جدال قهرمانان قاره‌کهن با سامورایی‌های میزبان

0:30 - 08 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۳۱۱
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
خبرگزاری میزان - تیم کاراته ایران در حالی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد که رقابت سختی با ژاپن میزبان ومدعی دارد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری؛ رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا 12 تا 16 شهریور به میزبانی یوکوهامای ژاپن برگزار می شود تیم های ملی کاراته ایران در دو بخش مردان و بانوان بامداد امروز راهی ژاپن محل برگزاری رقابتهای قهرمانی آسیا شدند.

این در حالی است که سیزدهمین دوره رقابتهای قاره به میزبانی یوکوهامای ژاپن، مهد کاراته دنیا برگزار خواهد شد. رقابت های آسیایی در دو بخش کاتا و کومیته انفرادی و تیمی اجرا می شود.

تقابل با مدعی همیشگی
ژاپنی ها بنیانگذار کاراته برای کسب عنوان قهرمانی ایرانی را پیش رو دارند که مدافع عنوان قهرمانی آسیا است.

تیم ملی ایران در پیکارهای سال 2013 که در امارات برگزار شد عنوان قهرمانی آسیا را بدست آورد و در رقابت های قهرمانی جهان در آلمان نیز سال گذشته با ارزش ترین مدال مسابقات یعنی نشان زرین کومیته تیمی را از آن خود کرد.

البته ایران یک بار دیگر هم در رقابت های قهرمانی 1999 سنگاپور بر بام آسیا ایستاده و این بار برای کسب عنوان سومین قهرمانی قاره راهی شرق آسیا شده است.

اکنون ملی پوشان کاراته کشورمان در سرزمین آفتاب، ژاپن مدعی را پیش رو دارند که میزبان مسابقات بوده و همین موضوع باعث نگرانی هایی در بخش میزبانی شده است.

البته ملی پوشان کشورمان پس از رقابت های جهانی پاییز سال، قبل تنها در مسابقات بین المللی ارومیه 29 و 30 مرداد مورد محک جدی قرار گرفته اند و در پیکار تدارکاتی دیگری شرکت نکرده اند.

آزمون سخت مربیان
اما کاراته ایران پس از مسابقات جهانی آلمان دچار تغییرات گسترده در بخش مربیان شد. به جز حواشی همیشگی در این فدارسیون،‌ اوایل امسال بود که اعتصاب دسته جمعی کادرفنی تیم های ملی باعث کنار رفتن آنها و انتخاب غلامرضا دباغیان به عنوان سرمربی تیم ملی شد.

این در حالی است که پیش از این در بازیهای آسیایی اینچئون و مسابقات جهانی آلمان مسعود رهنما و شهرام هروی سرمربیگری تیم ملی را برعهده داشتند. 

در بخش بانوان نیز فریبا بداغی که تا پیش از این مربیگری تیم ملی را برعهده داشت به عنوان سرمربی هدایت کاراته کاهای این بخش را برعهده گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *