برق سنگ‌های ۳۰ میلیاردی، ۳ دوست قدیمی را به سرقت وا داشت

16:17 - 15 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۸۸۶۱
رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۳ دوست قدیمی خبر داد که با همکاری یکدیگر ۳۰ میلیارد ریال سنگ‌های قیمتی سرقت کرده بودند، خبر داد.

- سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال اظهار داشت: اوایل دی ماه پرونده‌ای با موضوع زورگیری مقادیر قابل توجهی سنگ‌های قیمتی و گرانبها به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در کلانتری ۱۰۴ "عباس آباد" تشکیل که به دستور قضائی پرونده برای شناسایی و دستگیری متهمان و به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ارجاع و در اختیار تیم مبارزه با سرقت به عنف این پایگاه قرار گرفت.

وی عنوان کرد: چکیده پرونده نشان از این داشت، شاکی در کار خرید و فروش سنگ‌های قیمتی بوده که یازدهم آذرماه، فردی وی را به عنوان کارشناس سنگ‌های قیمتی، در انجام معامله‌ای دعوت می‌کند و در محل قرار، ۳ مرد با تهدید سلاح سرد تلفن همراه و کیف حاوی سنگ‌های قیمتی اش را سرقت و از محل متواری می‌شوند.

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه در تحقیقات محلی از صحنه جرم و پالایش‌های اطلاعاتی دو تن از سارقان شناسایی شدند، ابراز داشت: با استعلام سوابق هر ۲ متهم مشخص شد از مجرمان سابقه دار بوده و دارای سوابق متعددی در جرایم سرقت، شرارت و کلاهبرداری هستند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی کارآگاهان، مخفیگاه یکی از متهمان شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی، وی در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از آن مکان تعدادی از سنگ‌های قیمتی کشف و متهم به همراه اموال مکشوفه به پایگاه سوم این پلیس انتقال داده شد.

سرهنگ دستخال توضیح داد: متهم پس از مواجهه حضوری با شاکی به بزه انتسابی معترف و اظهار داشت از طریق یکی از دوستانم مطلع شدم، شاکی که کار خرید و فروش سنگ است و همواره مقادیر قابل توجهی سنگ‌های قیمتی و گرانبها در کیف همراهش دارد. با نقشه قبلی، در یک قرار صوری با همکاری همدستانم در محل قرار حاضر و کیف حاوی سنگ‌های قیمتی شاکی را سرقت کرده و سپس سنگ‌های قیمتی را در بین خودمان تقسیم کردیم.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه دومین متهم پرونده نیز در مخفیگاهش دستگیر و تعدادی از سنگ‌های قیمتی هم از آن مکان کشف شد، افزود: متهمان با قرار صادره روانه زندان شدند و دستگیری متهم فراری و کشف سایر اموال مسروقه در دستور کار قرار دارد.


برچسب ها: سرقت پلیس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *