دستگیری باند سارقان خودرو

15:16 - 09 خرداد 1400
کد خبر: ۶۹۹۱۳۱
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۲ تن از اعضای باند سارقان خودرو خبر داد و گفت: متهمان با فروش خودرو‌های سرقتی، ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.
- سید علی شریفی بیان داشت: پرونده‌ای با موضوع سرقت یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ارجاع و کارآگاهان موفق شدند که خودرو را در گشت زنی‌های انتظامی توقیف و راننده آن را دستگیر کنند.

وی عنوان کرد: راننده خودرو که خانم جوانی بود، در تحقیقات پلیسی اظهار کرد، از سرقتی بودن خودرو بی اطلاع است و خودرو را اخیراً پدرش از طریق سایت‌های اینترنتی خریده است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی ابراز داشت: با دعوت از پدر متهم، وی نیز اعلام کرد، خودرو را از طریق سایت اینترنتی خرید و فروش خودرو، طی قولنامه دستی به مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال از شخصی که خود را حسن معرفی کرده بود در جاجرود خریده ام و مدارک خودرو را تحویل گرفته و قرار شده با وکالت نامه‌ای که به من داده اند، خودرو را به نام خود منتقل کنم و از سرقتی بودن خودرو مطلع نیستم.

سرهنگ شریفی با اشاره به اینکه در بررسی مدارک خودرو مشخص شد اسناد خودرو و وکالت نامه فروش جعلی می‌باشد، افزود: در رصد‌های اطلاعاتی فروشنده خودروی سرقتی شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی کارآگاهان وی در مخفیگاهش دستگیر کردند.
 
بیشتر بخوانید:

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه وی، یک دستگاه نیسان سرقتی در حیاط منزل متهم کشف شد، اضافه کرد: بااستعلام پلاک انتظامی نیسان، مشخص شد که خودرو سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت در پایگاه ۶ پلیس آگاهی تهران بزرگ دارد.

وی تصریح کرد: متهم پس از انتقال به یکم پلیس آگاهی به جرم انتسابی اعتراف و اظهار کرد که به همراه دو تن از همدستانش خودرو‌های ایرانی را سرقت و با جعل اسناد و مدارک، خودرو‌های سرقتی را از طریق سایت‌های اینترنتی خرید و فروش کالا می‌فروختیم.

وی با بیان اینکه هویت و مخفیگاه دومین متهم پرونده شناسای و در عملیات پلیسی وی نیز دستگیر شد، اضافه کرد: از داخل حیاط متهم یک دستگاه خودروی پراید سرقتی کشف و متهم به ۵ فقره سرقت و فروش خودرو‌های سرقتی با اسناد و مدارک جعلی با همکاری همدستانش معترف شد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی خودرو‌های سرقتی و کلاهبرداری شده را بیش از ۵ میلیارد ریال اعلام کرده اند، گفت: با دستگیری دو تن از اعضای این هر دو متهم در اختیار این پایگاه قرار دارد و تلاش برای دستگیری نفر سوم این باند همچنان ادامه دارد.
 

برچسب ها: سرقت پلیس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *