همه 47 هزار مردودی مقطع ابتدایی دانشآموزان "دیرآموز" نیستند
مجید قدمی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی میزان، در مورد اظهار نظر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر مردودی 47 هزار دانشآموز دیرآموز در مقطع ابتدایی سال تحصیلی 93-94 گفت: تنها برخی از این مردودیها، افراد دیرآموزی هستند که در مدارس عادی تحصیل میکنند.
وی با بیان این مطلب که تنها برخی از دانشآموزان مردودی پیش از ورود به مدرسه مشکلات یادگیری داشتند و دیرآموز بودند، تصریح کرد: با توجه به اینکه سنجش دانشآموزان دیرآموز در 2 مرحله صورت میگیرد، در این مورد هیچ اشکالی بر پایگاههای سنجش سلامت دانشآموزان وارد نیست.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سنجش سلامت، در 2 مرحله دانشآموزان
ارزیابی میشوند، بیان کرد: ضریب خطا در سنجش به صفر نزدیک است و ضریب هوشی دانشآموزان به طور کاملا تخصصی اندازهگیری میشود.
رئیس سازمان آموزس و پرورش استثنایی کشور از تحصیل برخی دانشآموزان دیرآموز در مدارس عادی خبر داد و افزود: سالانه 30 تا 50 هزار دانشآموز به مدارس عادی هدایت میشوند که نمره ضریب هوشی این افراد 15 درصد از دانشآموزان عادی کمتر است.
قدمی با بیان این که سیاست آموزش و پرورش، این است که آموزش در مدارس تلفیقی و فراگیر باشد، تاکید کرد: دانشآموزانی که ضریب هوشی آنها بین 70 تا 90 است، از آموزشهای تلفیقی و فراگیر بهرهمند میشوند.
وی در خاتمه با تاکید بر اینکه هیچگونه خطایی از سوی پایگاههای سنجش و غربالگری صورت نگرفته است، اذعان کرد: با توجه به اینکه دانشآموزان دیرآموز برای تحصیل به مدارس عادی ارجاع داده میشوند، برخی از تعداد مردودیان ابتدایی از این افراد است که هنور آمار دقیقی از این تعداد دانشآموز نداریم.