تاکید دادستان تهران بر اهمیت تکریم ارباب رجوع و تسریع در ارجاع پروندهها
دادستان عمومی و انقلاب تهران ضمن یادآوری جایگاه دادسرا به عنوان پیشانی قوه قضاییه و نخستین درگاه ارتباطی مردم با دستگاه قضایی، بر اهمیت تکریم ارباب رجوع و تسریع در ارجاع پروندهها تاکید کرد
خبرگزاری میزان -
القاصی در این برنامه، ضمن یادآوری جایگاه دادسرا به عنوان پیشانی قوه قضاییه و نخستین درگاه ارتباطی مردم با دستگاه قضایی، بر اهمیت تکریم ارباب رجوع و تسریع در ارجاع پروندهها تإکید کرد و اظهار داشت: مسئولیتهای واگذار شده برای خدمت رسانی به مردم، حق الناس است و همه ما موظفیم با توجه به حساسیت های کار قضایی و رعایت ضوابط و شئونات قانونی، موجبات احقاق حق و افزایش رضایتمندی مردم را فراهم آوریم.
دادستان عمومی وانقلاب تهران همچنین با بیان اهمیت نظارت بر دفاتر شعب و رسیدگی به شکایات و حل و فصل مشکلات مردم از سوی سرپرستان دادسرا، اظهار داشت: معاونان دادستان در جایگاه سرپرست دادسرا موظف به رسیدگی دقیق به مسائل و مشکلات و پیشبرد کار مردم در دادسرا هستند و باید پاسخگوی مشکلات مردم باشند.
وی با تقدیر و تشکر از اقدامات مناسب انجام شده در دادسرای ناحیه ۴ در خصوص ارتقاء ابلاغهای الکترونیکی و تشکیل دو شعبه حل اختلاف ابراز امیدواری کرد با استفاده از زیرساخت های ایجاد شده برای صدور ابلاغ های الکترونیکی و ارجاع هر چه بیشتر جرایم قابل گذشت به شوراهای حل اختلاف، زمینه تسریع در خدمت رسانی قضایی به مردم در دادسرای رسالت فراهم شود.
در ابتدای این برنامه جمالی، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای رسالت به ارائه گزارش عملکرد دادسرای ناحیه ۴ در سرفصلهایی از قبیل ارتقاء ابلاغ های الکترونیکی، تشکیل دو شعبه حل اختلاف جهت ارتقاء استفاده از فرهنگ صلح و سازش در رسیدگی به پرونده ها، کاهش آمار پروندههای مسن و انجام ملاقات های مردمی قضات و مدیران دادسرا پرداخت و اظهار داشت: داسرای ناحیه ۴ از حیث رتبه بندی عملکرد در بین دادسراهای تهران در جایگاه سوم قرار دارد.
- دادستان عمومی و انقلاب تهران در بازدید از دادسرای ناحیه ۴ (رسالت)، در نشست مشترک با مدیران، قضات و کارکنان به بررسی مسائل و مشکلات موجود در روند رسیدگی به پروندهها پرداخت و ضمن استماع پیشنهادات همکاران قضایی و اداری، دستورات و رهنمودهای لازم را صادر کرد.
مدتی کوتاه پس از اجرای طرح پایش، نظارت و بررسی عملکرد نواحی ۳۲ گانه دادسراهای تهران که طی آن دادستان تهران به اتفاق جمعی از معاونان خود در ۷ جلسه ویدئو کنفرانس عملکرد نواحی مختلف دادسرای تهران را مورد بحث و ارزیابی قرار دادند، دادستان عمومی و انقلاب تهران ظهر شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ در بازدید از دادسرای ناحیه ۴ تهران (رسالت) که در رتبه بندی عملکرد، جایگاه سوم را احراز کرده است؛ از نزدیک در جریان رسیدگی به پروندهها قرار گرفت و پای صحبت قضات، بازپرسان و کارکنان اداری نشست و دستورات و رهنمودهای لازم را جهت حل و فصل مسائل و مشکلات ارائه کرد.
القاصی در این برنامه، ضمن یادآوری جایگاه دادسرا به عنوان پیشانی قوه قضاییه و نخستین درگاه ارتباطی مردم با دستگاه قضایی، بر اهمیت تکریم ارباب رجوع و تسریع در ارجاع پروندهها تإکید کرد و اظهار داشت: مسئولیتهای واگذار شده برای خدمت رسانی به مردم، حق الناس است و همه ما موظفیم با توجه به حساسیت های کار قضایی و رعایت ضوابط و شئونات قانونی، موجبات احقاق حق و افزایش رضایتمندی مردم را فراهم آوریم.
دادستان عمومی وانقلاب تهران همچنین با بیان اهمیت نظارت بر دفاتر شعب و رسیدگی به شکایات و حل و فصل مشکلات مردم از سوی سرپرستان دادسرا، اظهار داشت: معاونان دادستان در جایگاه سرپرست دادسرا موظف به رسیدگی دقیق به مسائل و مشکلات و پیشبرد کار مردم در دادسرا هستند و باید پاسخگوی مشکلات مردم باشند.
وی با تقدیر و تشکر از اقدامات مناسب انجام شده در دادسرای ناحیه ۴ در خصوص ارتقاء ابلاغهای الکترونیکی و تشکیل دو شعبه حل اختلاف ابراز امیدواری کرد با استفاده از زیرساخت های ایجاد شده برای صدور ابلاغ های الکترونیکی و ارجاع هر چه بیشتر جرایم قابل گذشت به شوراهای حل اختلاف، زمینه تسریع در خدمت رسانی قضایی به مردم در دادسرای رسالت فراهم شود.
در ابتدای این برنامه جمالی، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای رسالت به ارائه گزارش عملکرد دادسرای ناحیه ۴ در سرفصلهایی از قبیل ارتقاء ابلاغ های الکترونیکی، تشکیل دو شعبه حل اختلاف جهت ارتقاء استفاده از فرهنگ صلح و سازش در رسیدگی به پرونده ها، کاهش آمار پروندههای مسن و انجام ملاقات های مردمی قضات و مدیران دادسرا پرداخت و اظهار داشت: داسرای ناحیه ۴ از حیث رتبه بندی عملکرد در بین دادسراهای تهران در جایگاه سوم قرار دارد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *