تشخیص دقیق بیماری کرونا با سگ ها، ورود کرونای هندی به تایلند

12:06 - 31 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۶۲۴۰
بیماری کرونا هنوز برای جامعه پزشکی با ابهام ها و نادانسته های زیادی همراه است.
بیماری «کرونا» در جهان که تاکنون مرگ ۳ میلیون و نیم نفر را در جهان رقم زده، چالش‌های مختلفی را در یک سال و نیم بروزش رقم زده است.
 
مهم‌ترین خبر‌های کرونایی جهان عبارتند از:
 
- آرژانتین به مرحله قرنطینه سخت کرونایی بازگشت. دولت آرژانتین اعلام کرد قرنطینه مذکور تا ۳۱ می (۱۰ خرداد) ادامه خواهد داشت؛ زیرا شمار تلفات کرونایی در کشور برای سومین روز پیاپی افزایش یافته است. این کشور از جمله کشور‌هایی بود که طولانی‌ترین قرنطینه‌ها را بین ماه‌های مارس و آوریل اجرا کردند.
 
- در «اوکیناوا» ژاپن به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا، وضعیت اضطراری اعلام شد.
 
- توانایی سگ‌ها در تشخیص بیماری کرونا دقیق تر از تشخیص بیماری از طریق آزمایش‌های کرونای موجود است. این موضوع را یک بررسی فرانسوی اعلام کرده است.
 
- تایلند مواردی از ابتلا به کرونای هندی را شناسایی کرد. کارگروه کرونا در تایلند اعلام کرد ۱۵ مورد ابتلا به کرونای هندی در میان کارگران ساختمانی «بانکوک»، پایتخت این کشور شناسایی شده است.
- کانادا به جمع کشور‌های انصرافی رقابت‌های المپیک توکیو پیوست. تیم ملی شنای کانادا برنامه تمرینی خود پیش از اعزام به المپیک ژاپن را به دلیل نگرانی از شیوع بیماری کرونا لغو کرد. تنها ۹ هفته به زمان آغاز این رقابت‌ها باقی مانده و سیستم پزشکی ژاپن برگزاری المپیک را بار مضاعفی بر این سیستم درگیر با همه گیری کرونا می‌داند.
 
- سازمان بهداشت عمومی انگلیس اعلام کرد که تزریق ۲ دوز واکسن کرونای «آسترازنکا» ۸۵ تا ۹۰ درصد در برابر بیماری کرونا موثر است.
 
- کانادا محدودیت سفر‌های غیر ضروری در مرز آمریکا را تا ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) تمدید کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *