برنامه ویژه فدراسیون همگانی برای رفع کم تحرکی ۳۲ میلیون مخاطب بازیهای الکترونیک
- بر اساس اعلام روابط عمومی فدراسیون ورزشهای همگانی، در راستای اجرای برنامههای رفع کم تحرکی بین مردم از سوی فدراسیون ورزشهای همگانی که در قالب «طرح ملی نشاط» انجام میشود، مسابقات ورزشهای الکترونیک در دو مرحله برگزار خواهد شد که مرحله نخست از ۷ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت. مرحله دوم نیز از ۲۱ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت برگزار میشود.
نوید آرازشی در مورد برگزاری این مسابقات و اهدافی که فدراسیون ورزشهای همگانی از اجرای آن دارد گفت: در راستای تشویق مردم به ورزش در دوران کرونا و افزایش میزان فعالیت بدنی آنها، طرح نشاط به صورت ملی برنامه ریزی شده که برای اجرای آنها ارگانها و دستگاههای متعددی مشارکت دارند تا بتوانیم این طرح را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم.
سرپرست سازمان ورزشهای تفریحی و رقابتی ادامه داد: مخاطب این طرح جمعیت ۳۲ میلیون نفری از کاربران بازیهای الکترونیک هستند که اصولاً فعالیت بدنی ندارند و هموار این فشار و انتقاد به آنها وارد بوده که به دلیل استفاده از بازیهای الکترونیک از فعالیتهای بدنی دور بودهاند.
وی ادامه داد: به همین منظور برگزاری مسابقات ویژه این کاربران را طراحی کردهایم که در دو بخش حرفهای و آماتور برگزار خواهد شد تا بتوانیم از پتانسیل آنها بهره ببریم و زمینه انجام فعالیتهای بدنی در بین آنها را فراهم کنیم.
آرازشی در ادامه پیرامون اینکه قرار است در این طرح چه اتفاقی بیفتد که کاربران وادار به ورزش شوند گفت: بر اساس تدابیری که برای این طرح اندیشیده شده، کاربران در بخش اول با مراجعه به سایت Eligo.ir برای حضور در این مسابقه به صورت حرفهای یا آماتور ثبت نام میکنند و به رقابت با یکدیگر میپردازند. در پایان این مرحله که روز ۱۵ فروردین ماه خواهد بود بر اساس امتیازی که کسب کردهاند رتبه بندی صورت خواهد گرفت و امتیاز هر فرد مشخص میشود.
سرپرست سازمان ورزشهای تفریحی و رقابتی فدراسیون ورزشهای همگانی ادامه داد: در بخش دوم که از ۲۱ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت برگزار خواهد شد، شرکت کنندگان در مرحله اول باید فعالیت ورزشی و بدنی داشته باشند. به این صورت که روزانه ویدئویی از فعالیت و تمرینات ورزشی در سایت بارگذاری میشود و برای هر روز کد جدایی در نظر گرفته میشود تا صحت مشارکت مشخص شود.
وی تصریح کرد: کاربران باید از تمرینات و فعالیتهایی که در اختیارشان قرار داده شده ۳۰ ثانیه فعالیت بدنی خود را در سایت بارگذاری کنند که برای هر روز مشارکت ۲۰ امتیاز در نظر گرفته میشود و در پایان امتیاز این مرحله و مرحله اول تجمیع خواهد شد. هر چقدر که کاربران امتیاز بیشتری کسب کرده باشند شانس بیشتری برای برنده شدن در قرعه کشی خواهند داشت.
آرازشی با تاکید بر اینکه کاربران باید حتماً در دو مرحله مسابقات شرکت داشته باشند از اختصاص جوایز ویژه برای برترینها خبر داد و گفت: تاکنون ۲۲۲ میلیون تومان جایزه برای این بخش در نظر گرفته شده که از سوی حامیان برگزاری این مسابقه در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه چندین جایزه ویژه که شامل دستگاههای مرتبط با بازیهای الکترونیکی هم هست به نفرات برتر اهدا خواهد شد.
سرپرست سازمان ورزشهای تفریحی و رقابتی فدراسیون ورزشهای همگانی در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح بتوانند جمعیت ۳۲ میلیون نفری کاربران بازیهای الکترونیک را وارد به انجام حرکات بدنی در کنار انجام بازیها کنند.