ارتقاء کیفیت بنزین تولید داخل از یورو ۴ به یورو ۵/ گازوئیل تولید داخل استاندارد نیست
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد،از تدوین پیشنویس استاندارد یورو ۵ برای بنزین خبر داد و گفت: پیشنویس استاندارد برای یورو ۵ تدوین شده است و در صورت حل اختلافات بین وزارت خانه صمت و وزارت نفت، شاهد ارتقاء استاندارد در این حوزه خواهیم بود.
خبرگزاری میزان -
- وحید مرندی مقدم، در نشست خبری با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد اخبار منتشر شده درخصوص کیفیت پایین کالاها در فضای مجازی کذب است گفت: سازمان بسیاری از این موارد را پیگیری کرده است، اما نتوانسته تخلفات را کشف کند و مشخص است این پیامها در راستای تخریب تولیدات داخل و ایجاد بیاعتمادی در جامعه است.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد نقش و وظیفهای در بحث اسقاط موتورسیکلت ندارد، تصریح کرد: این وظیفه بر عهده وزارت کشور و پلیس راهنمایی و رانندگی است و مورد آلایندههای خودرو وموتورسیکلت، وظیفه بر عهده سازمان محیط زیست است و بقیه مجوزها را سازمان ملی استاندارد صادر میکند؛ در مورد گازوئیل هم به وزارت نفت تا اول شهریور ۹۹ فرجه داده شدتا بنزین و گازوئیل را مطابق با استانداردهای قانونی عرضه کند.
وی ادامه داد: در این زمینه، بخش واردات سوخت به عهده سازمان ملی استاندارد و بخش تولید داخل به سازمان محیط زیست واگذار شد و بعد از راهاندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ما نه تنها واردات بنزین نداریم که صاردات بنزین را هم داریم، بنابراین سازمان در خصوص بنزین هیچ وظیفهای ندارد.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد نقش و وظیفهای در بحث اسقاط موتورسیکلت ندارد، تصریح کرد: این وظیفه بر عهده وزارت کشور و پلیس راهنمایی و رانندگی است و مورد آلایندههای خودرو وموتورسیکلت، وظیفه بر عهده سازمان محیط زیست است و بقیه مجوزها را سازمان ملی استاندارد صادر میکند؛ در مورد گازوئیل هم به وزارت نفت تا اول شهریور ۹۹ فرجه داده شدتا بنزین و گازوئیل را مطابق با استانداردهای قانونی عرضه کند.
وی ادامه داد: در این زمینه، بخش واردات سوخت به عهده سازمان ملی استاندارد و بخش تولید داخل به سازمان محیط زیست واگذار شد و بعد از راهاندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ما نه تنها واردات بنزین نداریم که صاردات بنزین را هم داریم، بنابراین سازمان در خصوص بنزین هیچ وظیفهای ندارد.
مرندی مقدم در بخش دیگر صحبتهای خود از تدوین پیشنویس استاندارد یورو ۵ برای بنزین خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کشور در بحث تولید بنزین توانسته است به استانداردهای یورو ۴ دست پیدا کند، پیشنویس استاندارد برای یورو ۵ نیز تدوین شده است و در صورت حل اختلافات بین وزارت خانه صمت و وزارت نفت، شاهد ارتقاء استاندارد در این حوزه خواهیم بود.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه کیفیت گازوئیل تولید داخل، از نظر تطابق با استانداردهای اعلام شده، در حال بررسی است اذعان داشت: نمونه گیری و آزمونها انجام شده است و فکر میکنیم گازوئیل مطابق با استانداردها نیست؛ گزارشات نهایی بعد از اتمام بررسیها در اختیار مسئولان مربوطه قرار خواهد گرفت و همچنین نتایج برای اطلاع عموم منتشر خواهد شد.
وی در بخش پایانی صحبتهای خود به در خصوص استانداردهای مصالح ساختمانی با بیان اینکه تایید اصلاح مصالح بر عهده سازمان است تاکید کرد: انچه از مصالح ساختمانی که در کشور تولید میشود از جمله سیمان، میلگرد و بتن مطابق با استانداردهای هستند اما اینکه آیا کاربرد این مصالح ساختمانی مطابق با قوانین انجام میشود، هم در بخش طراحی و هم نظارت، بر عهده سازمان نظام مهندسی است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *