بستر فضای مجازی برای آموزش ابتدایی مناسب نیست+فیلم
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با اجازه ستاد ملی مبارزه با کرونا؛ اجازه بازگشایی مدرسه برای این دو پایه گرفتیم که در ساعتهای محدود و به تعداد محدودی در کلاس حضور داشته باشند تا بتوانیم ضعفهای ناشی از آموزش مجازی را برای این دوره خاص و حساس که پایه یادگیری است را جبران کرده باشیم.
خبرگزاری میزان -
«رضوان حکیم زاده» معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال؛ چقدر آموزش مجازی برای دوره ابتدایی مفید بوده است و با دانش آموزانی که آموزش حضوری در دوره ابتدایی دیده اند تفاوت دارند؛ به میزان گفت: بررسیهای متعدد نشان میدهد که در بستر فضای مجازی برای دانش آموزان پایه اول بستر مناسبی نیست کودکان در این سن یادگیرندگان خودراهور نیستند.
حکیم زاده ادامه داد: بنابراین تصور اینکه بتوانند مهارت سواد پایه را که اساس یادگیری و پایههای آموزشهای بعدی است این مهارتها مقدمه همه یادگیریهای بعدی است و اگر این یادگیریها در پایههای اول ضعف داشته باشد، تاثیر منفی در سایر سالهای تحصیلی به جای میگذارد.
وی در ادامه اظهار کرد: ما خیلی نگران میزان یادگیری کلاس اولیها هستیم، بنابراین طبق تاکید وزیر آموزش و پرورش ما به دنبال این هستیم شرایطی را فراهم کنیم تا از طریق آن مطمئن شویم، دانش آموزان کلاس اول برای یادگیری مشکلی ندارد. تصور اینکه دانشآموزان کلاس اولی که تا به حال مدرسه نرفتهاند، از طریق گوشی موبایل حروف الفبا، نوشتن یا مهارتهای ارتباطی و اجتماعی را یاد بگیرند، یک مقدار غیرواقعبینانه است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بعد از یک مدت آموزش، بررسیهایی را هم انجام دادیم و از طریق معلمان پایه اول انجام شده است نشان میدهد که مسیولین مربوطه نگرانیهای بسیار جدیای را در این خصوص دارند و قطعا دانش آموزان با روش مجازی آموزش میبینند با دانش آموزانی که بصورت حضوری آموزش دیدند سطح متفاوتی دارند.
حکیم زاده توضیح داد: در واقع دلیل همین نگرانی که در خصوص سطح آموزش یادگیری پایه اول و دوم ابتدایی، با اجازه ستاد ملی مبارزه با کرونا؛ اجازه بازگشایی مدرسه برای این دو پایه گرفتیم که در ساعتهای محدود و به تعداد محدودی در کلاس حضور داشته باشند تا بتوانیم ضعفهای ناشی از آموزش مجازی را برای این دوره خاص و حساس که پایه یادگیری است را جبران کرده باشیم.
حکیم زاده ادامه داد: بنابراین تصور اینکه بتوانند مهارت سواد پایه را که اساس یادگیری و پایههای آموزشهای بعدی است این مهارتها مقدمه همه یادگیریهای بعدی است و اگر این یادگیریها در پایههای اول ضعف داشته باشد، تاثیر منفی در سایر سالهای تحصیلی به جای میگذارد.
وی در ادامه اظهار کرد: ما خیلی نگران میزان یادگیری کلاس اولیها هستیم، بنابراین طبق تاکید وزیر آموزش و پرورش ما به دنبال این هستیم شرایطی را فراهم کنیم تا از طریق آن مطمئن شویم، دانش آموزان کلاس اول برای یادگیری مشکلی ندارد. تصور اینکه دانشآموزان کلاس اولی که تا به حال مدرسه نرفتهاند، از طریق گوشی موبایل حروف الفبا، نوشتن یا مهارتهای ارتباطی و اجتماعی را یاد بگیرند، یک مقدار غیرواقعبینانه است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بعد از یک مدت آموزش، بررسیهایی را هم انجام دادیم و از طریق معلمان پایه اول انجام شده است نشان میدهد که مسیولین مربوطه نگرانیهای بسیار جدیای را در این خصوص دارند و قطعا دانش آموزان با روش مجازی آموزش میبینند با دانش آموزانی که بصورت حضوری آموزش دیدند سطح متفاوتی دارند.
حکیم زاده توضیح داد: در واقع دلیل همین نگرانی که در خصوص سطح آموزش یادگیری پایه اول و دوم ابتدایی، با اجازه ستاد ملی مبارزه با کرونا؛ اجازه بازگشایی مدرسه برای این دو پایه گرفتیم که در ساعتهای محدود و به تعداد محدودی در کلاس حضور داشته باشند تا بتوانیم ضعفهای ناشی از آموزش مجازی را برای این دوره خاص و حساس که پایه یادگیری است را جبران کرده باشیم.
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2934576_122.mp4']
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *