آسیبهای عدم حضور دانش آموزان در مدارس
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزرات آموزش و پرورش به تشریح آسیبهای عدم حضور دانش آموزان در مدارس پرداخت.
خبرگزاری میزان -
- محمد رضا مسیب زاده با اشاره به این نکته که ویروس کرونا انتخاب ما نبوده است، گفت: محروم ماندن دانش آموزان از فضای شاد مدرسه و تلاش برای یادگیری، زندگی دسته جمعی و حضور در اجتماع و یادگیری مهارتهای اجتماعی از مهمترین مشکلاتی است که آموزش غیرحضوری برای دانش آموزان ایجاد کرده است.
مدیر کل قرآن، عترت و نماز افزود: در خانه ماندن دانش آموزان اگر چه موجب آرامش والدین و افزایش سلامت این قشر و دوری از کرونا شده است، اما از سوی دیگر به دلیل نوپا بودن آموزش غیرحضوری مشکلاتیرا برای همه کادر آموزش، معلمان، دانشآموزان و اولیا ایجاد کرده است.
مسیب زاده خاطر نشان کرد: کنترل فرزندان به ویژه در سنین نوجوانی که هیجان زیادی برای استفاده از وسایل و تکنولوژیهای جدید دارند بسیار دشوار است و میتواند آسیبزا باشد.
وی با اشاره به عدم گرایش به فرهنگ کتابخوانی به عنوان یکی دیگر از مضرات استفاده نامناسب از فضای مجازی گفت: دانش پایدار در نسل آینده به شدت کاهش مییابد و معلومات و دانستههای فردی فقط در فضای مجازی دست به دست میچرخد و بعضاً سوداگران فضای مجازی با سوءاستفاده از بیدانشی افراد فرهنگ، ادبیات، دانش و معلومات ناصحیحی در راستای اهداف خود به مردم انتقال میدهند.
مدیر کل قرآن، عترت و نماز دیدار چهره به چهره معلم و متعلم در بستر حقیقی را دارای نقش مؤثرتری در تربیت دانست و افزود: با عدم حضور دانش آموزان در مدارس این نقش و تأثیر آن کمرنگتر خواهد شد و عدم حضور دانش آموزان در مدرسه انزوا، افسردگی، بی تحرکی و ... را در دانش آموزان ایجاد می کند.
وی ادامه داد: اگر چه در کلاس مجازی فرصتی جداگانه برای سؤال و جواب در نظر گرفته شده، اما نمیتواند جایگزین رفع اشکال به صورت حضوری باشد و پاسخها کوتاه بوده که این مسئله باعث سردرگمی دانش آموزان شده است و در نهایت او را با کوهی از مشکلات ریز و درشت درسی مواجه میکند.
وی ادامه داد: تحرک و نشاط و دیدار حقیقی همسالان یکی دیگر از آثار حضور در مدرسه است که در شرایط فعلی تحت تأثیر قرار گرفته و باعث خمودگی، چاقی و عدم نشاط لازم دانش آموزان شده است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: استفاده بیش از حد از فضای مجازی باعث ایجاد عصبانیت و پرخاشگری شده است و سلامت روح و جسم دانش آموزان به ویژه بینایی آنان در معرض خطر قرار میگیرد و حتی تنظیم طبیعی خواب و نحوه تغذیهشان نیز تحت تأثیر قرار میگیرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی؛ وی یادآور شد: باید به این نکته اساسی نیز توجه کرد که معلمان، فرهنگیان و همکاران نیز از شرایط و مسائل موجود به شدت در معرض آسیب هستند.
بیشتر بخوانید:
مدیر کل قرآن، عترت و نماز افزود: در خانه ماندن دانش آموزان اگر چه موجب آرامش والدین و افزایش سلامت این قشر و دوری از کرونا شده است، اما از سوی دیگر به دلیل نوپا بودن آموزش غیرحضوری مشکلاتیرا برای همه کادر آموزش، معلمان، دانشآموزان و اولیا ایجاد کرده است.
مسیب زاده خاطر نشان کرد: کنترل فرزندان به ویژه در سنین نوجوانی که هیجان زیادی برای استفاده از وسایل و تکنولوژیهای جدید دارند بسیار دشوار است و میتواند آسیبزا باشد.
وی با اشاره به عدم گرایش به فرهنگ کتابخوانی به عنوان یکی دیگر از مضرات استفاده نامناسب از فضای مجازی گفت: دانش پایدار در نسل آینده به شدت کاهش مییابد و معلومات و دانستههای فردی فقط در فضای مجازی دست به دست میچرخد و بعضاً سوداگران فضای مجازی با سوءاستفاده از بیدانشی افراد فرهنگ، ادبیات، دانش و معلومات ناصحیحی در راستای اهداف خود به مردم انتقال میدهند.
مدیر کل قرآن، عترت و نماز دیدار چهره به چهره معلم و متعلم در بستر حقیقی را دارای نقش مؤثرتری در تربیت دانست و افزود: با عدم حضور دانش آموزان در مدارس این نقش و تأثیر آن کمرنگتر خواهد شد و عدم حضور دانش آموزان در مدرسه انزوا، افسردگی، بی تحرکی و ... را در دانش آموزان ایجاد می کند.
وی ادامه داد: اگر چه در کلاس مجازی فرصتی جداگانه برای سؤال و جواب در نظر گرفته شده، اما نمیتواند جایگزین رفع اشکال به صورت حضوری باشد و پاسخها کوتاه بوده که این مسئله باعث سردرگمی دانش آموزان شده است و در نهایت او را با کوهی از مشکلات ریز و درشت درسی مواجه میکند.
وی ادامه داد: تحرک و نشاط و دیدار حقیقی همسالان یکی دیگر از آثار حضور در مدرسه است که در شرایط فعلی تحت تأثیر قرار گرفته و باعث خمودگی، چاقی و عدم نشاط لازم دانش آموزان شده است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: استفاده بیش از حد از فضای مجازی باعث ایجاد عصبانیت و پرخاشگری شده است و سلامت روح و جسم دانش آموزان به ویژه بینایی آنان در معرض خطر قرار میگیرد و حتی تنظیم طبیعی خواب و نحوه تغذیهشان نیز تحت تأثیر قرار میگیرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی؛ وی یادآور شد: باید به این نکته اساسی نیز توجه کرد که معلمان، فرهنگیان و همکاران نیز از شرایط و مسائل موجود به شدت در معرض آسیب هستند.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *