سرخط خبر‌های مهم جهان در ۲ دی

8:15 - 02 دی 1399
کد خبر: ۶۸۶۰۳۹
انتشار گزارش‌های جدید درباره حملات سایبری به نهاد‌های فدرال آمریکا و قطعی شدن برگزاری انتخابات چهارم در اراضی اشغالی از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته هستند.

مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به ۷۷ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۲۵۹ نفر رسیده و یک میلیون و ۷۰۸ هزار و ۹۲۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

تاکنون ۵۴ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۹۹۱ نفر از مبتلایان ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

*انتخابات چهارم در اراضی اشغالی

کنست رژیم صهیونیستی طرح تعویق مهلت تصویب بودجه را به تصویب نرساند و بنابراین انتخابات چهارم در طول ۲ سال در اراضی اشغالی برگزار می‌شود.

«بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتز»، نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیش از این بر سر تمدید مهلت تصویب بودجه به توافق رسیده بودند.

*جزئیات جدید از حملات سایبری در آمریکا

«ران وایدن»، عضو کمیته مالی سنای آمریکا می‌گوید که در جریان حمله سایبری اخیر به وزرات خزانه داری آمریکا، ایمیل چندین نفر از مقامات ارشد این وزارتخانه به سرقت رفته است.

این مقام ارشد دموکرات می‌گوید که هنوز مشخص نیست هکر‌ها تا چه اندازه به اطلاعات این ایمیل‌ها دسترسی پیدا کرده اند.

*ترامپ به دنبال مصونیت قضایی برای بن سلمان

روزنامه «واشنگتن پست» گزارش داد که «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا در حال بررسی درخواستی از عربستان سعودی برای دریافت مصونیت قضایی برای «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، در ارتباط با پرونده تلاش وی برای ترور «سعد الجبری» است.

*روایت گاردین از مواضع برجامی اروپایی‌ها

روزنامه گاردین مدعی شده که در حال حاضر کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان از برخی خواسته‌های خود در ارتباط با توافق هسته‌ای عقب نشینی کرده اند و انگلیس در مقطع کنونی خواستار موضوع تمدید برجام نیست.

*مسکو خواستار بازگشت بدون پیش شرط آمریکا به برجام شد

وزارت خارجه روسیه در پی برگزاری نشست غیر رسمی وزرای خارجه کشور‌های عضو برجام تاکید کرد که آمریکا باید بدون هیچگونه پیش شرطی به این توافق بازگردد.

*ادامه اتهامات علیه روسیه در ارتباط با حمله سایبری به آمریکا

در حالی که کرملین بار‌ها هرگونه ارتباط مسکو با حملات سایبری اخیر به نهاد‌های آمریکایی را رد کرده، «ویلیام بار»، وزیر دادگستری اخراجی آمریکا مدعی شده که روسیه در پشت این حملات سایبری قرار دارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *