تصمیم بر بازگشایی مدارس در کدام ستاد گرفته شد؟
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام کشورها درصدد بازگشایی مدارس خود هستند و امروز این سیاست در تمام دنیا جریان دارد، شروط بازگشایی مدارس را اعلام کرد و از زمان اجرای رتبه بندی فرهنگیان از اول فروردین ماه ۱۴۰۰ خبر داد.
- محسن حاجی میرزایی در اولین برنامه زنده «گفتگو با شما» که به طور زنده از شبکه شاد و در گفتگو با معلمان استان قم پخش شد، اظهار کرد: این اولین گفتگوی من با شما در پاسخ به پیامهایی است که شما همکاران فرستادید؛ حدود ۶ میلیون پیام رسیده که همکاران آنان را طبقه بندی و به تناسب فراوانیها مرتب کردند هدف من این است که هر هفته به نکاتی که بیشترین توجه همکاران را به خود اختصاص داده صحبت کنم.
وی افزود: یکی از مهمترین نکاتی که همکاران مطرح کردند درباره حضوری شدن مدارس است که در این باره دغدغه داشتند. مطالعات بین المللی حاکی است اگر زیرساختهای فنی، نرم افزاری و سخت افزاری برای آموزش غیرحضوری کامل باشد، اگر دانشآموزان به ابزارهای لازم مجهز باشند، اگر معلمان توانایی کامل را برای آموزش در فضای مجازی داشته باشند، اگر دانشآموزان توانایی لازم برای فراگیری آموزشها را از مسیر مجازی داشته باشند، اگر خانوادهها هم انگیزه و هم توانایی برای کمک به تحصیل فرزندانشان را داشته باشند، آموزش با ۵۰ درصد کیفیت قابل دستیابی است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: استانهایی داریم که به این ابزارها دسترسی ندارند. مشکلات اقتضا میکند به آموزش حضوری فکر کنیم؛ دربسیاری از کشورهای دنیا مدارس اولین مکان بود که تعطیل شد و با توسعه آگاهیها و ارزیابیها، به تدریج درصدد بازگشایی مدارس خود هستند امروز این سیاست در کشورهای زیادی حتی با میزان ابتلا و فوت بیش از ما جریان دارد.
حاجی میرزایی اشاره کرد: مطالعات نشان میدهد تاثیر تعیین کنندهای بین بازگشایی و شیوع بیماری وجود ندارد، اما مطالعات این را نیز میگوید که دور بودن دانشآموز از مدرسه با تبعات متعددی روبرو است مدرسه تنها کارکرد آموزشی ندارد بلکه مدرسه کارکرد تربیتی، پرورشی، اجتماعی و روانی دارد.
وی اضافه کرد: اصل بر این است که مدرسه باز باشد البته با رعایت پروتکل و دستورالعملهای بهداشتی؛ هرزمان که متخصصان به این نتیجه برسند که در مناطقی بازگشایی مدارس با تبعات روبرو است ما تبعیت میکنیم، اما اکنون ستاد کرونا تصمیم گرفته است که آموزشها حضوری باشد، اما با الزاماتی همراه باشد.
وی افزود: یکی از مهمترین نکاتی که همکاران مطرح کردند درباره حضوری شدن مدارس است که در این باره دغدغه داشتند. مطالعات بین المللی حاکی است اگر زیرساختهای فنی، نرم افزاری و سخت افزاری برای آموزش غیرحضوری کامل باشد، اگر دانشآموزان به ابزارهای لازم مجهز باشند، اگر معلمان توانایی کامل را برای آموزش در فضای مجازی داشته باشند، اگر دانشآموزان توانایی لازم برای فراگیری آموزشها را از مسیر مجازی داشته باشند، اگر خانوادهها هم انگیزه و هم توانایی برای کمک به تحصیل فرزندانشان را داشته باشند، آموزش با ۵۰ درصد کیفیت قابل دستیابی است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: استانهایی داریم که به این ابزارها دسترسی ندارند. مشکلات اقتضا میکند به آموزش حضوری فکر کنیم؛ دربسیاری از کشورهای دنیا مدارس اولین مکان بود که تعطیل شد و با توسعه آگاهیها و ارزیابیها، به تدریج درصدد بازگشایی مدارس خود هستند امروز این سیاست در کشورهای زیادی حتی با میزان ابتلا و فوت بیش از ما جریان دارد.
حاجی میرزایی اشاره کرد: مطالعات نشان میدهد تاثیر تعیین کنندهای بین بازگشایی و شیوع بیماری وجود ندارد، اما مطالعات این را نیز میگوید که دور بودن دانشآموز از مدرسه با تبعات متعددی روبرو است مدرسه تنها کارکرد آموزشی ندارد بلکه مدرسه کارکرد تربیتی، پرورشی، اجتماعی و روانی دارد.
وی اضافه کرد: اصل بر این است که مدرسه باز باشد البته با رعایت پروتکل و دستورالعملهای بهداشتی؛ هرزمان که متخصصان به این نتیجه برسند که در مناطقی بازگشایی مدارس با تبعات روبرو است ما تبعیت میکنیم، اما اکنون ستاد کرونا تصمیم گرفته است که آموزشها حضوری باشد، اما با الزاماتی همراه باشد.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *