داستان شهر خاموش
اعمال خاموشی در بعضی بزرگراهها و معابر شهر تهران شاید ورق خوردن صفحهای دیگر از داستان ناهماهنگیها و ناکارکردیهای مدیریت شهری پایتخت باشد. اینکه نهادهایی خارج از کنترل شهرداری بتوانند خودمحورانه برای روشنایی خیابانها و گذرگاههای تهران تصمیم بگیرند و مسوولان شهرداری و شورای شهر را هم بی خبر بگذارند نشانهای گویا برای فهم وضع اداره پایتخت میتواند باشد.
خبرگزاری میزان -
این میان آنچه هم که مغفول مانده و به چیزی گرفته نمیشود مساله یکپارچه سازی مدیریت شهری است. اما تصمیم گیری و اجرای ناگهانی طرح خاموشی برخی معابر و گذرگاههای تهران از سوی نهادی غیر از شهرداری که ناهماهنگیهایی را هم در سطوح گوناگون پدید آورده هر چه هست و هر عیبی که بتوان برایش متصور شد این حسن را هم داشته که ضعف و نارسایی مدیریت از هم گسیخته شهری را به روشنی یادآور شود.
در این گیر و دار محسن هاشمی که هم ریاست شورای اسلامی شهر تهران را برعهده دارد و هم عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل این شوراست مطلوبترین گزینه برای پاسخگویی درباره ماجرای خاموشیهای شبانه پایتخت است. او، اما با اکراه و بی میلی یک رئیس متفرعن برای پاسخگویی به رسانهها حوالتمان میدهد به اظهاراتی که مسوولان وزارت نیرو در این باره داشته اند: وزارت نیرو در این خصوص توضیحات لازم را داده است و من لازم نیست در این باره توضیحی بدهم، زیرا خود مسوولان وزارت نیرو به خوبی دلایل این مورد را شرح داده اند.
پافشاری میکنیم که چرا شورای شهر تهران این قضیه را پیگیری نمیکند؟ او، اما برخلاف مشی و منش خانوادگی اش کج خلقی میکند و از پاسخ دادن طرفه میرود: وزارت نیرو خیلی واضح و مشخص درباره مساله خاموشی شبانه تهران توضیح داده است؛ بنابراین لازم نیست شورای شهر این قضیه را پیگیری کند.
از او درباره زمزمههایی که درباره ارتباط این خاموشیها با محدودیتهای کرونایی درگرفته میپرسیم از سر رفع تکلیف به کوتاهی پاسخ میدهد: بر اساس آنچه که مسوولان وزارت نیرو عنوان کرده اند به دلیل اینکه سرما به شدت افزایش پیدا کرده مصرف سوخت هم با همان شدت بالا رفته و برای اینکه بتوانند این مساله را کنترل کنند و علاوه بر این، چون به دلیل شیوع کرونا گفته شده ترددی در خیابانها نباشد در بعضی نقاط خاموشی اعمال شده است. این مساله کاملا واضح هست و تصور میکنم قابل پیگیری نیست و من هم صحبت دیگری در این رابطه ندارم. البته رسانهها این مورد را از طریق خود وزارت نیرو پیگیری کنند.
از رو نمیرویم و باز با او در میپیچیم که خاموشیهای شبانه میتواند عامل ایجاد وضع محیطی جرم زا و سبب تهدید امنیت و سلامت مردم شود. او، اما کم مانده از کوره در برود: من از توضیحات وزارت نیرو درباره خاموشی شبانه تهران قانع شدم و به نظر من مسوولان این وزارتخانه سخن درستی در این باره گفته اند.
- خاموشی شبانه بخشی از بزرگراهها و نقاط شهر تهران آن هم بدون اطلاع رسانی قبلی به یک نگرانی عمده برای شهروندان بدل شده است. گویا اجرای چنین تصمیمی در ساعات پایانی شب که میتواند به افزایش مخاطرات رانندگی منجر شود به مسوولان شهری و به ویژه شرکت کنترل ترافیک هم اطلاع داده نشده و برای همین گلایههایی را در پی داشته است. آن هم گلایههایی که بیشتر از جانب مقامات انتظامی پایتخت مطرح شده تا مدیران شهری.
این میان آنچه هم که مغفول مانده و به چیزی گرفته نمیشود مساله یکپارچه سازی مدیریت شهری است. اما تصمیم گیری و اجرای ناگهانی طرح خاموشی برخی معابر و گذرگاههای تهران از سوی نهادی غیر از شهرداری که ناهماهنگیهایی را هم در سطوح گوناگون پدید آورده هر چه هست و هر عیبی که بتوان برایش متصور شد این حسن را هم داشته که ضعف و نارسایی مدیریت از هم گسیخته شهری را به روشنی یادآور شود.
در این گیر و دار محسن هاشمی که هم ریاست شورای اسلامی شهر تهران را برعهده دارد و هم عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل این شوراست مطلوبترین گزینه برای پاسخگویی درباره ماجرای خاموشیهای شبانه پایتخت است. او، اما با اکراه و بی میلی یک رئیس متفرعن برای پاسخگویی به رسانهها حوالتمان میدهد به اظهاراتی که مسوولان وزارت نیرو در این باره داشته اند: وزارت نیرو در این خصوص توضیحات لازم را داده است و من لازم نیست در این باره توضیحی بدهم، زیرا خود مسوولان وزارت نیرو به خوبی دلایل این مورد را شرح داده اند.
پافشاری میکنیم که چرا شورای شهر تهران این قضیه را پیگیری نمیکند؟ او، اما برخلاف مشی و منش خانوادگی اش کج خلقی میکند و از پاسخ دادن طرفه میرود: وزارت نیرو خیلی واضح و مشخص درباره مساله خاموشی شبانه تهران توضیح داده است؛ بنابراین لازم نیست شورای شهر این قضیه را پیگیری کند.
از او درباره زمزمههایی که درباره ارتباط این خاموشیها با محدودیتهای کرونایی درگرفته میپرسیم از سر رفع تکلیف به کوتاهی پاسخ میدهد: بر اساس آنچه که مسوولان وزارت نیرو عنوان کرده اند به دلیل اینکه سرما به شدت افزایش پیدا کرده مصرف سوخت هم با همان شدت بالا رفته و برای اینکه بتوانند این مساله را کنترل کنند و علاوه بر این، چون به دلیل شیوع کرونا گفته شده ترددی در خیابانها نباشد در بعضی نقاط خاموشی اعمال شده است. این مساله کاملا واضح هست و تصور میکنم قابل پیگیری نیست و من هم صحبت دیگری در این رابطه ندارم. البته رسانهها این مورد را از طریق خود وزارت نیرو پیگیری کنند.
از رو نمیرویم و باز با او در میپیچیم که خاموشیهای شبانه میتواند عامل ایجاد وضع محیطی جرم زا و سبب تهدید امنیت و سلامت مردم شود. او، اما کم مانده از کوره در برود: من از توضیحات وزارت نیرو درباره خاموشی شبانه تهران قانع شدم و به نظر من مسوولان این وزارتخانه سخن درستی در این باره گفته اند.
بیشتر بخوانید:
مخالفت پلیس با خاموشی بزرگراه ها
سخنان رئیس شورای شهر تهران ما را از پیگیری بیشتر این ماجرا ناامید کرده و اظهارات کوتاه و تلگرافی او را به منزله مهر پایان داستان خاموشیهای شبانه میگیریم که ناگهان زنگ تلفن به صدا در میآید و محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران پشت خط میآید تا با میزان سخن بگوید. او که بیشتر مایل است موضوعات دیگری سوژه مصاحبه اش باشد برخلاف محسن هاشمی درمورد خاموشی شبانه نگرانیهایی دارد: از شرکت کنترل ترافیک به من اطلاع دادند که در بعضی از بزرگراهها به خاطر قطع شدن برق متاسفانه دوربینهای کنترل ترافیک هم قطع میشود. این مساله هم میتواند باعث افزایش تصادفات شود و هم به ناامنی در محیط شهری بینجامد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر از پیگیریهایی که در این باره داشته خبر میدهد: در بازدیدی که از شرکت کنترل ترافیک تهران داشتم گزارش مربوط به خاموشیهای شبانه به من داده شد که همانجا هماهنگیهایی انجام شد. اما این مساله باید از طریق اداره برق تهران و مسوولان وزارت نیرو پیگیری شود که هرچه سریعتر این مشکل برطرف شود. البته دوستان در شهرداری پیگیر این مساله هستند که انشاالله این مساله هرچه زودتر حل خواهد شد.
از علیخانی علت این خاموشیها را جویا میشویم. ابراز بی اطلاعی میکند: تا به حال در این رابطه توضیحی به ما داده نشده و ما منتظر پاسخ مسوولان وزارت نیرو هستیم که اگر مشکلی وجود دارد اعلام شود. من الان نمیتوانم درباره علت پدید آمدن این مشکل نظری بدهم، زیرا اطلاعی به ما داده نشده است.
اما ناامیدمان هم نمیکند و وعده اطلاع رسانی میدهد. اما مشروط بر اینکه پیش از آن مسوولان وزارت نیرو خود او را در جریان ماوقع بگذارند: اینکه خاموشی شبانه تهران ناشی از محدودیت برق بوده یا اشکالات فنی دیگری عامل این وضعیت شده هنوز مشخص نیست. اما هر زمانی که اطلاعی به ما داده شود یا نتیجه پیگیریها روشن شود اظهار نظر خواهم کرد.
سخنان رئیس شورای شهر تهران ما را از پیگیری بیشتر این ماجرا ناامید کرده و اظهارات کوتاه و تلگرافی او را به منزله مهر پایان داستان خاموشیهای شبانه میگیریم که ناگهان زنگ تلفن به صدا در میآید و محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران پشت خط میآید تا با میزان سخن بگوید. او که بیشتر مایل است موضوعات دیگری سوژه مصاحبه اش باشد برخلاف محسن هاشمی درمورد خاموشی شبانه نگرانیهایی دارد: از شرکت کنترل ترافیک به من اطلاع دادند که در بعضی از بزرگراهها به خاطر قطع شدن برق متاسفانه دوربینهای کنترل ترافیک هم قطع میشود. این مساله هم میتواند باعث افزایش تصادفات شود و هم به ناامنی در محیط شهری بینجامد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر از پیگیریهایی که در این باره داشته خبر میدهد: در بازدیدی که از شرکت کنترل ترافیک تهران داشتم گزارش مربوط به خاموشیهای شبانه به من داده شد که همانجا هماهنگیهایی انجام شد. اما این مساله باید از طریق اداره برق تهران و مسوولان وزارت نیرو پیگیری شود که هرچه سریعتر این مشکل برطرف شود. البته دوستان در شهرداری پیگیر این مساله هستند که انشاالله این مساله هرچه زودتر حل خواهد شد.
از علیخانی علت این خاموشیها را جویا میشویم. ابراز بی اطلاعی میکند: تا به حال در این رابطه توضیحی به ما داده نشده و ما منتظر پاسخ مسوولان وزارت نیرو هستیم که اگر مشکلی وجود دارد اعلام شود. من الان نمیتوانم درباره علت پدید آمدن این مشکل نظری بدهم، زیرا اطلاعی به ما داده نشده است.
اما ناامیدمان هم نمیکند و وعده اطلاع رسانی میدهد. اما مشروط بر اینکه پیش از آن مسوولان وزارت نیرو خود او را در جریان ماوقع بگذارند: اینکه خاموشی شبانه تهران ناشی از محدودیت برق بوده یا اشکالات فنی دیگری عامل این وضعیت شده هنوز مشخص نیست. اما هر زمانی که اطلاعی به ما داده شود یا نتیجه پیگیریها روشن شود اظهار نظر خواهم کرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *