وحدت شیعیان جهان زمینه ساز ظهور «صاحبالزمان (عج)» است
حجتالاسلام و المسلمین سید محمدتقی حسینزاده در گفتوگو با ، پیرامون عواملی که ظهور «حضرت مهدی(عج)» را تعجیل میکنند گفت: در نامه «امام زمان (عج)» به شیخ مفید تاکید شده است که اگر شیعیان همدل باشند زمینه برای تعجیل فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه «همدلی» میتواند یکی از راههای زمینهساز ظهور «حضرت مهدی(عج)» باشد بیان کرد: همدلی رویکرد ارزشمندی برای جامعه بشری است، این مهم با توجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش مشکلات متعدد قابل توجه است، بسیاری از کارگران و یا افراد بیسرپرست خانواده که حقوق ثابتی ندارند و در طبقات پایین اجتماعی زندگی میکنند با مشکلات متعددی روبرو شده اند، اکنون با همدلی میتوان به آنان کمک کرد و اجازه نداد که آنها در این شرایط سخت مورد فشار اقتصادی قرار گیرند، این همان همدلی است که زمینه ساز ظهور «حضرت مهدی(عج)» خواهد بود.
این کارشناس علوم قرآنی در همین راستا ابراز کرد: همدلی چه از سوی مسئولین نسبت به مردم و چه از سوی مردم نسبت به مسئولین اتفاق بیفتد بسیار در شرایط خاص امروز مهم و با ارزش است، همراهی گروههای جهادی در سختترین شرایط و کمک به رفع بیماری کرونا مناظری جذاب از همدلی و همراهی را مجسم میکند، همان همدلی که پیش از این در زمان هشت سال دفاع مقدس دیده شده بود، مسئولین باید قدر این همراهی و همدلی را بدانند چرا که اگر همراهی مردم نبود قطعا نمیتوانستیم در مقابل بیماری کرونا ایستادگی کنیم.
وی با اشاره به سیره اخلاقی «امام زمان (عج)» بیان کرد: «امام زمان (عج)» صاحب حشمت، سکینه و وقار هستند، علم و حلم ایشان از همه مردمان بیشتر است، ایشان هم نام «پیامبر اکرم (ص)» هستند و خَلق و خُلق محمدی دارند، «امام زمان (عج)» در جهان با مشعل فروزان هدایت، سیر کرده و به عنوان بهترین صالحان زندگی میکنند، «حضرت مهدی(ع)» بخشنده هستند، ایشان نسبت به کارگزاران و مأموران خویش بسیار سخت گیر و با ناتوانان و مستمندان بسیار دل رحم و مهربان هستند، با ظهور «حضرت مهدی(ع)» کینه از دلها میرود و همه جا را آسایش و امنیت فرا میگیرد.
وی پیرامون توجه «ائمه معصومین (ع)» نسبت به شیعیان بیان کرد: «ائمه معصومین (ع)» همواره بر توجه خود نسبت به مردم اشاره داشتهاند، این مهم در مورد «امام زمان (عج)» بسیار پررنگتر است، حتی در روایتی از «امام رضا (ع)» پیرامون توجه ایشان به مردم آمده است: «مَا مِن أحَدٍ مِن شِیعَتِنَا یَمرَضُ إِلَّا مَرِضنَا لِمَرضِهٍ وَ لَا اغتَمَّ إَلَّا اغتَمَمنَا لِغَمِّمهِ وَ لَا یَفرَحُ إِلَّا فَرِحنَا لِفَرَحِه؛ هیچ یک از شیعیان، مریض نمیشود مگر اینکه ما نیز در بیماری او بیمار می شویم و اندوهگین نمیشود مگر اینکه ما نیز در غم ایشان محزون شویم و شادمان نمیگردد مگر اینکه ما نیز به خاطر شادی او شادمانیم.»
حسین زاده پیرامون سیره اجتماعی «امام زمان (عج)» اظهار کرد: عدالت «امام زمان (عج)» به گونهای خواهد بود که در حکومت ایشان بر هیچکس و هیچ چیز، هیچگونه ستمی نمیشود، نخستین نشانه عدل «امام زمان (عج)» سخنان سخنگویان حکومت ایشان است که در مکه فریاد میزنند: هر کس نماز فریضه خویش را در کنار حجر الاسود و محل طواف خوانده است و اکنون میخواهد نماز نافله بخواند به کناری رود تا حق کسی پایمال نگردد، حتی جانوران و گیاهان نیز از این برکت و عدالت بهرهمند میشوند حتی عدالت ایشان درون خانهها خواهد رفت مانند این که سرما و گرما داخل آن میشود.
وی پیرامون دوران غیبت «امام زمان (عج)» ابراز کرد: «امام زمان (عج)» آخرین امام زنده و حاضر شیعیان در عصر غیبت هستند، ایشان مهمترین عامل تحرک و پویایی شیعیان و امید آنان به آینده روشن جهان شمرده میشوند به همین دلیل بزرگترین دغدغه و آرمان انسانی شیعیان فرارسیدن زمان قیام حضرت «امام زمان (عج)» است که موجب میشود همواره با شوق فراوان تعجیل را در ظهور آن مصلح جهانی از خداوند بخواهند.
این کارشناس علوم قرآنی به زمان ظهور «حضرت مهدی(عج)» اشاره و تصریح کرد: در زمان ظهور «امام زمان (عج)» تعداد یاران «امام عصر (عج)» ۳۱۳ نفر خواهند بود که در روایتهای متعددی به آن اشاره شده است، همچنین در حدیثی از «امام صادق (ع)» آمده است: «مثل این است که قائم علیهالسلام را بر منبر مسجد کوفه میبینیم، در حالی که ۳۱۳ مرد، به عدد اهل بدر گرد او را گرفتهاند. آنها مردان جنگاور و حاکمان خدا در زمین او و بر خلق اویند».
وی پیرامون ارزش دعا برای ظهور «امام زمان (عج)» بیان کرد: دعا به عنوان یکی از ارزشمندترین اعمال میتواند ظهور «امام زمان (عج)» را تعجیل ببخشد حتی خود «امام عصر (عج)» از شیعیان خواسته تا برای ظهورشان دعا کنند، در روایتی از کتاب «شیفتگان مهدی، جلد یک ص ۲۵۱» بیان شده که «امام زمان (عج)» فرموده اند: به شیعیان و دوستان ما بگویید که خدا را به حقّ عمّهام «حضرت زینب (س)» قسم دهند که فرج را نزدیک گرداند.