درجا زدن خودرو به دلیل انحصارگرایی این صنعت در کشور است
کارشناس حوزه صنعت گفت: درجا زدن صنعت خودرو به دلیل انحصارگرایی این صنعت در کشور است در صورتی که دولت میتوانست پس از حمایتهای خود در سالهای اول راه اندازی این واحدهای صنعتی با رقابتی کردن شرایط را برای شکوفایی این صنعت فراهم کند.
خبرگزاری میزان -
این کارشناس حوره صنعت تصربح کرد: صنعت خودرو به دلیل حمایتهای گسترده دولت و با ابجاد فضایی بدون رقابت در سالهای اخیر رشد مناسبی نداشته است به گونهای که بسیاری از تولیدات این کارخانهها مونتاژ خودروهای از رده خارج شده خارجی است.
محمودزادگان ادامه داد: تجربه بسیاری از کشورهای تولید کننده خودرو به این شکل بوده است که در مرحله اول با مونتاژ قطعات صنعت را آغاز کردند، اما در ادامه با استفاده از طرحهای نو و استفاده از نیروی انسانی ماهر این صنعت را توسعه دادند.
این کارشناس خودرو تصریح کرد: درجا زدن صنعت خودرو به دلیل انحصارگرایی این صنعت در کشور است در صورتی که دولت میتوانست پس از حمایتهای خود در سالهای اول راه اندازی این واحدهای صنعتی با رقابتی کردن شرایط را برای شکوفایی این صنعت فراهم کند.
وی افزود: صنعت خودرو به دلیل عدم سازگاری و رقابت به مرور به یک واحدی با راندمان پایین تبدیل شده است و در سالهای اخیر با زیانهای انباشت فراوانی مواجه شده است.
وحید محمودزادگان در گفتوگو با میزان، با اشاره به قیمت خودرو در سال گذشته اظهار کرد: قیمت خودرو تحت تاثیر افزایش نرخ ارز و کمبود عرضه رشد سرسام آوری را تجربه کرد از سوی دیگر سرازیر شدن پولهای سرگردان با بازار خودرو نیز قیمت آن را افزایش داد.
این کارشناس حوره صنعت تصربح کرد: صنعت خودرو به دلیل حمایتهای گسترده دولت و با ابجاد فضایی بدون رقابت در سالهای اخیر رشد مناسبی نداشته است به گونهای که بسیاری از تولیدات این کارخانهها مونتاژ خودروهای از رده خارج شده خارجی است.
وی افزود: صنعت خودروسازی داستان طولانی در جریان توسعه خود داشته است مهمترین موضوع که میتواند عامل عقب ماندگی این صنعت عنوان کرد ماندن در مرحله مونتاژ قطعات خودروهای کشورهای دیگر است.
محمودزادگان ادامه داد: تجربه بسیاری از کشورهای تولید کننده خودرو به این شکل بوده است که در مرحله اول با مونتاژ قطعات صنعت را آغاز کردند، اما در ادامه با استفاده از طرحهای نو و استفاده از نیروی انسانی ماهر این صنعت را توسعه دادند.
این کارشناس خودرو تصریح کرد: درجا زدن صنعت خودرو به دلیل انحصارگرایی این صنعت در کشور است در صورتی که دولت میتوانست پس از حمایتهای خود در سالهای اول راه اندازی این واحدهای صنعتی با رقابتی کردن شرایط را برای شکوفایی این صنعت فراهم کند.
وی افزود: صنعت خودرو به دلیل عدم سازگاری و رقابت به مرور به یک واحدی با راندمان پایین تبدیل شده است و در سالهای اخیر با زیانهای انباشت فراوانی مواجه شده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *