ورودی‌های ریلی به تهران چهارخطه می‌شود/ بنگاهداران فقط از مالک حق کمیسیون بگیرند

4:00 - 14 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۳۴۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ورودی‌های ریلی به تهران چهارخطه می‌شود، گفت: بخش عمده‌ای از خواسته‌های مدنظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص ساماندهی شهر تهران با ساماندهی قطار حومه ‌‌ای تحقق می‌یابد.
به گزارش ، عباس آخوندی گفت: یکی از اولویت‌های مهم حمل ‌و نقلی شهر تهران ساماندهی قطارهای حومه‌ای است.

به گفته وی، اساس این نوع قطارها دسترسی سریع مردمی است که در نزدیکی  تهران زندگی می‌کنند تا با سرعت و به سهولت به سمت تهران تردد کنند و با انتقال ترددها به ریل، اتوبان‌ها و آزادراه‌ها تا حدودی خلوت شوند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای عملیاتی کردن این کار نیاز است تمام ورودی‌های ریلی به تهران چهارخطه شوند، گفت: باید دو خط از این چهارخط فقط برای تردد قطار حومه‌ای و دو خط برای قطارهای دوربرد در نظر گرفته شود.

بنگاهداران فقط از مالک حق کمیسیون بگیرند
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تضاد منافع در بنگاه‌های معاملات ملکی و لزوم حذف آن گفت: به دنبال آن هستیم تا قانونی تصویب شود که بنگاهداران معاملات ملکی فقط از مالک و فروشنده  حق کمیسیون بگیرند کنند و خریدار به بنگاهدار پول ندهد.

آخوندی افزود: از نظر من در حوزه مسکن هیچ کاری مهم‌تر از تشکیل و اجرای مصوبات این ستادها نیست وضعیت آشفته‌ای که در شهرها می‌بینیم نتیجه فعالیت‌های متفرق دولت‌های گذشته است.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: این ستادها وظیفه دارند که وضعیت فعلی سکونت‌گاه‌های نابسامان شهرها را که کیفیت زندگی مردم، محیط زیست، آسایش، دسترسی آسان به نقاط مختلف و ایمنی در آن‌ها کاهش یافته است را ارتقا دهند.

وی ادامه داد: 18 میلیون نفر از شهرنشینان ایران در سکونت‌گاه‌های نامناسب هستند یعنی یک سوم جمعیت شهری ایران؛ این‌ها به این معناست که با وجود این حجم سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز در سال‌های اخیر بازهم شاهد حجم انبوه بد مسکنی هستیم؛ بنابراین باید ستادهای استانی بازآفرینی پایدار شهری به‌جای موازی‌کاری و دیدن مسکن به عنوان تک واحد، کل شهر را یک مجموعه بدانند و مسائل آن را حل کنند.

آخوندی افزود: بی فایده بودن ساخت جاده‌های کمربندی در شهرهای مختلف بی‌فایده است. ارزیابی من این است که کمربندی‌ها در شهرهای کوچک و متوسط هم هزینه زیادی دارند و هم راندمانشان پایین است. مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها به جای اجرای کمربندی با کمک شهرداری‌ها به ساماندهی محور موجود پرداخته و تلاش کنند تا شهر به سمت مقابل کمربندی توسعه یابد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *