رئیس شورای عالی اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی: رسانه ها مبلغ بیداری اسلامی باشند

4:05 - 31 مرداد 1394
کد خبر: ۶۹۰۴۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: نمایندگان رسانه‌های اسلامی جهان متشکل از رسانه‌های دیداری و شنیداری، روز چهارشنبه با حضور در شهر تاریخی اصفهان از نزدیک با تمدن تاریخی ایران اسلامی آشنا شدند.
به حاج عبدالله قصر در مراسم جلسه اعضای اتحادیه با شهردار اصفهان گفت: «اجلاس از اهمیت بسیار خوبی برخوردار بود و موجب شد که ما شاهد گسترش همکاری‌ها باشیم. ما باید از این ظرفیت استفاده کرده و در زمینه تعامل هر چه بیشتر رسانه های اسلامی بکوشیم و بدانیم که اگر در این زمینه اهتمام داشته داشته باشیم قطعا موفق خواهیم بود.»
 
رئیس شورای عالی اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی که خود مدیر شبکه المنار لبنان نیز هست گفت: «لبنان به عنوان شاهد جهان است چرا که در رویایی با صهیونیست‌ها اقدامات گسترده ای انجام داده و همواره با آنها درگیری داشته است.»
 
وی در ادامه عنوان کرد: «حزب الله لبنان در سال های مختلف از جمله 2000 و 2006 توانسته موفقیت های بسیاری در برابر صهیونیست ها به دست بیاورد و ما باید این رشادت مقاومت را برجسته کنیم. ما رسانه های اسلامی باید از جریان بیداری اسلامی و مقاومت دفاع کنند تا بتوان از هجمه رسانه های غربی بر علیه اسلام کم کرد.»
 
رئیس شورای عالی اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی گفت: آمریکا اسلام هراسی به راه انداخته که نباید اجازه داد او به هدفش برسد و رسانه ها در این عرصه می توانند موفق عمل کنند
 
قصر در پایان از میزبانی جمهوری اسلامی ایران و همچنین برگزاری جلسه با شهردار اصفهان قدردانی کرد و گفت: اصفهان دارای آثار تاریخی بسیاری است که باید با آنها آشنا شویم.
 
 
 
دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی: هم افزایی رسانه های جهان اسلام باید گسترش یابد
 
دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی با اشاره به رسانه های جهان اسلام بر گسترش هم افزایی میان این رسانه ها تاکید کرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین علی کریمیان در مراسم جلسه با شهردار اصفهان با اشاره به جایگاه شهر اصفهان گفت: این شهر دارای جایگاه بسیار عظیمی است و به عنوان شهر زیبای جهان اسلام و محو تمدن اسلامی است.
 
وی بیان داشت: حضور در اصفهان برای ما یک فرصت بسیار مناسبی است که با موقعیت‌ها و جایگاه های تاریخی این شهر آشنا شده و در موضوع رسانه ای نیز بتوانیم با این شهر همکاری داشته باشیم.
 
دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی گفت: باید ساز و کار فعالیت رسانه های اسلامی روز به روز تقویت شود و ما در این راستا برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم که به نتایج خوبی نیز رسیده ایم.
 
حجت الاسلام و المسلمین کریمیان تاکید کرد: حضور در شهر اصفهان این فضا را آماده می کند تا بتوان با ظرفیت های رسانه ای اصفهان آشنا شده و یک هم افزایی و همکاری گسترده را آغاز کرد.
 
آیت الله مظاهری: رسانه های اسلامی با همگرایی توطئه‌های دشمن را خنثی کنند
 
مدیر حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: برای تبلیغ اسلام باید همه تلاش کنند و اگر بتوانیم اسلام را آنگونه که هست پیاده کنیم و به مردم بگوییم، همان کار ما منجر به نابودی تبلیغات منفی دشمن خواهد شد.
 
آیت الله مظاهری در دیدار با اعضای اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی، با اشاره به تحرکات استکبار جهانی گفت: این استکبار با تلاش‌های گسترده نتوانسته به اسلام ضربه بزند و به همین دلیل جنگ نرم را به وجود آورده اند.
 
وی گفت: تبلیغات نرم دشمن دست دشمن و صهیونیست است و آنها شبانه روز علیه اسلام فعالیت می کنند، عمده کار آنها این است که یک اسلام خلافی و یک اسلام متهجر و یا یک اسلام داعشی به مردم معرفی کنند.
 
مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به نقش رسانه ها گفت: رسانه های اسلام باید جلوی این تبلیغات منفی را گرفته و اجازه ندهند تا دشمن بر علیه اسلام اقدام کنند.
 
آیت الله مظاهری عنوان داشت: کار شما رسانه‌ها بسیارمهم و ضروری است و باید جلوی این اقدامات منفی دشمن را بگیرید و اجازه ندهید که با تبلیغات منفی به اهداف شوم خود برسند.
 
وی بیان داشت: صهیونیست‌ها در بیش از هزار رسانه بر علیه اسلام فعالیت می کنند اما همه آن چیزی که می گویند تهمت و دروغ است و همه می دانند که اسلام دین رافت و مهربانی است.
 
مدیر حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: چیزی که از رسانه های اسلامی انتظار می‌رود این است که حقیقت را گفته و اسلام حقیقی را پیاده کنند و اجازه ندهند تبلیغات منفی بر علیه اسلام کنند.
 
وی گفت: انتظار نیست که با آنها جنگ کنید اما باید حرف اسلام و سخن اسلام را بگویید و آن وقت مردم خود قضاوت خواهند کرد، نخستین چیزی که باید رعایت کنید صداقت و وحدت در گفتار و کردار خود است که از اهمیت بسیاری برخوردار است.
 
آیت الله مظاهری تاکید کرد: برای تبلیغ اسلام باید همه تلاش کنند و اگر بتوانیم اسلام را آنگونه که هست پیاده کنیم و به مردم بگوییم، همان کار ما منجر به نابودی تبلیغات منفی دشمن خواهد شد.
 
وی افزود: کار شما فرهنگ می خواهد و شناخت اسلام و سیره اهل بیت(ع) مخصوصا پیامبر(ص) اهمیت دارد و اگر بتوانید این فرهنگ را در غرب گسترش دهید، بالاترین مبارزه و جهاد را کرده اید.
 
مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: ایشان فرموده اند که کلمات ما را به مردم برسانید، نورانیت کلام ما را مردم می پذیرند بدون اینکه بخواهیم روی آن تبلیغ کنیم.
 
وی تصریح کرد: دشمن و به خصوص صهیونیست، در میان شما اختلاف اندازی نکنند، دشمنان در تلاش اند در میان ما اختلاف مذهبی، سلیقه‌ای و طایفه ای بیندازند تا اتحاد مسلمانان را از بین ببرند و باید مراقب باشیم که این تفرقه نباشد.
 
آیت الله مظاهری گفت: بالاترین حربه‌ای که دشمن می تواند از آن استفاده کرده و کار شما را خنثی کند یا کمرنگ کند اختلاف اندازی است که باید مراقب این موضوع باشیم.
 
مدیر حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: انتظار می رود از رسانه ها و درخواست می کنم که از سخنانی که موجب تفرقه و اختلاف می شود صد در صد اجتناب کنید تا این وحدت پا بر جا مانده و دشمن به اهداف خود نرسد.
 
وی گفت: امروز دشمن به نام اسلام در حال ضربه زدن به اسلام است و اسلام داعشی درست کرده و اگر امروز ضربه می‌خوریم به دلیل اختلاف میان خودمان است و اگر این اختلاف را نداشته باشیم دشمن نمی تواند به اهداف خود برسد.
 
آیت الله مظاهری با تاکید بر اینکه رسانه های اسلامی باید تبلیغ اتحاد کنند گفت: باید این موضوع در راس کارهای رسانه‌های اسلامی باشد و به این امر اهتمام ویژه داشته باشند و در رسانه ها به مسلمانان بگویید که هر چه موجب اختلاف است در اسلام رد شده حتی اگر مسجد باشد.
 
مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به شعار امسال اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی که با موضوع رحمت و رافت اسلامی و پیامبر(ص) است گفت: نشان دادن چهره رحمانی پیامبر(ص) و چهره رحمانی اسلام بسیار مهم است و از کسانی که اقدام به انتخاب چنین شعاری کرده‌اند قدردانی می کنم و انتظار است که در این خصوص نیز با همه وجود تلاش کنید تا چهره اسلام و رافت پیامبر(ص) را معرفی کنید.
 
وی گفت: اسلام با هیچ کسی جنگ ندارد و همواره با رحمانیت رفتار کرده و باید رسانه های اسلامی در این زمینه تلاش داشته باشند و اسلام را معرفی کنند.
 
 
 
شهردار اصفهان در دیدار صمیمانه با اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی تاکید کرد: توسعه ارتباطات رسانه‌ای بین اصفهان و کشورهای اسلامی
 
بیش از 140 تن از اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمانه با شهردار اصفهان شرکت کردند.
 
نزدیک به 140 نفر از اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که برای شرکت در هشتمین اجلاس این اتحادیه به ایران آمده بودند، راهی اصفهان شدند تا در سفری دو روزه از این شهر بازدید به عمل آورند.
 
این گروه پس از بازدید از مجموعه مذهبی تاریخی تخت فولاد، در دیدار صمیمانه با دکتر جمالی نژاد شهردار اصفهان شرکت کردند.
 
دکتر مهدی جمالی‌نژاد در این دیدار ضمن خیرمقدم به مهمانان، با تاکید بر اهمیت نقش رسانه‌های اسلامی در عرصه‌های گوناگون، گفت: رسانه‌های  اسلامی طی یک دهه اخیر‌، موفقیت‌های بزرگی را در زمینه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی در عرصه بین الملل در کارنامه خود رقم زده‌اند و با گسترش شبکه‌های فرا ملی فصل نوینی در گسترش و ژرفش روابط و مناسبات رسانه‌ای آغاز کرده‌اند اما قطعا در این مسیر راه زیادی باقی مانده است.
 
وی سپس از ویژگی‌های استان و به ویژه شهر اصفهان در سطح ملی و بین‌المللی یاد کرده و اظهار داشت: این کلان‌شهر در سال 2006 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزیده شد.
 
دکتر جمالی‌نژاد افزود: اصفهان با 14 شهر مهم دنیا پیمان خواهرخواندگی داشته و همچنین به عضویت سازمان‌های مهم بین‌المللی از جمله اجلاس بین‌المللی میراث ناملموس، سازمان کلان‌شهرها، سازمان شهرها و پایتخت‌های اسلامی جهان و غیره نیز در آمده است.
 
وی از اصفهان در حوزه صنایع دستی با عنوان شهری بی‌نظیر یاد کرده و اظهار داشت: این شهر تاریخی به تازگی به شبکه‌ شهرهای خلاق جهان هم پیوسته است.
 
وی با بیان اینکه استان اصفهان یکی از وسیع‌ترین استان‌های کشور است، گفت: این استان نقشی چهارراه‌گونه را در مرکز جغرافیایی ایران اسلامی ایفا می‌کند.
 
وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان در راستای برنامه های راهبردی خود تسهیل و تسریع ارتباطات رسانه ای بین کشورهای اسلامی به ویژه کشورهایی با پیشینه تاریخی را مورد توجه جدی قرار داده است و امید آن داریم با توسعه مبتنی بر پژوهش و شناخت علمی و عملی از ویژگی های فرهنگی ،  اجتماعی و تاریخی یکدیگر  چهره واقعی شهرهای اسلامی به جهانیان شناسانده شود.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *