ورود دعوای «اپل» با فیسبوک و اینستاگرام به مرحلهای جدید
تغییر رویکرد شرکت اپل در مورد تنظیمات حریم خصوصی به چالش عمدهای میان غولهای شبکه اجتماعی تبدیل شده است.
خبرگزاری میزان -
– چالش میان شبکههای اجتماعی در پی تصمیم شرکت «اپل» مبنی بر ایجاد تغییر در تنظیمات حریم خصوصی کاربران «آی اُ اس»، وارد مرحله جدیدی شده و کار به تهدید کاربران کشیده است.
به گزارش پایگاه «وِرج»، فیسبوک و اینستاگرام برای مقابله با تغییرات حریم خصوصی توسط «اپل»، روشهای مخاطره آمیز جدیدی را در دستور کار خود قرار دادند.
این ۲ شبکه اجتماعی به کاربران «آی اُ اس»، گفتهاند در صورتی که با ردیابی توسط فیسبوک و اینستاگرام موافقت کنند امکان استفاده رایگان از این ۲ برنامه را خواهند داشت.
در واقع فیسبوک و اینستاگرام، رایگان ماندن برنامههای خود را برای کاربران «آی اُ اس»، مشروط به موافقت آنها با جمع آوری اطلاعاتشان توسط این دو شبکه اجتماعی و دیگر سایتها کردند.
به روزرسانی جدید «آی اُ اس»، تنظیمات جدیدی در مورد حریم خصوصی ارائه داده که به کاربر امکان میدهد از ردیابی خودداری کند.
براساس رویکرد جدید شرکت «اپل»، اطلاعات کاربران برای تبلیغات یا به اشتراک گذاشتن با سایر شرکتها ممکن نخواهد بود و در نسخههای «آی اُ اس ۱۴» و «آی اُ اس ۱۵»، برای جمع آوری اطلاعات کاربران باید از آنها اجازه گرفته شود.
فیسبوک منتقد جدی به روز رسانی تنظیمات حریم خصوصی «اپل» است و میگوید این به روزرسانی به مشاغل کوچک آسیب میزند.
البته به نظر میرسد تاکتیکی که فیسبوک و اینستاگرام در پیش گرفتهاند با شعار رایگان بودن و رایگان ماندن فیسبوک مغایرت دارد.
«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل فیسبوک، در سال ۲۰۱۸ در کنگره آمریکا گفته بود که همیشه نسخهای رایگان از فیسبوک وجود خواهد داشت.
«اپل» به درخواست اظهارنظر در مورد اقدام فیسبوک و اینستاگرام پاسخ نداده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *