صنعت قطعه سازی قربانی خام فروشی
کارشناس حوزه صنعت گفت: برخی تصمیمات مانند سیاست خامفروشی باعث شده است که صنعت قطعهسازی به جایگاه واقعی خود نرسد این جزیرهای عمل کردن بخش صنعت مشکلات جانبی برای صنایع بالا و پایین دستی به وجود آورده است.
خبرگزاری میزان -
این کارشناس حوزه صنعت تصریح کرد: بسیاری از شرکتهای قطعه سازی با برندهای معتبر خودرو سازی در جهان فعالیت دارند که این میتواند برای کشور امتیاز مثبتی برای افزایش صادرات باشد.
محمودزادگان ادامه داد: کشور نیاز به ایجاد یک نقشه راه در بخش صنعت دارد تا با استفاده از منابع عظیم معدنی به تولیدات با ارزش افزوده بیشتری روی بیاورد.
این کارشناس حوزه صنعت ادامه داد: متاسفانه به دلیل نبود همین نقشه راه شاهد خامفروشی فراوان در بخش نفت و معدن هستیم و با وجود ظرفیتهای مناسبی که برای تولیدات با ارزش افزوده فراهم شده است توسعه مناسبی در این بخش نداشتیم.
وی افزود: عدم پرداخت مطالبات این بخش نیز مشکلات فراوانی به این صنعت وارد کرده است به گونهای که بدهی خودروسازان و قطعهسازان فراتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و این حد میتواند بسیاری از واحدهای تولیدی را از مدار تولید خارج کند.
وحید محمودزادگان در گفتوگو با میزان، با اشاره به توسعه صنعت قطعه سازی در کشور اظهار کرد: با وجود انتقادات فراوانی که به صنعت خودروسازی داخلی وارد میشود، اما قطعهسازان با اتکا به انتقال تکنولوژی و نیروی انسانی متخصص توانستند قطعات باکیفیتی را تولید کنند.
این کارشناس حوزه صنعت تصریح کرد: بسیاری از شرکتهای قطعه سازی با برندهای معتبر خودرو سازی در جهان فعالیت دارند که این میتواند برای کشور امتیاز مثبتی برای افزایش صادرات باشد.
وی افزود: با این وجود برخی تصمیمات مانند سیاست خامفروشی باعث شده است که صنعت قطعهسازی به جایگاه واقعی خود نرسد این جزیرهای عمل کردن بخش صنعت مشکلات جانبی برای صنایع بالا و پایین دستی به وجود آورده است.
محمودزادگان ادامه داد: کشور نیاز به ایجاد یک نقشه راه در بخش صنعت دارد تا با استفاده از منابع عظیم معدنی به تولیدات با ارزش افزوده بیشتری روی بیاورد.
این کارشناس حوزه صنعت ادامه داد: متاسفانه به دلیل نبود همین نقشه راه شاهد خامفروشی فراوان در بخش نفت و معدن هستیم و با وجود ظرفیتهای مناسبی که برای تولیدات با ارزش افزوده فراهم شده است توسعه مناسبی در این بخش نداشتیم.
وی افزود: عدم پرداخت مطالبات این بخش نیز مشکلات فراوانی به این صنعت وارد کرده است به گونهای که بدهی خودروسازان و قطعهسازان فراتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و این حد میتواند بسیاری از واحدهای تولیدی را از مدار تولید خارج کند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *