پسته ۵۷ درصد از کل صادرات خشکبار را به خود اختصاص داد
مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش صادرات محصولات طی ۲ ماهه سال ۱۴۰۰، خبر داد.
خبرگزاری میزان -
وی افزود: از این میزان، صادرات پسته خود به تنهایی معادل ۱۲۲ میلیون دلار و ۱۸ هزار تن بوده است که ۵۷ درصد از کل صادرات این گروه را به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۴۳ درصد و از لحاظ وزنی ۵۰ درصد افزایش را نشان میدهد.
بازاری ادامه داد: از مهمترین بازارهای هدف صادراتی محصولات خشکبار در دوره مذکور میتوان به چین، امارات متحده عربی، هندوستان، ترکیه، عراق، پاکستان، روسیه، قزاقستان، ویتنام، افغانستان و... اشاره کرد.
مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اظهار داشت: صادرات خرما طی دو ماهه نخست سال جاری معادل ۴۸ هزارتن به ارزش ۴۲ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۱۲ درصد و از لحاظ وزنی ۱۳ درصد افزایش را نشان میدهد.
بازاری گفت: صادرات کشمش نیز طی دو ماهه سالجاری معادل ۲۷ هزارتن به ارزش ۳۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه قبل از نظر ارزشی و وزنی با ۵۰ درصد رشد مواجه شده است.
بوی در پایان تاکید کرد: با توجه به پایش و رصد مستمر بازارهای هدف محصولات خشکبار ایران و بررسی تحولات این بازارها به لحاظ نقش رقبای ایران لازم است به منظور تحقق اهداف صادراتی و صیانت از ماندگاری و حفظ بازار و سهم و جایگاه کشورمان در بازارهای هدف، تمامی دستگاههای دستاندرکار صادرات خشکبار با تسهیل رویهها و حذف بروکراسی زائد که عوامل موثر افزایش هزینه سربار و اتلاف زمان صادرات هستند، در رسیدن به اهداف پیشبینی شده، همکاری کنند.
- بنا به اعلام روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری گفت: صادرات خشکبار طی دو ماهه نخست سال جاری با ارزشی معادل ۲۱۲ میلیون دلار و به وزن ۹۶ هزار تن صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۳۶ درصد و به لحاظ وزنی ۲۵ درصد رشد داشته است.
وی افزود: از این میزان، صادرات پسته خود به تنهایی معادل ۱۲۲ میلیون دلار و ۱۸ هزار تن بوده است که ۵۷ درصد از کل صادرات این گروه را به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۴۳ درصد و از لحاظ وزنی ۵۰ درصد افزایش را نشان میدهد.
بازاری ادامه داد: از مهمترین بازارهای هدف صادراتی محصولات خشکبار در دوره مذکور میتوان به چین، امارات متحده عربی، هندوستان، ترکیه، عراق، پاکستان، روسیه، قزاقستان، ویتنام، افغانستان و... اشاره کرد.
مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اظهار داشت: صادرات خرما طی دو ماهه نخست سال جاری معادل ۴۸ هزارتن به ارزش ۴۲ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۱۲ درصد و از لحاظ وزنی ۱۳ درصد افزایش را نشان میدهد.
بازاری گفت: صادرات کشمش نیز طی دو ماهه سالجاری معادل ۲۷ هزارتن به ارزش ۳۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه قبل از نظر ارزشی و وزنی با ۵۰ درصد رشد مواجه شده است.
بوی در پایان تاکید کرد: با توجه به پایش و رصد مستمر بازارهای هدف محصولات خشکبار ایران و بررسی تحولات این بازارها به لحاظ نقش رقبای ایران لازم است به منظور تحقق اهداف صادراتی و صیانت از ماندگاری و حفظ بازار و سهم و جایگاه کشورمان در بازارهای هدف، تمامی دستگاههای دستاندرکار صادرات خشکبار با تسهیل رویهها و حذف بروکراسی زائد که عوامل موثر افزایش هزینه سربار و اتلاف زمان صادرات هستند، در رسیدن به اهداف پیشبینی شده، همکاری کنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *