دختر آیت‌الله رئیسی در یک گفت‌وگوی صمیمی: مردم و معیشت آنها مهم‌ترین دغدغه آیت‌الله رئیسی هستند + فیلم

22:45 - 12 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۹۹۳۴
فرزند آیت‌الله رئیسی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه مهم‌ترین مسئله و دغدغه آیت الله رئیسی در حال حاضر چیست؟ گفت: در واقع مردم و معیشت آن‌ها مهم‌ترین دغدغه و مسئله آیت الله رئیسی است.
- ریحانه سادات رئیسی فرزند آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از آغاز برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به عنوان نماینده آیت‌الله رئیسی در یک گفت‌وگوی صمیمی شرکت کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیت الله رئیسی پیش از تولیت آستان قدس رضوی و ریاست قوه‌قضاییه به چه کاری مشغول بودند، گفت: ایشان ابتدا دادستان همدان بودند و بعد از آن دادستان کرج شدند و بعد از آن هم به عنوان دادستان تهران انتخاب شدند.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3117066_964.mp4']


وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی پس از آن به عنوان رئیس بازرسی کل کشور انتخاب شدند، بیان داشت: پس از آن آیت الله رئیسی معاون اول قوه قضاییه شدند و بعد از آن هم دادستان کل کشور شدند و بعد از آن هم مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی برعهده داشتند و بعد از حدود سه سال هم رئیس قوه قضاییه شدند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آیت الله رئیسی اخیراً با مشکلی مواجه شدند که بر آن مشکل فائق آیند، بیان داشت: در زمینه فساد اقتصادی که دامنگیر کشور ما بود به ویژه در قوه قضاییه، شاهد این بودیم که ایشان مماشات نکردند و در واقع حتی با اهالی قوه قضاییه هم برخورد کردند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه مهمترین مسئله و دغدغه آیت الله رئیسی در حال حاضر چیست؟ گفت: در واقع مردم و معیشت آن‌ها مهمترین دغدغه و مسئله آیت الله رئیسی است.
 
var player = videojs('player_491117_3116497',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3116497',{},function (data) {}); }));
 
 
وی ادامه داد این وضعیت نابسامانی که در حال حاضر به وجود آمده واقعاً دغدغه ایشان است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بهترین اخلاق آیت الله رئیسی در چه موضوعی متبلور است گفت: ایشان بسیار سخت ظلم را قبول می‌کند و با ظلم مبارزه می‌کند لذا این مسئله یکی از اخلاق‌های با صلابت ایشان است.

وی در پاسخ به سوالی دیگری درباره خلقیات بد آیت الله رئیسی بیان داشت: بنده خصلت بدی از ایشان سراغ ندارم، اما یک تصوری در سال ۹۶ در انتخابات شکل گرفت و می‌گفتند که ایشان خیلی سید خوبی است و اخلاق سیاسی را رعایت کرده. البته شاید به زعم مردم به دلیل اینکه در سیاست اخلاق سیاسی رعایت نمی‌شود، این هست که طرف باید به جای قاطعیت و صلابت در واقع یک نوع فریب هم داشته باشد، بنابراین آیت الله رئیسی در انتخابات سال ۹۶ از وجه اخلاق سیاسی با مردم صحبت کردند؛ چه در مناظرات و چه بعد از آن؛ لذا به نظر می‌رسد یک بازبینی نسبت به اخلاق سیاسی سیاستمداران باید صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دلسوزی آیت الله رئیسی را کجا مشاهده کردید؟ گفت: دلسوزی آیت الله رئیسی همیشه قابل مشاهده بوده است.
 
var player = videojs('player_154133_3116504',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3116504',{},function (data) {}); }));
 
وی بیان داشت: روزی پیرمردی دنبال حاج آقا دویده بود و زمانی که با استرس به حاج آقا رسیده بود، باورش نمی‌شد که حاج آقا را در حرم پیدا کند. گویا این فرد دو سه بار نامه نوشته بود و در صندوق انتقادات و پیشنهادات انداخته بود، اما به نتیجه نرسیده بود و تقاضایش درباره شغل بود. زمانی که این فرد به حاج آقا رسیده بود، تقاضای خود را روی پاکت سیگار نوشت و حاج آقا پاکت را از وی گرفت.

فرزند آیت الله رئیسی ادامه داد: این در حالی است که یکی از مسائلی که در حرم بسیار رواج داشت، این بود که نامه‌ها کامل مرتب و به صورت هنری ارائه می‌شد، اما حاج آقا درباره تقاضای آن پیرمرد عتاب کردند که چرا به این تقاضا که چندین بار مطرح کرده، رسیدگی نشده است و حتماً باید مورد رسیدگی قرار گیرد. برای اهالی دفتر این موضوع بسیار جذاب بود.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین موضوعی که پدر بابت آن عصبانی شدند چه بود، گفت: زمانی که ایشان متوجه فساد در فرایند خصوصی سازی شرکت رشت الکتریک شدند، به حدی عصبانی شدند که می‌گفتند بنده شرمنده شهدا هستم. فیلم‌های این موضوع هم موجود است. از اینکه سرمایه ملی دست چند فرد قدرتمند قرار گرفته بود ایشان بسیار عصبانی شدند.

رئیسی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه بزرگترین نقطه قوت آیت الله رئیسی چیست ادامه داد: ایشان خیلی مهربان است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نقطه ضعف آیت الله رئیسی چیست گفت: در پاسخ به این سوال هم باید بگویم که ایشان خیلی مهربان و رئوف هستند.
 
وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه نگاه آیت الله رئیسی به حضور و فعالیت بانوان چیست گفت: اجازه دهید بر اساس کارنامه ایشان در این باره توضیح دهم. گاهی اوقات افراد می‌گویند که چه برنامه‌هایی برای بانوان دارند، اما گاهی اوقات می‌گویند که تاکنون چه کارنامه‌ای برای بانوان داشته‌اند.

وی افزود: ایشان در مسند‌هایی که حضور داشتند، همواره امکان تقویت حضور زنان و به خصوص عدالت در جایگاهی که هم زنان و هم مردان حضور داشتند را ایجاد کردند.

وی گفت: در آستان قدس رضوی، فارغ از قسمت ضریح و رواق که برای بانوان باز شد، بزرگترین باغ موقوفه حرم تحت عنوان باغ خاتون را برای توانمندسازی زنان باز کردند.

وی گفت: یکی از مسئولیت‌های بنیاد کرامت این بود که در تمام کشور توانمندسازی زنان را داشته باشد و ایشان بنیاد کرامت را تاسیس کرد و در آنجا سه سال جایزه گوهرشاد را داشتیم و هر سال به ۸ بانوی خیر در جهان اسلام جایزه داده می‌شد و این ابتکار هم در دوره ایشان اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: در قوه قضاییه هم رویه به همین گونه بود و زنان زندانی که مادر بودند توانستند با پابند‌های الکترونیکی در منزل خود حضور یابند و همزمان دوران محکومیت خود را هم بگذرانند.

وی ادامه داد: همچنین در سند تحول ایشان حقوق بانوان را به صورت مدون تعبیه کردند و در این دو سالی که ایشان در قوه قضاییه هستند، اقدامات بسیار خوبی برای بانوان انجام شده است که دوست و دشمن همه می‌گویند کار‌های بسیار خوبی برای بانوان انجام شده است.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما فکر می‌کنید که برخی از مردم چه تصویر اشتباهی ممکن است از آیت الله رئیسی در ذهن داشته باشند، گفت: دیوار.

فرزند آیت الله رئیسی ادامه داد: در سال ۹۶ تخریبی علیه ایشان مطرح شد مبنی بر اینکه ایشان بین زنان و مردان دیوار می‌کشد در حالی که ایشان بین زنان و مردان دیوار نمی‌کشد بلکه پلی ایجاد می‌کند که باعث پیشرفت هم خانم‌ها و هم آقایان می‌شود.
 
وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیت الله رئیسی چند فرزند دارد گفت: ما دو خواهر هستیم.

رئیسی درباره تحصیلات خود گفت: بنده در دو رشته تحصیل کردم. لیسانس جامعه شناسی دارم و فوق لیسانس جامعه شناسی دارم. همچنین بنده یک فوق لیسانس دیگر در رشته علوم حدیث دارم و در حال حاضر هم دانشجوی دکترای دانشگاه تهران هستم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما در جایی هم مشغول به کار هستید، گفت: بنده حدود سه سال است که تدریس می‌کنم.

رئیسی درباره تحصیلات خواهر خود گفت: ایشان لیسانس فیزیک از دانشگاه شریف دارد و در حال حاضر هم در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم حدیث است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مادر شما در چه زمینه‌ای در حال فعالیت است، گفت: ایشان دانشیار دانشگاه شهید بهشتی در رشته فلسفه تعلیم و تربیت است. همچنین اندیشمند زن جهان اسلام معرفی شدند. فکر می‌کنم که ایشان بسیار شناخته شده هستند و تالیفاتی هم در زمینه فلسفه تعلیم و تربیت دارند و متخصصان در این حوزه کاملاً ایشان را می‌شناسند.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پدر شما در طول زندگی شان تاکنون اجاره نشین بودند، گفت: بنده ۱۳ ساله بودم که پدر و مادرم صاحب خانه شدند.

وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه معمولاً تفریح و سرگرمی آیت الله رئیسی چیست، اظهار داشت: لازم است بنده یک انتقادی داشته باشم. مردم که می‌خواهند سیاستمداران خود را بشناسند، آنقدر مشکلات معیشتی به خصوص در حال حاضر وجود دارد، که شاید اینکه در خانه ما چه می‌گذرد، درد مردم را دوا نمی‌کند و بیشتر برای آنان این مسئله مهم است که برنامه حاج آقا را در حوزه معیشتی و اقتصادی بدانند. البته در برنامه‌های دیگر به این مسئله پرداخته می‌شود، اما فکر می‌کنم که این مسائل شاید از باب شوی تبلیغاتی خوب باشد، اما مردم ما فهیم‌تر از این هستند که به تابلوی زندگی ما بخواهند خیلی توجه کنند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *