یک بوم و دوهوای رسانههای معاند در مورد بازگشایی مدارس + فیلم
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: چرا باید شبکههای معاوند نگران حضور فرزندان ما در مدارس باشند در زمانی که ما بازگشایی مدارس را مطرح کردیم شبکههایی مانند فارسیزبان خارجی شروع کردند به ایجاد یک موج منفی در بین مردم و تشدید نگرانی مردم در این خصوص در حالی که درکشورهای دیگر مدارس به صورت حضوری برگزار میشود و هیچ تکنولوژی نمیتواند عملکرد آموزش حضوری را داشته باشد.
خبرگزاری میزان -
«رضوان حکیم زاده» در خصوص برخی حواشی بازگشایی مدارس در رسانه های فارسی زبان خارج از کشور، به میزان گفت: در خصوص بازگشایی مدارس شبکههای معاند و فارسی زبان خارج از کشور به این وضعیت پرداختند که بازگشایی مدارس ابتلا به بیماری را در بین فرزندان افزایش میدهد درحالی که گزارشهای متعددی از کشورهای دیگر وجود دارد که با وجود شیوع بیماری کرونا همچنان مدارس باز و آموزش بصورت حضوری است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا و با تعطیلی مدارس، همه به این فکر میکردند که تکنولوژی و فناوریها میتوانند جایگزین خوبی برای آموزش حضوری باشد، ولی خیلی زود با گذشت چند ماه از شیوع کرونا و آموزش مجازی همه متوجه شدند که هیچ تکنولوژی و فناوری نمیتواند جایگزین کلاس درس باشد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: به خصوص برای دوره ابتدایی که آموزشهای پایه است و کشورهای مختلف و با وجود اینکه شرایط سختی داشتند، ولی مدارس بازگشایی شد و همچنین در بسیاری از کشورهایی که درگیر مسئله شیوع ویروس کرونا هستند و شاید بسیار دشوارتر از کشور ما قرار دارند مدارس تعطیل نشدند و دانش آموزان حضور دارند.
وی ضمن انتقاد از جو سازی رسانههای فارسی زبان خارج از کشور، گفت: این بسیار حائز اهمیت است که خانوادهها نگران باشند و نگرانی خانوادهها کاملا قابل درک است، اما چیزی که برای ما قابل فهم نیست این موضوع است که چطور رسانهای در خارج از کشور به موضوع نگرانی والدین جهت حضور در مدارس، دامن میزنند که در کشورهای پایگاه خودشان مدارس همچنان باز و بصورت حضوری برگزار میشود. آیا بچههای آن کشورها در شرایط متفاوتی از کودکان ما هستند؟ چطور بچههای آنها میتوانند در مدارس حضور پیدا کنند، ولی آموزش حضوری برای کودکان ما خطرناک است؟
حکیم زاده ادامه داد: گزارشی از کشورهای دیگر منتشر شده است علیرغم اینکه شیوع بیماری کرونا، مدارس در سراسر جهان درهای خود را به روی کودکانشان باز کردند و به صورت مشخص به کشور انگلیس اشاره میشود که نخست وزیر این کشور اعلام کرده است «برای بازگرداندن کودکان به مدرسه یک مسئولیت اخلاقی است و بعد از تجربه قبلی که در سال تحصیلی گذشته داشتیم به این نتیجه رسیدیم که از این به بعد مدارس آخرین جایی باشد که تعطیل میشود و اولین جایی باشد که باز میشوند». همچنین همین رویکرد در آلمان هم به همین صورت است.
حکیم زاده ضمن تاکید بر آموزش حضوری، اظهار کرد: این در حالی است که این کشورها از نظر زیرساختهای فناوری و سرعت اینترنت در شرایط خیلی خوبی هستند، ولی از آموزش حضوری استفاده میکنند، با تجربهای که در این مدت از آموزش مجازی داشتیم متوجه شدیم که آموزش حضوری کیفیت بالایی دارد و دارای ارزشهای بسیار زیادی است که از طریق فضای مجازی تعامل رو در رو اتفاق نمیافتد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش توضیح داد:، اما این که چرا رسانههای بیگانه علیرغم اینکه در این کشورها شواهد آشکار میبینند و مشاهده میکنند که دانش آموزان به مدرسه میروند، ولی همچنان سعی میکنند که نگرانی خانوادههای ایرانی را مبنی بر آموزش حضوری دوره ابتدایی را تشدید میکنند؛ که درواقع یک سوال بدون جواب است که نشان میدهد که برنامهای برای برنامه ریزی قبلی و با هدف خاصی به نگرانی خانوادهها دامن میزنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا و با تعطیلی مدارس، همه به این فکر میکردند که تکنولوژی و فناوریها میتوانند جایگزین خوبی برای آموزش حضوری باشد، ولی خیلی زود با گذشت چند ماه از شیوع کرونا و آموزش مجازی همه متوجه شدند که هیچ تکنولوژی و فناوری نمیتواند جایگزین کلاس درس باشد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: به خصوص برای دوره ابتدایی که آموزشهای پایه است و کشورهای مختلف و با وجود اینکه شرایط سختی داشتند، ولی مدارس بازگشایی شد و همچنین در بسیاری از کشورهایی که درگیر مسئله شیوع ویروس کرونا هستند و شاید بسیار دشوارتر از کشور ما قرار دارند مدارس تعطیل نشدند و دانش آموزان حضور دارند.
وی ضمن انتقاد از جو سازی رسانههای فارسی زبان خارج از کشور، گفت: این بسیار حائز اهمیت است که خانوادهها نگران باشند و نگرانی خانوادهها کاملا قابل درک است، اما چیزی که برای ما قابل فهم نیست این موضوع است که چطور رسانهای در خارج از کشور به موضوع نگرانی والدین جهت حضور در مدارس، دامن میزنند که در کشورهای پایگاه خودشان مدارس همچنان باز و بصورت حضوری برگزار میشود. آیا بچههای آن کشورها در شرایط متفاوتی از کودکان ما هستند؟ چطور بچههای آنها میتوانند در مدارس حضور پیدا کنند، ولی آموزش حضوری برای کودکان ما خطرناک است؟
حکیم زاده ادامه داد: گزارشی از کشورهای دیگر منتشر شده است علیرغم اینکه شیوع بیماری کرونا، مدارس در سراسر جهان درهای خود را به روی کودکانشان باز کردند و به صورت مشخص به کشور انگلیس اشاره میشود که نخست وزیر این کشور اعلام کرده است «برای بازگرداندن کودکان به مدرسه یک مسئولیت اخلاقی است و بعد از تجربه قبلی که در سال تحصیلی گذشته داشتیم به این نتیجه رسیدیم که از این به بعد مدارس آخرین جایی باشد که تعطیل میشود و اولین جایی باشد که باز میشوند». همچنین همین رویکرد در آلمان هم به همین صورت است.
حکیم زاده ضمن تاکید بر آموزش حضوری، اظهار کرد: این در حالی است که این کشورها از نظر زیرساختهای فناوری و سرعت اینترنت در شرایط خیلی خوبی هستند، ولی از آموزش حضوری استفاده میکنند، با تجربهای که در این مدت از آموزش مجازی داشتیم متوجه شدیم که آموزش حضوری کیفیت بالایی دارد و دارای ارزشهای بسیار زیادی است که از طریق فضای مجازی تعامل رو در رو اتفاق نمیافتد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش توضیح داد:، اما این که چرا رسانههای بیگانه علیرغم اینکه در این کشورها شواهد آشکار میبینند و مشاهده میکنند که دانش آموزان به مدرسه میروند، ولی همچنان سعی میکنند که نگرانی خانوادههای ایرانی را مبنی بر آموزش حضوری دوره ابتدایی را تشدید میکنند؛ که درواقع یک سوال بدون جواب است که نشان میدهد که برنامهای برای برنامه ریزی قبلی و با هدف خاصی به نگرانی خانوادهها دامن میزنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *