آمار تصادفات روزانه خودروها در پایتخت ناچیز است
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معمولا در طول روز تصادفی که منجر به جرح یا فوت سرنشینان خودروها بشود نداریم. مگر اینکه در خیابانی که کاملا خلوت باشد و راننده هم حالت عادی نداشته باشد یا مشکل خاصی به وجود بیاید که تصادف سنگینی اتفاق بیفتد.
خبرگزاری میزان -
وی در واکنش به اینکه در طول روز هم شاهد تصادفات سنگین و واژگونی خودروها هستیم اظهار داشت: معمولا در طول روز تصادفی که منجر به جرح یا فوت سرنشینان خودروها بشود نداریم. مگر اینکه در خیابانی که کاملا خلوت باشد و راننده هم حالت عادی نداشته باشد یا مشکل خاصی به وجود بیاید که تصادف سنگینی اتفاق بیفتد. در کل، اما آماری که ما از تصادفات روزانه داریم نشان میدهد خسارت خودروها ناچیز است. اما در ساعات ابتدایی بامداد یا در زمانهایی که ساعت خلوتی معابر بزرگراهی باشد امکان وقوع تصادف برای خودروها بالا میرود. وقتی ترافیک بالا باشد تصادفات سنگین یا حادثه منجر به واژگونی برای خودروها اتفاق نمیافتد.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص علل و عوامل وقوع تصادفات زنجیرهای در بزرگراهها گفت: تصادف زنجیرهای خودروها زمانی اتفاق میافتد که مثلا ترمز کامیونی خالی کرده باشد. گاه برای خودروها پیش میآید که به دلیل ماندن طولانی در ترافیک دچار مشکل میشوند و نقص فنی مانع از کنترل خودرو توسط راننده میشود. در این شرایط خودروهایی که در یک خط پشت سر هم ایستاده اند به شکلی دومینو وار با هم برخورد میکنند و تصادف رخ میدهد. درواقع در اثر فشاری که کامیون اولی که دچار مشکل شده وارد میکند چندین خودرو با هم برخورد میکنند.
احسان مومنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص چرایی وقوع تصادفات سنگین خودرویی در معابر و بزرگراههای پایتخت علی رغم ارزیابیهای موجود به میزان گفت: در ساعتهایی که معابر شهر خلوت هستند به خصوص در ساعات شب تصادفات خودروها را شاهد هستیم. اما در ساعتهای روز تا حدود ساعت ده شب که خیابانها پر ترافیک هستند بیشترین تصادفات مربوط به موتورسیکلتها و عابران پیاده است. این در حالی است که تصادفاتی که در ساعتهای پایانی شب اتفاق میافتد به دلیل همان خلوت بودن معابر بیشتر مربوط به خودروهاست. اما حجم تصادفات خودرویی تهران در طول روز عدد بسیار پایین تری را نشان میدهد. چون در طول روز خیابانهای تهران شلوغ و پر ترافیک هستند.
وی ادامه داد: این نکته را هم باید متذکر شوم تصادفاتی که روزانه در خیابانها رخ میدهد معمولا هیچکدام منجر به جرح یا فوت سرنشینان خودروها نمیشوند. اما در طول شب که خیابانها خلوت میشود درصد تصادفات خسارت بار خودروها بالا میرود. ما نمونههای زیادی داریم که مثلا راننده یک تریلی که شبانگاه در حال گذشتن از بزرگراهی است در اثر خواب آلودگی کنترل خودرو را از دست میدهد و آن تریلی واژگون میشود. درواقع در ساعتهای پایانی شب خواب آلودگی و ناهشیاری رانندگان عامل تصادف میشود که این هم ربطی به خود خودرو ندارد.
وی در واکنش به اینکه در طول روز هم شاهد تصادفات سنگین و واژگونی خودروها هستیم اظهار داشت: معمولا در طول روز تصادفی که منجر به جرح یا فوت سرنشینان خودروها بشود نداریم. مگر اینکه در خیابانی که کاملا خلوت باشد و راننده هم حالت عادی نداشته باشد یا مشکل خاصی به وجود بیاید که تصادف سنگینی اتفاق بیفتد. در کل، اما آماری که ما از تصادفات روزانه داریم نشان میدهد خسارت خودروها ناچیز است. اما در ساعات ابتدایی بامداد یا در زمانهایی که ساعت خلوتی معابر بزرگراهی باشد امکان وقوع تصادف برای خودروها بالا میرود. وقتی ترافیک بالا باشد تصادفات سنگین یا حادثه منجر به واژگونی برای خودروها اتفاق نمیافتد.
بیشتر بخوانید:
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص علل و عوامل وقوع تصادفات زنجیرهای در بزرگراهها گفت: تصادف زنجیرهای خودروها زمانی اتفاق میافتد که مثلا ترمز کامیونی خالی کرده باشد. گاه برای خودروها پیش میآید که به دلیل ماندن طولانی در ترافیک دچار مشکل میشوند و نقص فنی مانع از کنترل خودرو توسط راننده میشود. در این شرایط خودروهایی که در یک خط پشت سر هم ایستاده اند به شکلی دومینو وار با هم برخورد میکنند و تصادف رخ میدهد. درواقع در اثر فشاری که کامیون اولی که دچار مشکل شده وارد میکند چندین خودرو با هم برخورد میکنند.
وی افزود: یا در بعضی نقاط اتفاقاتی مثل حادثهای که چند روز گذشته در منطقه ۵ پیش آمد رخ میدهد. در آن حادثه کامیونی در جنت آباد شمالی ترمز خالی کرده بود. راننده با این تصور که ممکن است در صورت ادامه حرکت کامیون به جلو ممکن است خسارت جانی به بار بیاید کامیون را به طرف راست هدایت میکند و به خودروهایی که در پارک بودند برخورد میکند تا به این شکل خودروی خودش را نجات بدهد. در واقع این راننده به آن خودروها خسارت میزند تا خودروی خودش را حفظ کرده باشد. چنین روشهایی باعث جلوگیری از جراحت یا فوت در تصادفات میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *