تعرفه ابزاری برای حمایت از تولید داخل است/ کاهش طبقات تعرفه به 6مورد
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان توسعه تجارت بابیان اینکه باید با ابزار تعرفه از واحدهای تولیدی وصنعتی نوپا حمایت کنیم،گفت: این حمایت نباید ابدی باشد بلکه باید به تدریج به سطح منطقی تعرفه برسیم وتلاش میکنیم درسالهای آینده ۶طبقه تعرفه داشته باشیم.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، ولی الله افخمی راد در گفت وگویی اظهار داشت: باید فرآیند های واردات و صادرات و تعرفه ها باید طوری ساماندهی شود که در فرایند الحاق به سازمان توسعه تجارت جهانی با مشکل مواجه نشویم.
وی گفت: رویکرد ما در تنظیم تعرفه ها، آسان سازی الحاق به سازمان توسعه تجارت است و باید نظام تعرفه ای را با این رویکرد اصلاح کنیم.
رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: حمایت از تولید هم باید محدود و در دوره زمانی مشخصی باشد و واحدهای تولیدی خود را به تدریج تقویت کنند و از حمایت های دولتی بی نیاز شوند.
افخمی راد تصریح کرد: هر چه حمایت از واحدهای تولیدی در مقابل واردات و با دیوار بلند تعرفه افزایش یابد، باید به تنبل شدن و فربه شدن صنعت منجر می شود که در شرایط رقابتی نمی تواند به حیات تولیدی خود ادامه دهد.
وی افزود: برآیند بهینه دانش و علوم اقتصادی و همچنین تجارب کشورهای توسعه یافته نشان می دهد که حمایت ها باید محدود به زمان مشخصی باشد و به تدریج کاهش یابد.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین با بیان اینکه کاهش طبقات تعرفه ای در سال جدید از اقدامات خوبی است که به بهبود فضای کسب و کار کمک می کند و موجب ساماندهی ورود کالا و شفاف سازی در اظهارنامه ها می شود.
ولی الله افخمی راد افزود: سال گذشته 14 طبقه تعرفه ای از تعرفه 4 درصد تا 100 درصد داشتیم که هیئت وزیران مصوب کرد تعداد طبقات تعرفه تا سال 96 باید به 6 طبقه کاهش یابد.
وی گفت: با تصمیم هیئت وزیران امسال 10 طبقه کالایی داریم که سال 95 به 8 و در سال 96 به 6 طبقه خواهد رسید و باید مسیر را تا الحاق به سازمان جهانی تجارت هموار کنیم.
کسب 3 رتبه برتر پیام صادرات
همچنین ماهنامه پیام صادرات، نشریه تخصصی روابط عمومی سازمان توسعه تجارت با کسب سه رتبه برتر در دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی درخشید.
کسب رتبه اول در بخش صفحه آرایی، رتبه دوم در بخش مقاله و رتبه سوم در سرمقاله موجب شد روابط عمومی سازمان توسعه تجارت در زمره برترینهای این جشنواره قرار گیرد.
پیام صادرات نشریه تخصصی سازمان توسعه تجارت است که هرماه به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر میشود. مخاطبان این مجله مقامات و مسئولان دولتی مرتبط با حوزه تجارت خارجی، مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی و تجاری و سفارتخانهها هستند.
جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی از سال 1381 هر سال با تلاش انجمن متخصصان روابط عمومی و با همکاری دستاندرکاران روابط عمومی سازمانها، موسسات دولتی و غیردولتی، استادان، کارشناسان و دانشجویان این رشته در دو سطح ملی و استانی برگزار میشود.
وی گفت: رویکرد ما در تنظیم تعرفه ها، آسان سازی الحاق به سازمان توسعه تجارت است و باید نظام تعرفه ای را با این رویکرد اصلاح کنیم.
رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: حمایت از تولید هم باید محدود و در دوره زمانی مشخصی باشد و واحدهای تولیدی خود را به تدریج تقویت کنند و از حمایت های دولتی بی نیاز شوند.
افخمی راد تصریح کرد: هر چه حمایت از واحدهای تولیدی در مقابل واردات و با دیوار بلند تعرفه افزایش یابد، باید به تنبل شدن و فربه شدن صنعت منجر می شود که در شرایط رقابتی نمی تواند به حیات تولیدی خود ادامه دهد.
وی افزود: برآیند بهینه دانش و علوم اقتصادی و همچنین تجارب کشورهای توسعه یافته نشان می دهد که حمایت ها باید محدود به زمان مشخصی باشد و به تدریج کاهش یابد.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین با بیان اینکه کاهش طبقات تعرفه ای در سال جدید از اقدامات خوبی است که به بهبود فضای کسب و کار کمک می کند و موجب ساماندهی ورود کالا و شفاف سازی در اظهارنامه ها می شود.
ولی الله افخمی راد افزود: سال گذشته 14 طبقه تعرفه ای از تعرفه 4 درصد تا 100 درصد داشتیم که هیئت وزیران مصوب کرد تعداد طبقات تعرفه تا سال 96 باید به 6 طبقه کاهش یابد.
وی گفت: با تصمیم هیئت وزیران امسال 10 طبقه کالایی داریم که سال 95 به 8 و در سال 96 به 6 طبقه خواهد رسید و باید مسیر را تا الحاق به سازمان جهانی تجارت هموار کنیم.
کسب 3 رتبه برتر پیام صادرات
همچنین ماهنامه پیام صادرات، نشریه تخصصی روابط عمومی سازمان توسعه تجارت با کسب سه رتبه برتر در دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی درخشید.
کسب رتبه اول در بخش صفحه آرایی، رتبه دوم در بخش مقاله و رتبه سوم در سرمقاله موجب شد روابط عمومی سازمان توسعه تجارت در زمره برترینهای این جشنواره قرار گیرد.
پیام صادرات نشریه تخصصی سازمان توسعه تجارت است که هرماه به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر میشود. مخاطبان این مجله مقامات و مسئولان دولتی مرتبط با حوزه تجارت خارجی، مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی و تجاری و سفارتخانهها هستند.
جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی از سال 1381 هر سال با تلاش انجمن متخصصان روابط عمومی و با همکاری دستاندرکاران روابط عمومی سازمانها، موسسات دولتی و غیردولتی، استادان، کارشناسان و دانشجویان این رشته در دو سطح ملی و استانی برگزار میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *