تعداد جانباختگان ناشی از کرونا در برزیل به بیش از ۴۰۰ هزار نفر رسید

14:29 - 10 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۱۰۰۵
به دلیل افزایش مبتلایان به کرونا، برخی کشور‌ها تدابیر کرونایی را تشدید کرده اند.

- آمار‌ها حاکی از افزایش شدید میزان مبتلایان به کرونا در هند است و این موضوع به همراه شناسایی نوع جهش یافته در این کشور باعث ایجاد نگرانی‌هایی در سطح جهانی شده است.

اظهارات آسترازنکا درباره تعهد به اتحادیه اروپا
پاسکال سوریوت، مدیر عامل شرکت سازنده واکسن کرونای آسترازنکا در یک جلسه توجیهی رسانه‌ای گفت که این شرکت تمام تلاش خود را برای ارائه هرچه بیشتر واکسن به اتحادیه اروپا انجام داده است. او گفت «ما هرگز بیش از حد توانمان وعده نداده ایم، ما در حد آنچه را که تصور می‌کردیم در آن زمان به دست خواهیم آورد، وعده دادیم.

 

اولین مبتلای به کرونای هندی در اوگاندا
یک مقام ارشد بهداشتی اوگاندا گفت «اوگاندا اولین ابتلا به نوع هندی ویروس کرونا را شناسایی کرده است و این ترس وجود دارد که دوباره این کشور درگیر موج جدیدی از موارد ابتلا و تلفات شود».

 

درخواست دانشمندان هندی از نخست وزیر این کشور
دانشمندان هندی از نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور درخواست کرده اند تا داده‌های مربوط به ویروس را، که به آن‌ها امکان نجات جان انسان‌ها را می‌دهد، به طور عمومی منتشر کند.

 

کمبود واکسن کرونا در برخی ایالت‌های هند
مقامات بهداشتی اعلام کرده اند که چندین ایالت هند یک روز قبل از آغاز واکسیناسیون گسترده برنامه ریزی شده در سراسر این کشور، با کمبود واکسن مواجه شده اند.

 

بسته شدن مرز‌های اوکراین
اوکراین اعلام کرده است که ممنوعیتی را برای ورود افراد غیر تبعه که قصد دارند از هند وارد این کشور شوند، از دوم ماه می (۱۲ اردیبهشت) اعمال می‌کند.

 

نظر مردم انگلیس درباره گذرنامه کرونایی
یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ۳۱ درصد از مردم انگلیس معتقدند گذرنامه‌های کرونایی آزادی‌های مدنی را کاهش می‌دهد. این آمار برای ماه گذشته ۲۵ درصد اعلام شده بود.

 

کاهش محدودیت‌ها در ایرلند شمالی
بر اساس گزارش ها، بسیاری از مراکز پذیرایی و خرده فروشی در ایرلند شمالی پس از چهار ماه تعطیلی به دلیل محدودیت‌های کرونایی، بازگشایی شدند.

تایید واکسن سینوفارم در اندونزی
تنظیم کننده مقررات دارویی اندونزی واکسن کرونای تولید شده توسط شرکت سینوفارم چین را تایید کرد. قرار است این واکسن در یک طرح واکسیناسیون خصوصی مورد استفاده قرار گیرد که بر اساس آن شرکت‌ها می‌توانند واکسن‌های تهیه شده توسط دولت این کشور را برای واکسیناسیون کارکنان خود خریداری کنند.

 

رکورد ابتلا در هند
بر اساس آخرین آمارها، هند طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۶ هزار و ۴۵۲ مبتلای به ویروس کرونا را شناسایی کرده است. همچنین در همین مدت ۳ هزار و ۴۹۸ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

 

بیش از ۴۰۰ هزار تلفات در برزیل
بر اساس آخرین آمارها، برزیل طی ۲۴ ساعت گذشته با ثبت ۳ هزار و یک مورد مرگ و میر، به طور کلی بیش از ۴۰۰ هزار مرگ و میر ناشی از کرونا را پشت سر گذاشت.

 

هشدار سازمان بهداشت جهانی به اروپا
سازمان بهداشت جهانی به دولت‌های اروپایی هشدار داده است که کاهش سریع محدودیت‌های کرونایی با توجه به شناسایی نوع جهش یافته‌ای که برای اولین بار در هند دیده شده است، می‌تواند باعث افزایش مبتلایان شود.

 

اقدامات کرونایی در تایلند
با افزایش شمار مبتلایان در تایلند، دولت این کشور قوانینی را از جمله اجبار ماسک زدن و عدم حضور برای صرف غذا در رستوران‌ها وضع کرده است.

 

اولین مورد ابتلا به کرونای هندی در رومانی
بر اساس گزارش ها، رومانی اولین مورد ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا را که برای اولین بار در هند دیده شده را شناسایی کرد.

 

تمدید محدودیت ورود مسافران به ایتالیا
وزارت بهداشت ایتالیا اعلام کرد که این کشور محدودیت‌های کرونایی را که برای مسافران ورودی از سایر کشور‌های اروپایی اعمال شده است، به مدت ۱۵ روز تمدید کرده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *