واکسیناسیون کرونا و بی اعتمادی مردم اروپا

3:15 - 21 دی 1399
کد خبر: ۶۹۱۵۴۰
مردم اروپا در میان مردم جهان بی اعتمادترین مردم به واکسن کرونا هستند.
واکسیناسیون بیماری کرونا در هفته‌های اخیر با واکسن‌های «فایزر» و «مدرنا» در برخی از نقاط جهان و به شکل عمده اروپا و آمریکا آغاز شده است.
 
به گزارش «یورو نیوز و اکونومیست»، دولت‌های اروپایی پس از تولید واکسن کرونا با چالش جدی تری مواجه شدند که آن هم ترغیب و تشویق مردم بی اعتماد به واکسن کرونا برای دریافت این واکسن است.
 
در حالی که کارشناسان، ریشه کن شدن کرونا را در گرو واکسیناسیون بیش از ۷۰ درصد مردم می‌دانند، اروپایی‌ها بدبین‌ترین و بی اعتمادترین مردم جهان به واکسن کرونا هستند.
 
بررسی‌های انجام شده در مورد بی اعتمادی به واکسن کرونا در ۱۹ کشور اروپایی نشان می‌دهد، مردم لهستان بی اعتمادترین مردم اروپایی به واکسن کرونا هستند.
 
۵۹ درصد لهستانی‌ها اعلام کردند تنها در صورتی حاضر به دریافت این واکسن هستند که ایمنی و موثر بودنش ثابت شود.
 
پس از لهستان مردم فرانسه، سوئد، آلمان و اسپانیا، در رده‌های بعدی بی اعتمادی به واکسن کرونا قرار دارند.
 
این نظرسنجی تنها نظرسنجی موجود در این زمینه نیست.
 
پیشتر نیز نظرسنجی مشترک مجمع جهانی اقتصاد (WEF) و «ایپسوس» نشان داده بود که مردم فرانسه، اسپانیا و ایتالیا بدبین‌ترین اروپایی‌ها به واکسن کرونا هستند.
نتایج این نظرسنجی تا حد زیادی با نظرسنجی جهانی سال ۲۰۱۹ سازمان غیر انتفاعی Wellcome در مورد واکسن مطابقت داشت که نشان می‌داد کشور‌های اروپایی کمترین اعتماد به واکسن را دارند.
 
از هر ۳ فرانسوی یک نفر به واکسن بی اعتماد است، اما بی اعتمادی انگلیسی‌ها به هر نوع واکسن شدید‌تر است.
 
ایتالیا از این جهت در جایگاه بعدی قرار دارد و لهستان و مجارستان نیز شاهد نرخ بالای بی اعتمادی به واکسن هستند.
 
نظرسنجی جهانی «Nature» نشان می‌دهد بی اعتمادی اروپایی‌ها به واکسن کرونا از بی اعتمادی به دولت هایشان ناشی می‌شود؛ وقتی مردم اعتماد خود را به سران کشورشان از دست می‌دهند، بی اعتمادی به پیشنهاد‌های آنان در زمینه واکسن نیز افزایش می‌یابد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *