حمایت شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از تولیدات داخل
نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی گفت: این نمایشگاهها فرصت خوبی برای شناسایی و تعامل با تولید کنندگان داخلی است.
خبرگزاری میزان -
نوبخت با اشاره به اینکه ۳۱ رام قطار نسل اولی نیاز مبرم به تعمیرات اساسی دارند، افزود: امسال تنها ۲۰ میلیارد تومان از بودجه در قالب اوراق مشارکت برای سال ۱۴۰۰ پرداخت شد که رقم خیلی کمی است.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: طی سه سال گذشته قطعات زیادی از جمله هند ریل پله برقی، تأمین قطعات سوزن قطارهای درون شهری، ترمزهای قطار، تجهیزات آن پودر ترمیت، صفحات سرسره سوزن، پایه چک ریل نوع اتریشی UIC۶۰، فنر مارپیچی فلزی قطر ۲۲ و طول ۱۲۰ میلیمتر دستگاه روبل (برای هرزگیری تراورس چوبی)، دستگاه نصب غلاف داخلی رولپلاگ مخصوص هرزگیری تراورسهای دی وی داگ به همت متخصصان داخلی تولید و مورد استفاده قرار گرفته است.
وی در ادامه با بیان اینکه تعامل خوبی با تولیدکنندگان داخلی داریم گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان طبق قرارداد قبلی بخشی از ریلها را تحویل شرکت بهره برداری متروی تهران داد و امیدواریم ۵۵۰ تن ریل Uic۵۴ که مخصوص خطوط درونشهری است را هم تا پایان سال تحویل دهد.
نوبخت خاطرنشان کرد: ما دیگر تنها از ریل ملی استفاده میکنیم و امیدواریم این تعامل خوب با دیگر تولیدکنندگان داخلی نیز ایجاد شود، چرا که این همکاریها دو طرفه است و میتوانیم همدیگر را حمایت و پشتیبانی کنیم.
بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری متروی تهران حومه، نوبخت در پایان گفت: ما در متروی تهران به عنوان اولین بهرهبردار مترو در ایران تلاش کرده ایم در سالی که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال جهش تولید نامگذاری شده، ارتباط خوبی با دانشگاه، تولیدکنندگان و صنعت گران داخلی داشته باشیم و استفاده از تولیدات داخلی را در اولویت قرار داده ایم تا اعتماد متروهای کلانشهرهای دیگر را برای استفاده از تولیدات داخلی افزایش دهیم و معتقدیم این کار موجب توسعه و پیشرفت تولیدکنندگان داخلی و خدمت به صنعت حمل و نقل ریلی است.
بیشتر بخوانید:
- فرنوش نوبخت در بازدید از هشتمین نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل ریلی، گفت: حرکتهای بزرگی در بخش مهندسی و عملیات انجام شده است و با تکیه بر تجربه ۲۲ سال بهره برداری از مترو و توانایی علمی توانسته ایم کارهای خوبی در کاهش سرفاصله حرکت قطارها داشته باشیم.
وی تصریح کرد: ما سعی کرده ایم از تمام ناوگان تا حدی که امکان داشت برای خدمات رسانی به شهروندان استفاده کنیم و تمام تلاش خود را کرده ایم که با توجه به کمبودها، مشکلاتمان را به مردم انتقال ندهیم و با بهترین شرایط خدمات رسانی کنیم، اما برای ادامه خدمت نیاز به همراهی و کمکهای کافی برای تعمیرات اساسی قطارها داریم.
وی تصریح کرد: ما سعی کرده ایم از تمام ناوگان تا حدی که امکان داشت برای خدمات رسانی به شهروندان استفاده کنیم و تمام تلاش خود را کرده ایم که با توجه به کمبودها، مشکلاتمان را به مردم انتقال ندهیم و با بهترین شرایط خدمات رسانی کنیم، اما برای ادامه خدمت نیاز به همراهی و کمکهای کافی برای تعمیرات اساسی قطارها داریم.
نوبخت با اشاره به اینکه ۳۱ رام قطار نسل اولی نیاز مبرم به تعمیرات اساسی دارند، افزود: امسال تنها ۲۰ میلیارد تومان از بودجه در قالب اوراق مشارکت برای سال ۱۴۰۰ پرداخت شد که رقم خیلی کمی است.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: طی سه سال گذشته قطعات زیادی از جمله هند ریل پله برقی، تأمین قطعات سوزن قطارهای درون شهری، ترمزهای قطار، تجهیزات آن پودر ترمیت، صفحات سرسره سوزن، پایه چک ریل نوع اتریشی UIC۶۰، فنر مارپیچی فلزی قطر ۲۲ و طول ۱۲۰ میلیمتر دستگاه روبل (برای هرزگیری تراورس چوبی)، دستگاه نصب غلاف داخلی رولپلاگ مخصوص هرزگیری تراورسهای دی وی داگ به همت متخصصان داخلی تولید و مورد استفاده قرار گرفته است.
وی در ادامه با بیان اینکه تعامل خوبی با تولیدکنندگان داخلی داریم گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان طبق قرارداد قبلی بخشی از ریلها را تحویل شرکت بهره برداری متروی تهران داد و امیدواریم ۵۵۰ تن ریل Uic۵۴ که مخصوص خطوط درونشهری است را هم تا پایان سال تحویل دهد.
نوبخت خاطرنشان کرد: ما دیگر تنها از ریل ملی استفاده میکنیم و امیدواریم این تعامل خوب با دیگر تولیدکنندگان داخلی نیز ایجاد شود، چرا که این همکاریها دو طرفه است و میتوانیم همدیگر را حمایت و پشتیبانی کنیم.
بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری متروی تهران حومه، نوبخت در پایان گفت: ما در متروی تهران به عنوان اولین بهرهبردار مترو در ایران تلاش کرده ایم در سالی که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال جهش تولید نامگذاری شده، ارتباط خوبی با دانشگاه، تولیدکنندگان و صنعت گران داخلی داشته باشیم و استفاده از تولیدات داخلی را در اولویت قرار داده ایم تا اعتماد متروهای کلانشهرهای دیگر را برای استفاده از تولیدات داخلی افزایش دهیم و معتقدیم این کار موجب توسعه و پیشرفت تولیدکنندگان داخلی و خدمت به صنعت حمل و نقل ریلی است.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *