«تقویت مدارس سمپاد»؛ تقویت فرهنگ تعلیم و تربیت و پرورش ایدهها است
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: دو درصد دانش آموزان کشور در مدارس سمپاد مشغول به تحصیل هستند، اما بااینوجود در سال ۹۸ یازده درصد جوایز مسابقات قرآن و عترت و فرهنگی و هنری کشور به دانش آموزان مدارس سمپاد اختصاص یافت.
خبرگزاری میزان -
یاوری با اشاره به بازدید دو روزه از مدارس سمپاد استان خراسان رضوی تصریح کرد: اجرای طرح پراکنده سمپاد، برگزاری کلاسهای المپیاد، هماهنگی و همدلی مجموعه عوامل اجرایی و معلمان مدارس، فعالیتهای فرهنگی و هنری و کیفیت دبیران در مدارس استعدادهای درخشان این استان و همچنین تعهد خاص و ویژه نسبت به اجرای سند تحول بنیادین، کیفیت مدارس سمپاد این استان را نسبت به سایر استانهای کشور متمایز کرده است.
- الهام یاوری در نشست مدیران مدارس سمپاد استان خراسان رضوی، ضمن تقدیر از مجموعه فعالیتهای همکاران مدارس استعدادهای درخشان، اظهار کرد: تقویت مدارس سمپاد، «تقویت فرهنگ تعلیم و تربیت»، تقویت روشهای آموزش و پژوهش و پرورش ایدهها است.
وی بابیان این که برنامههای آموزشی و پرورشی در مدارس سمپاد باید مسئله محور و انتخاب محور باشند، گفت: رویکرد برنامههای این مدارس مشارکتی و گفتگو مدار است و باید بانشاط و شورانگیز باشد.
یاوری با تأکید بر لزوم عالمانه و تخصصی بودن برنامههای مدارس استعدادهای درخشان گفت: نظم و انضباط باید بهعنوان یک ارزش در دانش آموزان نهادینه شود و برنامهریزی فعالیت مدارس استعدادهای درخشان بر همین پایه استوار است.
وی بابیان این که برنامههای مدارس سمپاد باید چندجانبه گرا و بر مبنای اشتراکگذاری منابع باشد و همچنین گزارش دهی مناسبی داشته باشند، گفت: تنها دو درصد دانش آموزان کشور در مدارس سمپاد مشغول تحصیل هستند و بااینوجود در سال ۹۸ یازده درصد جوایز مسابقات قرآن و عترت و فرهنگی و هنری کشور به دانش آموزان مدارس سمپاد اختصاص یافته است. همچنین تمام تلاش ما در سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.
وی بابیان این که برنامههای آموزشی و پرورشی در مدارس سمپاد باید مسئله محور و انتخاب محور باشند، گفت: رویکرد برنامههای این مدارس مشارکتی و گفتگو مدار است و باید بانشاط و شورانگیز باشد.
یاوری با تأکید بر لزوم عالمانه و تخصصی بودن برنامههای مدارس استعدادهای درخشان گفت: نظم و انضباط باید بهعنوان یک ارزش در دانش آموزان نهادینه شود و برنامهریزی فعالیت مدارس استعدادهای درخشان بر همین پایه استوار است.
وی بابیان این که برنامههای مدارس سمپاد باید چندجانبه گرا و بر مبنای اشتراکگذاری منابع باشد و همچنین گزارش دهی مناسبی داشته باشند، گفت: تنها دو درصد دانش آموزان کشور در مدارس سمپاد مشغول تحصیل هستند و بااینوجود در سال ۹۸ یازده درصد جوایز مسابقات قرآن و عترت و فرهنگی و هنری کشور به دانش آموزان مدارس سمپاد اختصاص یافته است. همچنین تمام تلاش ما در سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.
یاوری با اشاره به بازدید دو روزه از مدارس سمپاد استان خراسان رضوی تصریح کرد: اجرای طرح پراکنده سمپاد، برگزاری کلاسهای المپیاد، هماهنگی و همدلی مجموعه عوامل اجرایی و معلمان مدارس، فعالیتهای فرهنگی و هنری و کیفیت دبیران در مدارس استعدادهای درخشان این استان و همچنین تعهد خاص و ویژه نسبت به اجرای سند تحول بنیادین، کیفیت مدارس سمپاد این استان را نسبت به سایر استانهای کشور متمایز کرده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *