سمپاد در همهی ساحتهای آموزشی فعالیت خواهد داشت
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: فعالیتهای دیگری که در جهت تقویت و بالا بردن نوع آموزش در مدارس سمپاد است را اینکه توجه به همهی ساحتها و همهی جنبههای آموزشی در واقع توجه به چند بعدی آموزش، که علاوه بر برنامههای خودس مدارس، مواد آموزشی دیگر هم اجرا میشوند.
الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفتگو با میزان گفت: ظرفیت سازمان برای تربیت نیروهای انسانی مؤثر در مسیر پیشرفت کشور و تمدن اسلامی یک بحث ارزشی و کلیدی است که به دلیل اعتقادات دینی بر آن تاکید میشود. در شهریورماه امسال بعد از فراز و فرودهای زیادی در سازمان، در اولین روزهای تشکیل سازمان جدید به صورت مجازی خدمت مقام معظم رهبری «مدظله العالی» رسیدیم و ایشان بر اهمیت سمپاد تاکید و بر تقویت سمپاد توجه ویژهای داشتند.
یاوری ادامه داد: تقویت بُعد کیفی مدارس استعدادهای درخشان، تقویت و تحکیم طرح شهاب و گسترش کمی و کیفی اجرای آن با هماهنگی معاونان، مراکز و سازمانهای ستادی و بنیاد علمی نخبگان در حال بررسی و برخی در حال اجرا است. امسال برای مدارس سمپاد فعالیتهای مختلفی انجام شده است مواردی از قبیل زیاد شدن تعداد گروههای آموزشی است که مسئولیت اصلی آنها ایجاد هماهنگی و همچنین هماهنگی آموزشی و کیفیت تدریس را در بین مدارس سمپاد افزایش دهند.
وی توضیح داد: فعالیتهای دیگری که در جهت تقویت و بالا بردن نوع آموزش در مدارس سمپاد است را اینکه توجه به همهی ساحتها و همهی جنبههای آموزشی در واقع توجه به چند بعدی آموزش، که علاوه بر برنامههای خودس مدارس، مواد آموزشی دیگر هم اجرا میشوند. نگاه فلسفی به معارف و عقاید اسلامی و توجه به فلسفه به معنای عام که مترادف با «علم» به کار میرود، شامل همه علوم از جمله علوم طبیعی میشود، و در این صورت فلسفه، علم واحدی در مقابل دیگر علوم نیست، در مدارس سمپاد اجرایی میشود.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار کرد: در حال حاضر در حال امضای تفاهم نامه هستیم در حوزه هنر که مدارس سمپاد به عنوان یکی از اصلیترین رکنهای تربیت استعدادهای درخشان کشور به شمار میروند؛ در تلاش هستیم که در این حوزه هم به تقویت دانش آموزان بپردازیم.
وی مطرح کرد: در خصوص مدارس انرژی هسته ای، اظهار کرد: مدارس انرژی هستهای احداث شده است که مدرسه احداث شده و دانش آموزان برتر آزمون سمپاد به مدارس انرژی اتمی میروند.
یاوری در خصوص دانش آموزانی میتوانند در این مدارس تحصیل کنند، گفت: مدارس انرژی هسته ای، ویژه پذیرفته شدگان در آزمون سمپاد (مدارس تیزهوشان) است و در این مراکز آموزشی رشتههای مربوط به انرژی اتمی تدریس میشود.
یاوری ادامه داد: تقویت بُعد کیفی مدارس استعدادهای درخشان، تقویت و تحکیم طرح شهاب و گسترش کمی و کیفی اجرای آن با هماهنگی معاونان، مراکز و سازمانهای ستادی و بنیاد علمی نخبگان در حال بررسی و برخی در حال اجرا است. امسال برای مدارس سمپاد فعالیتهای مختلفی انجام شده است مواردی از قبیل زیاد شدن تعداد گروههای آموزشی است که مسئولیت اصلی آنها ایجاد هماهنگی و همچنین هماهنگی آموزشی و کیفیت تدریس را در بین مدارس سمپاد افزایش دهند.
وی توضیح داد: فعالیتهای دیگری که در جهت تقویت و بالا بردن نوع آموزش در مدارس سمپاد است را اینکه توجه به همهی ساحتها و همهی جنبههای آموزشی در واقع توجه به چند بعدی آموزش، که علاوه بر برنامههای خودس مدارس، مواد آموزشی دیگر هم اجرا میشوند. نگاه فلسفی به معارف و عقاید اسلامی و توجه به فلسفه به معنای عام که مترادف با «علم» به کار میرود، شامل همه علوم از جمله علوم طبیعی میشود، و در این صورت فلسفه، علم واحدی در مقابل دیگر علوم نیست، در مدارس سمپاد اجرایی میشود.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار کرد: در حال حاضر در حال امضای تفاهم نامه هستیم در حوزه هنر که مدارس سمپاد به عنوان یکی از اصلیترین رکنهای تربیت استعدادهای درخشان کشور به شمار میروند؛ در تلاش هستیم که در این حوزه هم به تقویت دانش آموزان بپردازیم.
وی مطرح کرد: در خصوص مدارس انرژی هسته ای، اظهار کرد: مدارس انرژی هستهای احداث شده است که مدرسه احداث شده و دانش آموزان برتر آزمون سمپاد به مدارس انرژی اتمی میروند.
یاوری در خصوص دانش آموزانی میتوانند در این مدارس تحصیل کنند، گفت: مدارس انرژی هسته ای، ویژه پذیرفته شدگان در آزمون سمپاد (مدارس تیزهوشان) است و در این مراکز آموزشی رشتههای مربوط به انرژی اتمی تدریس میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *