بازداشت گسترده، ویروس کرونا و بحران در زندان‌های آمریکا

0:15 - 28 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۳۹۹۹
جولان کرونا در زندان‌های آمریکا مشکلات عمده موجود در زندان‌های آمریکا را آشکارتر کرده است.

- زندان‌های آمریکا از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا از اصلی‌ترین کانون‌های این ویروس به شمار می‌روند و بررسی‌های انجام شده مشکلات نهادینه بسیاری را که عامل این شیوع گسترده است، آشکار می‌کند.

پایگاه «پریسون پالیسی» می‌نویسد «در سال ۲۰۲۰ شکست یک سیاست طولانی مدت _ بازداشت و زندانی کردن گسترده_ با یک سیاست جدید شکست خورده آمریکا در کنار یکدیگر قرار گرفته اند؛ سوء مدیریت پاندمی کرونا.»

پس از چندین دهه بازداشت‌های غیرضروری افراد در آمریکا، مقامات ایالتی و فدرال اکنون با یک فاجعه سلامتی و بهداشتی مواجه شده اند.

پافشاری بر بکارگیری بیش از حد از بازداشت و حبس، عواقب جدی در پی دارد و شواهد بسیاری برای این عدم کارایی در طول دهه‌ها جمع آوری شده است.

بازداشت گسترده و جمعیت بالای زندان‌ها در آمریکا به شیوع گسترده کرونا نه تنها در زندان‌ها بلکه در مراکز اصلاح و تربیت و جوامع و شهر‌های اطراف این مراکز شده است.

از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا کاملا آشکار است که شرایط غیر بهداشتی و جمعیت بالای زندان‌ها در آمریکا، شیوع ویروس کرونا را در این مراکز تسهیل کرده و جان زندانیان و کارکنان زندان‌ها را با خطر بسیار مواجه کرده است.

اما این موضوع تنها محدود به داخل زندان‌ها نبوده و از آنجایی که روابط بین داخل زندان و محیط اطراف بیرون آن کاملا در هم تنیده است، شیوع گسترده کرونا در زندان ها، دیگر محیط‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از آنجایی که مقامات زندان‌ها در اتخاذ گام‌هایی برای جلوگیری از شیوع کرونا در زندان‌ها شکست خوردند در حال حاضر زندان‌های ایالت نیویورک در فهرست اصلی‌ترین کانون‌های شیوع این ویروس قرار دارند.

مقامات فدرال و ایالتی نه تنها اقدام‌های اندکی برای مهار کرونا در زندان‌ها انجام دادند بلکه از انتقال و گسترش آن به محیط‌های اطراف این زندان‌ها نیز اقدامی انجام ندادند.

نتایج بررسی‌ها در این زمینه تاکیدی است بر ارتباط میان بازداشت و حبس گسترده و بهداشت عمومی؛ در همه سطوح در آمریکا جوامعی با زندانیان بیشتر، موارد زودهنگام تری از ابتلا به ویروس کرونا را در بهار سال ۲۰۲۰ داشته اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *