گزارش واشنگتن پست از مانع تراشی آمریکا در راه ورود واکسن کرونا به ایران

12:09 - 19 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۲۰۴۱
وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده که دارو و تجهیزات پزشکی از تحریم‌های ایران معاف هستند، اما در بحبوحه شیوع ویروس کرونا این تحریم‌ها واردات دارو و تجهیزات پزشکی را با مشکل مواجه کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر مدعی شد که اقلام بشردوستانه و دارو از تحریم‌ها علیه ایران معاف هستند.

در این بیانیه ادعا شده است «بانک‌های خارجی که در زمینه تسهیل ارسال اقلام بشردوستانه به ایران فعالیت می‌کنند، هدف تحریم‌های وزارت خزانه داری قرار نخواهند گرفت.»

وزارت خزانه داری آمریکا ادعا می‌کند که مراودات مالی مربوط به اقلام دارویی و بشردوستانه با ایران مشمول تحریم‌ها نخواهند بود.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد که تحریم‌های آمریکا احتمالا ورود واکسن کرونا به ایران را دچار مشکل خواهد کرد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از تحلیلگران تجاری و مالی می‌نویسد «تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران می‌تواند مانع دسترسی این کشور به واکسن ویروس کرونا شود و تلاش‌های ایران برای مهار این ویروس را با خطر مواجه کند.»

این گزارش در بخش دیگری می افزاید «در حالی که سخنگوی برنامه واکسن جهانی (کواکس) گفته که ایران معافیت دولت آمریکا را برای تهیه واکسن دریافت کرده، اما تحلیلگران هشدار می‌دهند که تحریم‌های مالی مانع تلاش‌های ایران برای شرکت در این برنامه و خرید‌های پزشکی مربوطه می‌شود.»

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *