کدام کالاهای ایرانی برای روسها جذاب است؟
بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، ایران میتواند از فرصت صادرات محصولاتی مانند خشکبار، محصولات پتروشیمی، محصولات صنایع غذایی، آبزیان، محصولات لبنی و کفش و چرم به کشور روسیه استفاده کند.
خبرگزاری میزان -
_ آنا نوشت: برآوردهای صورت گرفته از فعالیت ایران در حدود ۱۵ ماهی که از عضویت در اورسیا میگذرد حاکی از آن است که صادرات به روسیه با وجود کاهش کلی صادرات تحت تأثیر کرونا، افزایش یافته و همین موضوع نشان دهنده اهمیت بازار روسیه برای ایران است.
با وجود بستر گسترده موجود در این بازار، جزئیات آمارهای صادراتی منتشر شده نشان میدهد که همچنان صادرات محصولات کشاورزی و میوه اصلیترین سبد صادراتی ایران به روسیه است و این در حالی است که ایران توان حضور در سایر بازارها را نیز دارد. از این رو سازمان توسعه تجارت در جریان برگزاری یک وبینار تلاش کرد بستر موجود را برای فعالان اقتصادی تشریح کند.
بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، فرصتهای صادراتی به روسیه شامل برخی محصولات پتروشیمی، خشکبار، محصولات صنایع غذایی، آبزیان، محصولات لبنی، کفش و چرم، نساجی، مصالح ساختمانی، تجهیزات الکترونیک، دارو، تجهیزات پزشکی، قطعات یدکی اتومبیل و خدمات تجارت الکترونیک است و در صورتی که این کالاها وارد سبد صادراتی ایران شود، در روسیه خریدار خواهند داشت. در کنار آن شرکتهای دانش بنیان ایرانی نیز برای فعالیت و ارائه خدمات خود فرصت مناسبی در روسیه پیدا خواهند کرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *