طرح تربیتی «امین» در شبکه شاد اجرا میشود
دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در خصوص طرح تربیتی امین در شبکه شاد، گفت: یکی از دغدغههای مسئولان آغاز سال تحصیلی با توجه به شیوع ویروس کرونا حوزه آموزش بوده است. متأسفانه به همین دلیل توجههای بیشتر به سمت ایجاد بسترهای مناسب برای آموزشهای مجازی معطوف شده و تربیت در اولویت بعدی قرار گرفته است.
خبرگزاری میزان -
دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: کتب آموزشی دینی به دو شکل بروز رسانی میشوند، اول نقد و بررسی توسط متخصصین حوزوی، مرحله دوم مشارکت در برنامهریزی تولید و تعرفه کتابهای درسی برای دورههای مختلف آموزشی است.
وی افزود: البته باید این را بگوییم که کتاب خاصی اضافه نخواهد شد، ولی حوزههای علمیه با مؤلفین بعضی از کتابها همکاری میکنند.
بیشتر بخوانید:
انتهای پیام/
علیرضا حاجیان زاده، دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در گفت گو با میزان گفت: با اشاره به اجرای طرح تربیتی امین در شبکه شاد، تلاش میشود تا نیازهای دانش آموزان در حوزه تربیت دینی از طریق حضور در برنامه شاد برطرف شود.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: منظور از مدارس دینی جدید و رشتههای مختلف درسی که پیش بینی شده است. متخصصین تعلیم و تربیت، محققین حوزه و آموزش و پرورش به تالیف کتب درسی مشارکت با سازمان پژوهش داشته اند. این متخصصین در گروه تالیف هستند در واقع برای نوشتن کتاب درسی یک گروه فکری پشتوانه آن است که روحانیون متخصصی هستند که فعالیت دارند.
وی ادامه داد: یک سری روحانی به مدارس اعزام شده اند البته امسال که شیوع کرونا را داشتیم از طریق برنامه شاد در شاد حضور داشتند و به عنوان مشاوره در کنار دانش آموزان در مدارس برای دورههای مختلف فعالیت میکنند، گفتگوهای مذهبی دارند درواقع تبلیغ به این صورت است که به شکل پاسخ به سوالات و برای رفع شبهات دانش آموزان تصمیم گرفته شد که نرم افزاری را طراحی کنیم که معلمان و هم دانش آموزان میتوانند از این طرح استفاده کنند.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: از آنجا که دانش آموزان به رشته معارف اسلامی علاقه پیدا کرده اند این رشته افزوده شد.
وی افزود: در واقع این هدف را دنبال میکنیم که دانش آموزان اگر میخواهند در حوزههای علمیه ادامه تحصیل بدهند و یا در رشتههای دیگر علوم انسانی در دانشگاه تحصیل کنند، با شناخت این رشته ادامه تحصیل دهند.
حاجیان ادامه داد: در واقع این رشتهها گامی مقدماتی برای رفتن به رشته معارف و علوم دینی در تحصیلات تکمیلی است، لذا علاوه بر اسلامی کردن مدارس تکمیلی، نوآوری و بهروز کردن رشته معارف را نیز مدنظر قرار دادهایم.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: منظور از مدارس دینی جدید و رشتههای مختلف درسی که پیش بینی شده است. متخصصین تعلیم و تربیت، محققین حوزه و آموزش و پرورش به تالیف کتب درسی مشارکت با سازمان پژوهش داشته اند. این متخصصین در گروه تالیف هستند در واقع برای نوشتن کتاب درسی یک گروه فکری پشتوانه آن است که روحانیون متخصصی هستند که فعالیت دارند.
وی ادامه داد: یک سری روحانی به مدارس اعزام شده اند البته امسال که شیوع کرونا را داشتیم از طریق برنامه شاد در شاد حضور داشتند و به عنوان مشاوره در کنار دانش آموزان در مدارس برای دورههای مختلف فعالیت میکنند، گفتگوهای مذهبی دارند درواقع تبلیغ به این صورت است که به شکل پاسخ به سوالات و برای رفع شبهات دانش آموزان تصمیم گرفته شد که نرم افزاری را طراحی کنیم که معلمان و هم دانش آموزان میتوانند از این طرح استفاده کنند.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: از آنجا که دانش آموزان به رشته معارف اسلامی علاقه پیدا کرده اند این رشته افزوده شد.
وی افزود: در واقع این هدف را دنبال میکنیم که دانش آموزان اگر میخواهند در حوزههای علمیه ادامه تحصیل بدهند و یا در رشتههای دیگر علوم انسانی در دانشگاه تحصیل کنند، با شناخت این رشته ادامه تحصیل دهند.
حاجیان ادامه داد: در واقع این رشتهها گامی مقدماتی برای رفتن به رشته معارف و علوم دینی در تحصیلات تکمیلی است، لذا علاوه بر اسلامی کردن مدارس تکمیلی، نوآوری و بهروز کردن رشته معارف را نیز مدنظر قرار دادهایم.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: کتب آموزشی دینی به دو شکل بروز رسانی میشوند، اول نقد و بررسی توسط متخصصین حوزوی، مرحله دوم مشارکت در برنامهریزی تولید و تعرفه کتابهای درسی برای دورههای مختلف آموزشی است.
وی افزود: البته باید این را بگوییم که کتاب خاصی اضافه نخواهد شد، ولی حوزههای علمیه با مؤلفین بعضی از کتابها همکاری میکنند.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *