تلاش برای قرار دادن فرهنگیان در اولویت واکسیناسیون
وزیر آموزش و پرورش بر تشریفاتی نبودن «مجلس دانش آموزی» تأکید کرد و افزود: اهداف تعلیم و تربیت نباید به کنکور وصل شود. هدف کلی نظام تعلیم وتربیت؛ پرورش نسلی خوش فکر، خلاق، متفکّر و دارای قدرت حل مسأله و نه موفقیت در کنکور است.
- امروز محسن حاجی میرزایی در نشست صمیمی با اعضای هیأت رئیسه مجلس دانش آموزی که به صورت ویدئو کنفرانس و در بستر شبکه شاد، برگزار شد، با تبریک ماه رمضان و با اشاره به مطالب ارائه شده از سوی اعضای مجلس دانش آموزی، اظهار کرد: سخنان خوب اعضای هیأت رئیسه مجلس دانش آموزی، نشان از بلوغ فکری جامعه دانش آموزی است و این موضوع باعث افتخار آموزش و پرورش است.
وی افزود: یکی از نهاد سازیهای خوب در جامعه، شکل گیری مجلس دانش آموزی است از آن جا که دانش آموزان بخش وسیعی از جامعه را تشکیل میدهند، وجود این نهاد بسیار سنجیده میتواند زمینه رشد دانش آموزان را فراهم کند.
حاجی میرزایی بر اهمیت بازخورد برنامههای نظام تعلیم و تربیت در میان دانش آموزان و دریافت دیدگاههای آنها تأکید و تصریح کرد؛ «مجلس دانش آموزی» یک نهاد تشریفاتی نیست بلکه نهادی ضروری است، بنابراین باید تلاش کنیم این مجلس تأثیر گذاری لازم را در تصمیمات، داشته باشد.
وی با اشاره به اهداف تربیتی مورد نظر «سند تحول بنیادین»، عنوان کرد: هدف کلی نظام تعلیم وتربیت؛ پرورش نسلی خوش فکر، خلاق، مستقل، آگاه، توانمند، سنجیده، متفکّر و دارای قدرت حل مسأله است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گزارش ارائه شده از فعالیتهای مجلس دانش آموزی، افزود: خبر فعالیت کمیسیونهای مجلس دانش آموزی در این شرایط کرونایی، خبر بسیار خوبی است که نشانه فعال بودن مجلس دانش آموزی است.
وی خطاب به اعضای مجلس دانش آموزی، اظهار کرد: وقتی ما در مقام حل یک مسئله هستیم و نیاز به انعکاس نظرات خود در خصوص آن مسئله را داریم؛ توقع میرود مجلس دانش آموزی جوانب آن مسئله را بسنجد و با افراد مختلف، گفتگو کند و در نهایت ایده سنجیدهای را به ما ارائه دهد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: قطعاً تحول واقعی در مجلس دانش آموزی زمانی است که مواجهه اش با مسائل یک مواجهه واقعی باشد، بنابراین؛ مجلس دانش آموزی باید برای حل مسائل، توان صورت بندی مسئله را داشته باشد و به خوبی بتواند ابعاد مختلف مسئله را تشریح و به آموزش و پرورش کمک کند.
وی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا، قواعد کاری ما را دچار مشکل کرد و مسیرهایی را که برای دهههای مختلف تجربه کرده بودیم کنار زد و ما تلاش کردیم مأموریتهای جدیدی انجام دهیم؛ هرچند ساختار تشکیلاتی گذشته، تحقق اهداف را میسر میکرد، اما با تغییرات ناشی از کرونا، ما باید پیوند شبکه گسترده نظام تعلیم و ترببت را برقرار میکردیم، بنابراین شبکه شاد را راه اندازی کردیم تا پیوند بین شبکه تعلیم و تربیت را برقرار کند.
حاجی میرزایی بر فراهم شدن زمینه پیوند نمایندگان مجلس دانش آموزی در شبکه شاد با هدف پالایش ایدهها و انتقال از صف به ستاد، تأکید و تصریح کرد: در شرایط کنونی همواره تلاش میکنیم تا هیچ دانش آموزی از آموزشها محروم نشود. ما با تجربهای نو درگیر هستیم که تاکنون سابقه نداشته است.
وی گفت: در شرایط کرونایی و آموزشهای مجازی، برگزاری آزمونهای پایانی باید به گونهای باشد که آموختههای دانش آموزان را به خوبی بسنجد، بنابراین تلاش میکنیم بهترین و دقیقترین روشها را در این خصوص به کار بگیریم.
وی افزود: یکی از نهاد سازیهای خوب در جامعه، شکل گیری مجلس دانش آموزی است از آن جا که دانش آموزان بخش وسیعی از جامعه را تشکیل میدهند، وجود این نهاد بسیار سنجیده میتواند زمینه رشد دانش آموزان را فراهم کند.
حاجی میرزایی بر اهمیت بازخورد برنامههای نظام تعلیم و تربیت در میان دانش آموزان و دریافت دیدگاههای آنها تأکید و تصریح کرد؛ «مجلس دانش آموزی» یک نهاد تشریفاتی نیست بلکه نهادی ضروری است، بنابراین باید تلاش کنیم این مجلس تأثیر گذاری لازم را در تصمیمات، داشته باشد.
وی با اشاره به اهداف تربیتی مورد نظر «سند تحول بنیادین»، عنوان کرد: هدف کلی نظام تعلیم وتربیت؛ پرورش نسلی خوش فکر، خلاق، مستقل، آگاه، توانمند، سنجیده، متفکّر و دارای قدرت حل مسأله است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گزارش ارائه شده از فعالیتهای مجلس دانش آموزی، افزود: خبر فعالیت کمیسیونهای مجلس دانش آموزی در این شرایط کرونایی، خبر بسیار خوبی است که نشانه فعال بودن مجلس دانش آموزی است.
وی خطاب به اعضای مجلس دانش آموزی، اظهار کرد: وقتی ما در مقام حل یک مسئله هستیم و نیاز به انعکاس نظرات خود در خصوص آن مسئله را داریم؛ توقع میرود مجلس دانش آموزی جوانب آن مسئله را بسنجد و با افراد مختلف، گفتگو کند و در نهایت ایده سنجیدهای را به ما ارائه دهد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: قطعاً تحول واقعی در مجلس دانش آموزی زمانی است که مواجهه اش با مسائل یک مواجهه واقعی باشد، بنابراین؛ مجلس دانش آموزی باید برای حل مسائل، توان صورت بندی مسئله را داشته باشد و به خوبی بتواند ابعاد مختلف مسئله را تشریح و به آموزش و پرورش کمک کند.
وی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا، قواعد کاری ما را دچار مشکل کرد و مسیرهایی را که برای دهههای مختلف تجربه کرده بودیم کنار زد و ما تلاش کردیم مأموریتهای جدیدی انجام دهیم؛ هرچند ساختار تشکیلاتی گذشته، تحقق اهداف را میسر میکرد، اما با تغییرات ناشی از کرونا، ما باید پیوند شبکه گسترده نظام تعلیم و ترببت را برقرار میکردیم، بنابراین شبکه شاد را راه اندازی کردیم تا پیوند بین شبکه تعلیم و تربیت را برقرار کند.
حاجی میرزایی بر فراهم شدن زمینه پیوند نمایندگان مجلس دانش آموزی در شبکه شاد با هدف پالایش ایدهها و انتقال از صف به ستاد، تأکید و تصریح کرد: در شرایط کنونی همواره تلاش میکنیم تا هیچ دانش آموزی از آموزشها محروم نشود. ما با تجربهای نو درگیر هستیم که تاکنون سابقه نداشته است.
وی گفت: در شرایط کرونایی و آموزشهای مجازی، برگزاری آزمونهای پایانی باید به گونهای باشد که آموختههای دانش آموزان را به خوبی بسنجد، بنابراین تلاش میکنیم بهترین و دقیقترین روشها را در این خصوص به کار بگیریم.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *