چگونگی برگزاری امتحانات دانشگاه فنی حرفهای
رییس دانشکده فنی انقلاب اسلامی دانشگاه فنی و حرفهای گفت: با تقسیم نمره آزمون پایان ترم، سنجش دانشجویان در طول ترم تحصیلی و از طریق آزمونهای میان دورهای که انجام میشدهاست و براساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه سهم هر کدام از آزمونهای میان ترم و پایان ترم در سهم نمره نهایی تعیین خواهد شد.
خبرگزاری میزان -
عبدی ادامه داد: برنامه ریزی درسی به گونهای باشد که دانشجویان ملزم به فعالیت غیرحضوری بوده و با تعیین وظایف و تکالیف درسی، پیشرفت دانشجویان در درسهای ارائه شده، ارزیابی شود. امتحانات میان ترم به صورت غیرحضوری و به اختیار مدرسین دروس انجام شود و از تنوع روشهای ارزیابی از جمله آزمون مجازی، تکلیف، کوئیز و ... استفاده شود.
وی ادامه داد: با تدریس مجازی بخشی از دروس عملی که امکان برگزاری آنها به صورت مجازی با کیفیت لازم با توجه به سرفصل وجود دارد، انجام گیرد. در خصوص ارزیابی نهایی دانشجویان برای روشهای برگزاری آزمون مواردی از قبیل روش ارزشیابی، نوع سوالات، زمان تخصیصی برای هر سوال، امکان برگشت به سوالات قبلی، تعامل با دانشجویانی که گرفتار اختلالات اینترنتی در حین آزمون میشوند و.... بطور کلی تحلیل آزمونهای برگزار شده و اصلاح روشها براساس نتایج حاصله و براساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه صورت میپذیرد.
اردشیر عبدی، رییس دانشکده فنی انقلاب اسلامی دانشگاه فنی و حرفهای در خصوص نحوه محاسبه امتحانات میان ترم و اجرای مجازی امتحان پایان ترم به میزان گفت: بر اساس این دستورالعمل باتوجه به برگزاری امتحانات میان ترم درسهای تئوری و عملی به صورت مجازیاست، برنامهریزی به گونهای انجام شود که با تقسیم نمره آزمون پایان ترم، سنجش دانشجویان در طول ترم تحصیلی و از طریق آزمونهای میان دورهای که انجام میشدهاست و براساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه سهم هر کدام از آزمونهای میان ترم و پایان ترم در سهم نمره نهایی تعیین خواهد شد.
عبدی ادامه داد: برنامه ریزی درسی به گونهای باشد که دانشجویان ملزم به فعالیت غیرحضوری بوده و با تعیین وظایف و تکالیف درسی، پیشرفت دانشجویان در درسهای ارائه شده، ارزیابی شود. امتحانات میان ترم به صورت غیرحضوری و به اختیار مدرسین دروس انجام شود و از تنوع روشهای ارزیابی از جمله آزمون مجازی، تکلیف، کوئیز و ... استفاده شود.
وی ادامه داد: با تدریس مجازی بخشی از دروس عملی که امکان برگزاری آنها به صورت مجازی با کیفیت لازم با توجه به سرفصل وجود دارد، انجام گیرد. در خصوص ارزیابی نهایی دانشجویان برای روشهای برگزاری آزمون مواردی از قبیل روش ارزشیابی، نوع سوالات، زمان تخصیصی برای هر سوال، امکان برگشت به سوالات قبلی، تعامل با دانشجویانی که گرفتار اختلالات اینترنتی در حین آزمون میشوند و.... بطور کلی تحلیل آزمونهای برگزار شده و اصلاح روشها براساس نتایج حاصله و براساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه صورت میپذیرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *