قاضی زاده: دنبال ایجاد نظام یکپارچه مالیات، حمایت و بیمه هستیم
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت سلام دنبال ایجاد نظام یکپارچه مالیات، حمایت و بیمه هستیم.
خبرگزاری میزان -
برنامه مسکن و کشاورزی دارم، شاید هم عمیق باشد، گروههایی که اینها را نوشتند ۱۰ سال است که این برنامهها را نوشتهاند، مدل حکمرانی مشکل دارد و این نهادهای استضعافگر است که نمیگذارد کشور رشد بکند و انقلاب به هدفش برسد.
برای بحثهایی مانند اصلاح نظام بانکی پولی و بانک مرکزی، موضوع خلق پول منابع طبیعی یک سازوکار به نام صندوق ملی طراحی کردیم که سازوکار انفال در آن تغییر میکند.
حدود ۳۵ درصد از جمعیت ما تحت هیچ بیمهای نیستند. خود بیمه یک جور مالیات از کسب و کارها گرفته میشود و هم حق بیمه میدهند ما مجموعه این را برای اینکه کل ایرانیان تحت پوشش بیمه جامع قرار بگیرند ذیل این ساختار قرار میدهیم.
- سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در برنامه تلویزیونی با نخبگان شبکه چهارم سیما، درباره برنامه های دولت احتمالی خود برای مقابله با قاچاق کالا گفت: ما دنبال نظام یکپارچه مالیات، حمایت و بیمه هستیم.
در دولت سلام، نوع مالیات ستانی کلا تغییر پیدا میکند و راه فرار مالیاتی بسته میشود و راههای دور زدن قانون دیده و بسته میشود.
بازار سرمایه یکی از شفافترین بازارها در دنیاست که با ریسک و نوسان همراه است. اقتصاد صد درصد دولتی ما، عدم رقابت و انحصار در تولید کشور، وضعیت این نظام را به هم میزند.
مدل نظام سرمایه، روش ورود فعالات و سهم دولت را باید در بازار سهام را باید تغییر دهیم.
در هشت سال گذشته به ازای هر نفر ۴۰۰ میلیون تومان نقدینگی اضافه شده است. سهم دهک اول از این میزان تسهیلات ۶۵ درصد بوده است و ۵۰ درصد مردم فقط ۵ درصد تسهیلات را گرفتند.
وقتی میگوییم میخواهیم به جوانان اعتبارمالی برای اشتغال، مسکن و ازدواج دهیم عدهای نگران میشوند، میپرسند چگونه؟ به آنها میگوییم از همان پول بی پشتوانهای که خلق کردید، باید کاری میکردند تا این پول به همه میرسید.
۷۰ درصد تسهیلات کشور به استان تهران داده میشود. این روند شکاف ایجاد میکند.
وقتی ساختارها استضعاف گر باشند، عوض کردن مدیریتها تغییری ایجحاد نمیکند و اصلا دولت سلام حرفش این است که نظام حکمرانی بلاید تغییر کند.
بازار سرمایه یکی از شفافترین بازارها در دنیاست که با ریسک و نوسان همراه است. اقتصاد صد درصد دولتی ما، عدم رقابت و انحصار در تولید کشور، وضعیت این نظام را به هم میزند.
مدل نظام سرمایه، روش ورود فعالات و سهم دولت را باید در بازار سهام را باید تغییر دهیم.
در هشت سال گذشته به ازای هر نفر ۴۰۰ میلیون تومان نقدینگی اضافه شده است. سهم دهک اول از این میزان تسهیلات ۶۵ درصد بوده است و ۵۰ درصد مردم فقط ۵ درصد تسهیلات را گرفتند.
وقتی میگوییم میخواهیم به جوانان اعتبارمالی برای اشتغال، مسکن و ازدواج دهیم عدهای نگران میشوند، میپرسند چگونه؟ به آنها میگوییم از همان پول بی پشتوانهای که خلق کردید، باید کاری میکردند تا این پول به همه میرسید.
۷۰ درصد تسهیلات کشور به استان تهران داده میشود. این روند شکاف ایجاد میکند.
وقتی ساختارها استضعاف گر باشند، عوض کردن مدیریتها تغییری ایجحاد نمیکند و اصلا دولت سلام حرفش این است که نظام حکمرانی بلاید تغییر کند.
به غلط تصور میشود که رئیس جمهور باید دانای کل و متخصص در همه عرصهها باشد، در حالی که ریاست جمهوری یک سیستم و جریان اجرایی است. متاسفانه فقط خودِ فرد بصورت سریع و پینگ پنگی مورد خطاب قرار میگیرد.
حفظ ارزش ریال باید ناموس دولت باشد. متاسفانه یک سامانه و مسئول مشخص برای حفظ ارزش پول ملی نداریم.
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3131038_986.mp4']
به غلط تصور شده که رئیس جمهور باید دانای کل باشد و خودش سناریویهای اجرایی را طراحی کرده باشد. رئیس جمهور از منظومه فکری کسانی که با او کار میکنند، شناخته میشود.
مجموعه مولفههایی که باعث خلق پول و ایجاد تورم است در جاهای مختلفی در حال سازماندهی است و عملا هیچ جایگاهی، حتی بانک مرکزی، پاسخگو نیست. برای ارزش پول ملی نیاز به اصلاح سیاستهای مالی و پولی کشور است و همچنین تقویت تولید در کشور و هدایت نقدینگی در کشور است.
مجموعه مولفههایی که باعث خلق پول و ایجاد تورم است در جاهای مختلفی در حال سازماندهی است و عملا هیچ جایگاهی، حتی بانک مرکزی، پاسخگو نیست. برای ارزش پول ملی نیاز به اصلاح سیاستهای مالی و پولی کشور است و همچنین تقویت تولید در کشور و هدایت نقدینگی در کشور است.
برنامههایی در دولت سلام پیش بینی کرده ایم، نخست ایجاد یک مرکز فرماندهی و یا مدیریت حکمرانی است. چیزی شبیه وزارت خزانه داری باید ایجاد شود که بتواند مجموعه سیاستگذاریها و حفظ ارزش پول ملی را تقویت کند و نه اینکه بانک مرکزی در یک جا و بسته مالی در سازمان برنامه و بودجه تدوین شود، اینها باید در یک مجموعه قرار گیرد.
امنیت غذایی به معنی غذای کافی و بسته غذایی متناسب است، بسته غذاییای متناسب است که کالری داشته باشد و سوءتغذیه در سطح سلولی ایجاد نکند.
حدود ۳۰ درصد جامعه به نحوی از گرسنگی سلولی رنج میبرند، یعنی یا گرسنه مطلق است یا نان برای خوردن دارند و یا همان یک نان را هم ندارند، تراز تجاریمان در بخش کشاورزی منفی است و منهای ۶ میلیارد دلار واردات داریم.
از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد قاچاق، یک درصد به مجازات منجر میشود،این خنده دار است. در جایگاهی باید کار مدیریتی صورت گیرد و دستگاههای زیرمجموعه نیز گلوگاههای قاچاق را ببندند، اما این کار را نمیکنند، سامانه جامع گمرک ۴۰ درصد درآمد ما را افزایش داده است.
امنیت غذایی به معنی غذای کافی و بسته غذایی متناسب است، بسته غذاییای متناسب است که کالری داشته باشد و سوءتغذیه در سطح سلولی ایجاد نکند.
حدود ۳۰ درصد جامعه به نحوی از گرسنگی سلولی رنج میبرند، یعنی یا گرسنه مطلق است یا نان برای خوردن دارند و یا همان یک نان را هم ندارند، تراز تجاریمان در بخش کشاورزی منفی است و منهای ۶ میلیارد دلار واردات داریم.
از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد قاچاق، یک درصد به مجازات منجر میشود،این خنده دار است. در جایگاهی باید کار مدیریتی صورت گیرد و دستگاههای زیرمجموعه نیز گلوگاههای قاچاق را ببندند، اما این کار را نمیکنند، سامانه جامع گمرک ۴۰ درصد درآمد ما را افزایش داده است.
برنامه مسکن و کشاورزی دارم، شاید هم عمیق باشد، گروههایی که اینها را نوشتند ۱۰ سال است که این برنامهها را نوشتهاند، مدل حکمرانی مشکل دارد و این نهادهای استضعافگر است که نمیگذارد کشور رشد بکند و انقلاب به هدفش برسد.
برای بحثهایی مانند اصلاح نظام بانکی پولی و بانک مرکزی، موضوع خلق پول منابع طبیعی یک سازوکار به نام صندوق ملی طراحی کردیم که سازوکار انفال در آن تغییر میکند.
حدود ۳۵ درصد از جمعیت ما تحت هیچ بیمهای نیستند. خود بیمه یک جور مالیات از کسب و کارها گرفته میشود و هم حق بیمه میدهند ما مجموعه این را برای اینکه کل ایرانیان تحت پوشش بیمه جامع قرار بگیرند ذیل این ساختار قرار میدهیم.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *