وجود 50 هزار نیروی مازاد در دوره دوم متوسطه
به گزارش گروه اجتماعی ، علی زرافشان در همایش تجلیل از سرگروههای آموزشی گیلان اظهار کرد: با اضافه شدن پایه نهم به دوره اول متوسطه و فقدان پایه دهم در آموزش متوسطه دوم، در حدود 50 هزار نفر در دوره دوم نیروی مازاد داریم که تاکنون 11 هزار نفر از این نیروها در دوره اول متوسطه و چهار هزار نفر نیز در دوره ابتدایی ساماندهی شدهاند.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت ارتقای کیفیت در آموزش تصریح کرد: راهبرد اصلی وزیر آموزش و پرورش ارتقای کیفیت یاددهی، یادگیری است و پژوهش یکی از مهمترین مراحل یادگیری و آموزش در کشور است.
وی افزود: درحال حاضر 400 پژوهشسرا در کشور داریم و برای ارتقای بیشتر امر پژوهش، 80 پژوهشسرای دیگر تا سال آینده در کشور گشایش مییابد.
زرافشان خاطرنشان کرد: معلم، محور و موتور اصلی اثربخشی در مدرسه است و حضور قدرتمندانه در گروههای آموزشی، تبادل تجربه و دورههای ضمن خدمت میتواند به توانمندسازی معلمان کمک کند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت آموزشهای فنی و حرفهای در آموزش و پرورش گفت: حدود 400 هزار نفر در مدارس کاردانش درس میخوانند و یقیناً دانشآموزانی که در مراکز فنی و حرفهای آموزش میبینند در آینده شغلیشان موفقترند.
گفتنی است در خاتمه این همایش 360 نفر برگزیده کشوری و استانی سرگروههای آموزشی استان گیلان تجلیل شدند.