرو باشد، غیر قابل قبول است بنابراین قبل از هرگونه قضاوتی باید اهداف و شناسنامه افرادی که این کمپین را راهاندازی کردهاند، مشخص شود.
ندیمی در مورد اظهارنظر وزیر صنعت در مورد این کمپین تاکید کرد: اگر منظور وزیر صنعت افزایش تولیدات داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد این نظر هم قابل دفاع است.
وی تصریح کرد: اما نکته دیگری که در اینجا حائز اهمیت است این بوده که ما نباید به هر قیمتی از قبیل افزایش قیمت و کاهش کیفیت خودروهای تولید داخل، مردم را مجبور به خرید کنیم.
نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ما از تولیدکنندگان داخلی انتظار داریم که قیمتها را اصلاح کنند البته نه در حدی که کمپین راهاندازی شده انتظار دارند ولی آنها میتوانند به راحتی قیمت هر خودرو تولید داخل را 10میلیون کاهش دهند یا اینکه با پرداخت وام، پاداش و تامین نقش رباتیک و مکانیزه نقایص موجود را برطرف کرده و قدرت خرید را افزایش دهند.
وی تصریح کرد: وزیر صنعت باید کیفیت خودروها را متناسب با ادعای خود درمورد این کمپین ارتقا دهد و بر ضرورت رعایت استانداردها از سوی خودروسازان تاکید کند و زمینه را برای رقابت در بازار خودرو فراهم سازد چراکه مردم نمیتوانند هزینه سوءمدیریت در صنعت خودروسازی را بپردازند.
ندیمی اضافه کرد: البته این صحبت وزیر نباید سوءتعبیر شده و از آن غیرمردمی بودن وی برداشت شود اما باید هم اعضای این کمپین هم خودروسازان برای رفع نقایص موجود با هم به تفاهم برسند ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که رویکرد اقتصاد مقاومتی افزایش تولیدات داخلی همراه با اصلاح قیمت و ارتقای کیفیت محصولات است.
نخریدن مشکل را حل نمی کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت وگو با میزان، با اشاره به آسیب اجتماعی ناشی از تعدیل نیروی انسانی در پی ضربه زدن عدهای به صنعت خودروسازی کشور و تلاش بیحاصل آنها در جهت کاهش چشمگیر قیمت خودرو گفت: باید راهکاری قانونی برای ممانعت از ایجاد فضاهای کاذب علیه این صنعت ارائه شود.
علیاکبر ناصری با اظهار بیاطلاعی از اهداف واقعی کمپین "خودروی داخلی نخریم" و اظهارنظر وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد این کمپین، افزود: موضوع وجود مشکلات جدی برای خودروسازان ناشی از عدم خرید خودروهای داخلی که در پی فضاهای کاذبی که اخیر ایجاد شده، با حضور کارشناسان مربوطه در این کمیسیون مطرح شد.
نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف از آسیب اجتماعی ایجاد شده در پی ضربه زدن عدهای به صنعت خودروسازی کشور یادآورشد: هماکنون رکود ایجاد شده در بازار خودروی داخلی، خودروسازان را با بدهیهای سنگین روبرو ساخته که در پی آن ناچار به تعدیل نیروی انسانی شدهاند و عده زیادی بخاطر این حرکت غیرکارشناسانه اعضای این کمپین از کار بیکار شدهاند.
وی تصریح کرد: من معتقدم نخریدن محصولات داخلی باعث کاهش چشمگیر قیمت خودروها و ایجاد زمینه مناسب برای افزایش واردات خودرو نمیشود بنابراین باید برای رفع این معضل با بهرهمندی از نظر کارشناسان راهکاری قانونی در جهت رفع مشکلات خودروسازان و ممانعت از ایجاد فضاهای کاذب علیه این صنعت ارائه شود.
اولین پیروزی کمپین خرید خودروی صفر ممنوع
وزیر صنعت، معدن و تجارت بالاخره در مقابل کمپین خرید خودرو صفر ممنوع، راضی به صدور دستور تحول در صنعت خودرو شد.
وزیر صنعت دولت یازدهم پس از کش و قوسهای فراوان با صدور دستوری که امروز توسط سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو قرائت شد، به خودروسازان دستور داد تا برای بهبود کیفیت و تحول جدی در صنعت خودرو اقدام کنند.
به نظر میرسد، مردم حالا منتظر تمکین خودروسازان به این دستور هستند. اکنون خودروسازان در برابر آزمونی سخت قرار گرفته و درصورت عدم تدبیر مسئله قیمت و کیفیت خودروی ملی، هم زمان دربرابر دولت و مردم قرار خواهند گرفت.
انتشار خبر کاهش ظرفیت تولید خودرو و تمدید تعطیلات تابستانی در ایران خودرو و فروش نرفتن ۳۰ هزار خودرو سایپا در چند وقت اخیر موجی از رضایت در بین مردم را به دنبال داشت.
با بالا گرفتن انتقادات و جبهه گیری مردم در برابر خودروسازان داخلی امروز خبری منتشر شد که نشان دهنده عقب نشینی دولت در برابر خواسته مردم بود.
بر همین اساس وزیر صنعت دستور تشکیل ستاد ویژه تحول و بهبود کیفیت در صنعت خودرو را با مشارکت کلیه ذینفعان این صنعت داد و معاونت امور صنایع این وزارتخانه را مسئول پیگیری وظایف محوله در این رابطه کرد.
ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو با اشاره به برگزاری سی و سومین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو با حضور تمامی اعضا به اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه پرداخت.
به گفته قربانی، نعمت زاده در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه بر ضرورت مشتری مداری و جلب رضایت مشتری از نظر تولید محصولات و خودروهای با کیفیت بالا تاکید کرد و گفت: ما حق تحویل خودروی معیوب به مشتری را نداریم و در این رابطه باید پایش کیفیت به صورت ماهانه صورت بگیرد تا بتوانیم کنترل دقیقی بر محصولات تولیدی داشته باشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تاکیدکرد: ما نباید عیب خود را مخفی کنیم، چرا که وقتی اشکالات را مطرح و صادقانه با مشتریان برخورد می کنیم قطعا پاسخ درست دریافت خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در مقابل خطاهایی که خودروسازان مرتکب می شوند باید طبق دستورالعمل و قوانین مصوب هزینه آن را به مشتری پرداخت کنند.
در حال حاضر مردم جدی تر از همیشه خواهان اصلاح قیمت و همچنین ارتقای کیفیت خودروهای ناامن داخلی هستند، خودروهایی که به دلیل تعرفه بالا و گران کاذب، تفاوت قیمت بسیار زیادی با نمونه خارجی خود دارند، ضمن اینکه کیفیت خودروهای داخلی بسیار بی کیفیت تر هستند.
البته نعمت زاده اخیرا در جمع خبرنگاران از بی کیفیت بودن خودروهای داخلی پرده برداشت و گفت: در تولید خودرو از قطعه های ایرانی استفاده می کنیم که نمونه آن پژو است و قطعات و کیفیت خودروهای تولید داخلی بسیار هم با کیفیت هستند.
حمایت وزارت صنعت، خودروسازان را فلج کرد
دبیر کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان گفت: دخالت و حمایت های بیجای دولت از خودروسازان باعث شده آنها نسبت به هرگونه ارتقای کیفیت خودرو به اعتنا باشند.
محمد بیاتیان درباره کمپین «نه به خودروی صفر» اظهار کرد: راه اندازی چنین کمپینی راه حل بهبود وضعیت صنعت خودرو از لحاظ کیفی و کمی نیست.
وی افزود: این گونه اقدام در وهله نخست به اشتغال آسیب می زند چرا که بخش عمده ای از بازار کار کشور در صنایع خودروسازی متمرکز است به این ترتیب، نخریدن خودرو به سیستم اشتغال کشور ضربه می زند.
پیامدهای منفی کمپین
نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیامدهای منفی راه اندازی این کمپین بیان کرد: این کمپین مغایر با اصل اقتصاد مقاومتی است، در حالی که در این میان خودروسازان مقصر نیستند.
بیاتیان درباره نقش خودروسازان افزود: آسیب این کمپین متوجه خودروسازان است در صورتی که دولت ها در دوره های مختلف مقصرند چرا که دخالت های بیجای دولت در انتخاب مدیریان و سیاست گذاری های نادرست وضعیت کنونی را برای صنعت خودروسازی درست کرده است.
حاشیه امن خودروسازان
این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین حمایت های نابجای دولت از خودروسازان در هر بار انتقاد از آنها باعث شد خودروسازن در حاشیه امنی قرار گرفته و کمتر درصدد ارتقای کیفیت باشند.
خودرو باید ارزان شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با میزان، با بیان اینکه مردم نمیتوانند هزینه سوءمدیریت در صنعت خودروسازی را بپردازند، گفت: خودرو باید حداقل تا 10میلیون تومان ارزان شود.
ایرج ندیمی در مورد اظهارنظر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر خائن خواندن افرادی که اقدام به راهاندازی کمپینی برای نخریدن خودروی داخلی کردهاند، افزود: اگر معنای راهاندازی کمپین مذکور این باشد که قیمتها کاهش یابد، این اقدام آنها قابل دفاع است.
وی گفت: نعمت زاده وزیر صنعت باید بر ضرورت رعایت استانداردها از سوی خودروسازان تاکید کند ضمن اینکه رویکرد اقتصاد مقاومتی افزایش تولیدات داخلی همراه با اصلاح قیمت و ارتقای کیفیت محصولات است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اگر معنای آن تبلیغات برای نخریدن خودروی داخلی و افزایش واردات خودرو باشد، غیر قابل قبول است بنابراین قبل از هرگونه قضاوتی باید اهداف و شناسنامه افرادی که این کمپین را راهاندازی کردهاند، مشخص شود.
ندیمی در مورد اظهارنظر وزیر صنعت در مورد این کمپین تاکید کرد: اگر منظور وزیر صنعت افزایش تولیدات داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد این نظر هم قابل دفاع است.
وی تصریح کرد: اما نکته دیگری که در اینجا حائز اهمیت است این بوده که ما نباید به هر قیمتی از قبیل افزایش قیمت و کاهش کیفیت خودروهای تولید داخل، مردم را مجبور به خرید کنیم.
نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ما از تولیدکنندگان داخلی انتظار داریم که قیمتها را اصلاح کنند البته نه در حدی که کمپین راهاندازی شده انتظار دارند ولی آنها میتوانند به راحتی قیمت هر خودرو تولید داخل را 10میلیون کاهش دهند یا اینکه با پرداخت وام، پاداش و تامین نقش رباتیک و مکانیزه نقایص موجود را برطرف کرده و قدرت خرید را افزایش دهند.
وی تصریح کرد: وزیر صنعت باید کیفیت خودروها را متناسب با ادعای خود درمورد این کمپین ارتقا دهد و بر ضرورت رعایت استانداردها از سوی خودروسازان تاکید کند و زمینه را برای رقابت در بازار خودرو فراهم سازد چراکه مردم نمیتوانند هزینه سوءمدیریت در صنعت خودروسازی را بپردازند.
ندیمی اضافه کرد: البته این صحبت وزیر نباید سوءتعبیر شده و از آن غیرمردمی بودن وی برداشت شود اما باید هم اعضای این کمپین هم خودروسازان برای رفع نقایص موجود با هم به تفاهم برسند ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که رویکرد اقتصاد مقاومتی افزایش تولیدات داخلی همراه با اصلاح قیمت و ارتقای کیفیت محصولات است.
نخریدن مشکل را حل نمی کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت وگو با میزان، با اشاره به آسیب اجتماعی ناشی از تعدیل نیروی انسانی در پی ضربه زدن عدهای به صنعت خودروسازی کشور و تلاش بیحاصل آنها در جهت کاهش چشمگیر قیمت خودرو گفت: باید راهکاری قانونی برای ممانعت از ایجاد فضاهای کاذب علیه این صنعت ارائه شود.
علیاکبر ناصری با اظهار بیاطلاعی از اهداف واقعی کمپین "خودروی داخلی نخریم" و اظهارنظر وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد این کمپین، افزود: موضوع وجود مشکلات جدی برای خودروسازان ناشی از عدم خرید خودروهای داخلی که در پی فضاهای کاذبی که اخیر ایجاد شده، با حضور کارشناسان مربوطه در این کمیسیون مطرح شد.
نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف از آسیب اجتماعی ایجاد شده در پی ضربه زدن عدهای به صنعت خودروسازی کشور یادآورشد: هماکنون رکود ایجاد شده در بازار خودروی داخلی، خودروسازان را با بدهیهای سنگین روبرو ساخته که در پی آن ناچار به تعدیل نیروی انسانی شدهاند و عده زیادی بخاطر این حرکت غیرکارشناسانه اعضای این کمپین از کار بیکار شدهاند.
وی تصریح کرد: من معتقدم نخریدن محصولات داخلی باعث کاهش چشمگیر قیمت خودروها و ایجاد زمینه مناسب برای افزایش واردات خودرو نمیشود بنابراین باید برای رفع این معضل با بهرهمندی از نظر کارشناسان راهکاری قانونی در جهت رفع مشکلات خودروسازان و ممانعت از ایجاد فضاهای کاذب علیه این صنعت ارائه شود.
اولین پیروزی کمپین خرید خودروی صفر ممنوع
وزیر صنعت، معدن و تجارت بالاخره در مقابل کمپین خرید خودرو صفر ممنوع، راضی به صدور دستور تحول در صنعت خودرو شد.
وزیر صنعت دولت یازدهم پس از کش و قوسهای فراوان با صدور دستوری که امروز توسط سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو قرائت شد، به خودروسازان دستور داد تا برای بهبود کیفیت و تحول جدی در صنعت خودرو اقدام کنند.
به نظر میرسد، مردم حالا منتظر تمکین خودروسازان به این دستور هستند. اکنون خودروسازان در برابر آزمونی سخت قرار گرفته و درصورت عدم تدبیر مسئله قیمت و کیفیت خودروی ملی، هم زمان دربرابر دولت و مردم قرار خواهند گرفت.
انتشار خبر کاهش ظرفیت تولید خودرو و تمدید تعطیلات تابستانی در ایران خودرو و فروش نرفتن ۳۰ هزار خودرو سایپا در چند وقت اخیر موجی از رضایت در بین مردم را به دنبال داشت.
با بالا گرفتن انتقادات و جبهه گیری مردم در برابر خودروسازان داخلی امروز خبری منتشر شد که نشان دهنده عقب نشینی دولت در برابر خواسته مردم بود.
بر همین اساس وزیر صنعت دستور تشکیل ستاد ویژه تحول و بهبود کیفیت در صنعت خودرو را با مشارکت کلیه ذینفعان این صنعت داد و معاونت امور صنایع این وزارتخانه را مسئول پیگیری وظایف محوله در این رابطه کرد.
ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو با اشاره به برگزاری سی و سومین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو با حضور تمامی اعضا به اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه پرداخت.
به گفته قربانی، نعمت زاده در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه بر ضرورت مشتری مداری و جلب رضایت مشتری از نظر تولید محصولات و خودروهای با کیفیت بالا تاکید کرد و گفت: ما حق تحویل خودروی معیوب به مشتری را نداریم و در این رابطه باید پایش کیفیت به صورت ماهانه صورت بگیرد تا بتوانیم کنترل دقیقی بر محصولات تولیدی داشته باشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تاکیدکرد: ما نباید عیب خود را مخفی کنیم، چرا که وقتی اشکالات را مطرح و صادقانه با مشتریان برخورد می کنیم قطعا پاسخ درست دریافت خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در مقابل خطاهایی که خودروسازان مرتکب می شوند باید طبق دستورالعمل و قوانین مصوب هزینه آن را به مشتری پرداخت کنند.
نظرات بینندگان
ما محصولات پژو را نمیخواهیم نمیخواهیم نمیخواهیم نمیخواهیم
اول عذر خواهی از مردم انقلابی بعد استعفا و بعد یه سفر با پراید به ....
چرا مثبت میزنیم کار ثبت نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم از جان و مال خودشان برای حمایت از خودروسازان مایه گذاشتند نتیجه آن کشته و زخمی شدن هزاران تن از هموطنان و بی حرمت شدن ملت نزد جهانیان شد. دیگر نوبتی هم باشد وقت آن است که مجموعه خودروسازان تاوان پس بدهند. این مملکت 6 میلیون نفر بیکار دارد بگذارید بشود 7 میلیون نفر ...
خودروسازها دست از بانکداری وکسب وکار ملک بردارند وکارخودشون راانجام بدن
مشاهده نظرات دیگر
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *