دسترسی غربی زیرگذر چهارراه گلوبندک به ایستگاه مترو پانزده خرداد
روز دوشنبه بیستم بهمن ماه سال ۱۳۹۹، دسترسی غربی زیرگذر چهارراه گلوبندک به ایستگاه مترو پانزده خرداد برای تردد شهروندان گشایش خواهد یافت.
خبرگزاری میزان -
وی با اشاره به اعمال راهکارهای مهندسی ارزش در بازطراحی و ساخت ورودی غربی زیرگذر گلوبندک به ایستگاه مترو پانزده خرداد، کاهش تعداد ورودیهای غربی از دو ورودی (در طرح قبلی) به یک ورودی و تعریض ورودی ساخته شده در ضلع جنوب غربی، به کارگیری شفت سرویس موجود و تغییر کاربری آن به شفت آسانسور و در نتیجه جانمایی دو آسانسور ظرفیت بالا (۱۳ نفره) را از جمله نتایج عینی مطالعات مهندسی ارزش در این پروژه دانست و یادآور شد: از روز دوشنبه ۲ دستگاه آسانسور در ابتدای ورودی غربی آماده خدمت رسانی به شهروندان خواهند بود و این در حالی است که پلههای برقی که برای تجهیز بیشتر این ورودی پیش بینی شده نیز در آینده نصب خواهند شد.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، طرح ترافیک محدوده پروژه با عنایت به شرایط ترافیکی موجود در خیابان ۱۵ خرداد غربی، مورد بازنگری قرار گرفته و شرایط استفاده بهینه شهروندان از ورودی جدید ایستگاه و آسانسورهای نصب شده در ضلع غربی چهارراه گلوبندک، ضمن اجرای بیش از ۸۰۰ مترمربع محوطه سازی فراهم شده است.
گفتنی است با بهره برداری کامل زیرگذر چهارراه گلوبندک، ضلع غربی خیابان ۱۵ خرداد از زیر خیابان خیام به ضلع شرقی آن متصل شده و در نتیجه مشکل تداخل تردد پیاده و سواره در خیابان خیام و چهارراه گلوبندک برطرف خواهد شد. تسهیل امکان دسترسی به ایستگاه مترو در ضلع شرقی و غربی بازار از دیگر نتایج بهره برداری از این پروژه است و مجریان پروژه تلاش میکنند ورودی شرقی پروژه نیز در آینده نزدیک تحویل شهروندان شود.
- صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق، تسهیل امکان دسترسی به ایستگاه مترو پانزده خرداد در ضلع شرقی و غربی بازار را از اهداف مهم طراحی و اجرای زیرگذر چهارراه گلوبندک دانست و یادآور شد: از حدود ۷ ماه پیش که مسئولیت تکمیل این زیرگذر عابر پیاده به سازمان مهندسی و عمران شهر تهران واگذار شد، تلاش دست اندرکاران اجرایی روی گشایش ورودی غربی متمرکز شد تا با توجه به عدم وجود ورودی به ایستگاه مترو پانزده خرداد در ضلع غربی چهارراه گلوبندک، از میزان بار رفت و آمد شهروندان از ضلع شرقی کاسته شود.
وی با اشاره به اعمال راهکارهای مهندسی ارزش در بازطراحی و ساخت ورودی غربی زیرگذر گلوبندک به ایستگاه مترو پانزده خرداد، کاهش تعداد ورودیهای غربی از دو ورودی (در طرح قبلی) به یک ورودی و تعریض ورودی ساخته شده در ضلع جنوب غربی، به کارگیری شفت سرویس موجود و تغییر کاربری آن به شفت آسانسور و در نتیجه جانمایی دو آسانسور ظرفیت بالا (۱۳ نفره) را از جمله نتایج عینی مطالعات مهندسی ارزش در این پروژه دانست و یادآور شد: از روز دوشنبه ۲ دستگاه آسانسور در ابتدای ورودی غربی آماده خدمت رسانی به شهروندان خواهند بود و این در حالی است که پلههای برقی که برای تجهیز بیشتر این ورودی پیش بینی شده نیز در آینده نصب خواهند شد.
بیشتر بخوانید:
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، طرح ترافیک محدوده پروژه با عنایت به شرایط ترافیکی موجود در خیابان ۱۵ خرداد غربی، مورد بازنگری قرار گرفته و شرایط استفاده بهینه شهروندان از ورودی جدید ایستگاه و آسانسورهای نصب شده در ضلع غربی چهارراه گلوبندک، ضمن اجرای بیش از ۸۰۰ مترمربع محوطه سازی فراهم شده است.
گفتنی است با بهره برداری کامل زیرگذر چهارراه گلوبندک، ضلع غربی خیابان ۱۵ خرداد از زیر خیابان خیام به ضلع شرقی آن متصل شده و در نتیجه مشکل تداخل تردد پیاده و سواره در خیابان خیام و چهارراه گلوبندک برطرف خواهد شد. تسهیل امکان دسترسی به ایستگاه مترو در ضلع شرقی و غربی بازار از دیگر نتایج بهره برداری از این پروژه است و مجریان پروژه تلاش میکنند ورودی شرقی پروژه نیز در آینده نزدیک تحویل شهروندان شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *