تبریزی: «گیج گاه» نوستالژی سینما ایران نیست/«حامد بهداد» اولین و آخرین انتخابم برای فیلم بود
عادل تبریزی در گفتوگو با ، پیرامون ساخت فیلم سینمایی «گیج گاه» گفت: از نظر من فیلم سینمایی «گیج گاه» نوستالژی سینمای ایران نیست، این فیلم به دنبال تلنگر زدن به جامعه است، راهکاری انسانی که ما بتوانیم بار دیگر زیباییها را به راحتی لمس کرده و از آنها لذت ببریم.
وی در همین راستا ادامه داد: برخی می گویند «گیج گاه» یک ادای دین به سینما و یا یک نوستالژی از خاطرات گذشته است، البته اینها در فیلم موجودند اما در لایه های سوم و چهارم فیلم وجود دارند و به نوعی زیربنای اثر هستند اما آنچه گیج گاه سعی در بیانش دارد در ستایش انسانیت است.
کارگردان فیلم «گیج گاه» کاراکتر فیلمش را اخلاق محور دانست و اظهار کرد: این فیلم تلاش بر نشان دادن تاثیر اخلاق در جامعه دارد، کاراکتر اصلی این فیلم کاملا اخلاقگرا است و حرف وی برای من مهمترین هدف فیلم بود.
وی درباره کاراکتر حسن خوشنود در فیلم «گیج گاه» افزود: این کاراکتر فردی است که امروز مثال وی کمتر دیده می شود، وی هنرمند است، عاشق کارش بوده و به زندگی عشق می ورزد، سختی های زیادی می بیند اما نگاهش به زندگی به هیچ عنوان عوض نمی شود.
تبریزی درباره انتخاب حامد بهداد برای این فیلم افزود: این فیلمنامه نزدیک به چهار سال است که با من است، نزدیک به چهار سال است که با حامد بهداد در ارتباط بودم و از همان ابتدا هم حسن خوشنود فیلم «گیج گاه» حامد بهداد بود، به نوعی من و بهداد هر دو در این فیلم حل شده ایم. «حامد بهداد» اولین و آخرین انتخابم برای فیلم بود.
وی درباره احتمال موفقیت اثر در اکران اضافه کرد: در اولین گام من امیدوارم سینما به وضع عادی بازگردد و کرونا دست از سرمان بردارد، در گام دوم برایم مهم است که فیلم به هیچ عنوان اکران آنلاین نشود.
وی درباره حضور هاشم پور در گیج گاه خاطرنشان کرد: به خودم گفتم اگر جمشید هاشم پور در این فیلم بازی نکند باید این فیلمنامه بایگانی شود، من به محض خواندن قصه برای وی تایید حضورشان را گرفتم. حامد بهداد سند معنوی فیلم «گیج گاه» است، بهداد بازیگر بسیار هوشمندی است، مثلا ما درباره یک سکانس انشا صحبت می کردیم وی ساعتها آن را تحلیل می کرد.