در برنامه حمل و نقل ریلی سلیقه فردی دخالتی ندارد
شهردار تهران گفت: اتصال قطار شهری به اقمار تهران را در دستور کار داریم. قطار پرند تامین اعتبار شده است و با اتصال خط جنوبی تهران از بهشت زهرا به پرند روزانه حدود ۳۰۰ هزار مسافر را در پهنه جنوبی به حمل و نقل عمومی اضافه خواهیم کرد.
_پیروز حناچی، شهردار تهران در نشست خبری مشترکی که با حضور مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک و محمد فرجود رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران برگزار شد گفت: برنامه جامع حمل و نقل ریلی را در شورای عالی ترافیک برای اولین بار به تصویب رسید و معنای آن این است که با سلیقه فردی تغییرات نخواهیم داشت.
او ادامه داد: اتصال قطار شهری به اقمار تهران را در دستور کار داریم. قطار پرند تامین اعتبار شده است و با اتصال خط جنوبی تهران از بهشت زهرا به پرند روزانه حدود ۳۰۰ هزار مسافر را در پهنه جنوبی به حمل و نقل عمومی اضافه خواهیم کرد.
حناچی با بیان اینکه شرایط کرونا برای شهرداریها در همه جای دنیا کاهش درامد و افزایش هزینه داشت اظهار کرد: تنها در حوزه حمل و نقل ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیارد عدم النفع و کاهش درآمد داشتیم. در سال ۹۰، بودجه شهرداری ۷ و ۱ دهم میلیارد دلار بود که در مقایسه این رقم در سال جاری به یک و نیم میلیارد دلار بودجه رسیده و به رقم آن ۲۵۰ دستگاه اتوبوس به شبکه حمل ونقل عمومی اضفه کردیم و امیدواریم اولین پارت از نسل اتوبوسهای برقی را در این دوره در تهران بهره بردای کنیم.
شهردار تهران گفت: یکی از دستاوردهای این دوره افزایش رنک جهانی تهران در زمینه هوشمندی است. در تهران من بیش از ۳ میلیون کاربر دارد که رقم بالایی برای یک اپلیکیشن محلی است.
بیشتر بخوانید:
او با اشاره به زیر ساختهای هوشمندسازی در تهران گقت: در سال ۹۸ از ظرفیت زیرساختهای هوشمند استفاده کردیم و اطلاع رسانی به مردم یکی از خروجیهای هوشمندسازی بوده است. اولین انتخابات تمام الکترونیک را با حضور بیش از ۵۰۰ هزار نفر تجربه کردیم. در تصمیم سازی و تصمیم گیری، اطلاعات فناوری شده ما بسیار تاثیرگذار بوده و رصد خانه تهران به تولید نقشههای جدید در این دوره پرداخت.
او افزود: در حوزه پسماند و طرح سهند بهره وری افزایش یافته که بخشی از آن ناشی از اطلاعاتی است که از طریق هوشمندسازی ایجاد شده است. بخشی از همکاران ما در زمینه خودرویی شاکی هستند، اما هنوز اقدام جدی انجام ندادیم. در حوزه پسماند کاهش میزان زباله روزانه تهران یکی از دستاوردهای این طرح است.
شهردار تهران درباره علت تغییر مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: آقای نوبخت دوره سختی را مدیریت کردند و تراز درآمدها در شرکت بهره برداری نیز در پی شیوع کرونا به هم خورد و مدیر مستهلک و خسته میسود. با جمع بندی و مذاکرهای که داشتیم به این نتیجه رسیدیم در مکان دیگری در حوزه حمل و نقل در خدمت ایشان باشیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *