خروجیهای تهران در زمان حادثه پاسخگو نیستند
خبرگزاری میزان: معاون برنامهریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه فاز نخست طرح جامع حمل و نقل از شهریور ماه در اختیار صاحبنظران قرار میگیرد گفت: در طرح جامع حمل و نقل تأکید بر جابجایی ۳۰ درصد بار و مسافر از طریق ریل است.
به گزارش ، امیر امینی، بزرگترین گره حمل و نقلی کشور را محدودهای به وسعت قم٬ گرمسار٬ تهران و البرز دانست و گفت: این گره حمل و نقلی باید مدیریت شود.
وی افزود: امروز شهر قم به ۱۷ استان کشور خدمات حمل و نقلی میدهد بدون اینکه خود خدماتی بگیرد ساماندهی این مسئله تأثیرهای ترافیکی بین منطقهای بر استانهای تهران٬ مرکزی و البرز وارد می کند بنابراین چاره کار مدیریت ترافیک است و مدیریت ترافیک هم نیاز به مطالعات دارد.
معاون برنامهریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر ظرفیت حمل و نقل ریلی افزایش یابد طبیعتا فشار بار ترافیکی بر جاده کم میشود یادآور شد: همانطور که در حمل و نقل ریلی نظم ترافیکی وجود دارد باید در حوزه جادهای نیز نظم ایجاد کرد برای نیل به این مقصود اول باید تعداد استفاده کنندگان ساماندهی شوند و سپس درباره نظم دادن وسایل نقلیه و نگهداری راهها برنامهریزی کرد.
وی با بیان اینکه طرح جامعی برای ساماندهی حرکت در این گره بزرگ حمل و نقلی تدوین میشود به پایگاه خبری وزارت راه گفت: از آنجاکه بحران ترافیکی ورودی و خروجی تهران بیشتر از سایر نقاط کشور است بنابراین نخستین طرح مدیریت ترافیک با نگاه حرکت و قابلیت زندگی برای تهران تدوین میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: نکته مهم دیگر مسئله پدافند غیرعامل و مدیریت بحران است که خروجی های تهران در زمان حوادث غیر مترقبه یا ناگهانی آمادگی لازم را برای پاسخگویی ندارند و باید برای آن فکری کرد در این رابطه موضوع اصلی تأمین زیرساخت نیست بلکه مدیریت بحران و ترافیک است.
وی افزود: هم اکنون حمل و نقل جادهای برای استفادهکنندگان شخصی از سایر شقوق حمل و نقل ارزانتر است بر همین اساس مورد استقبال عموم قرار دارد در حالیکه اگر بتوان حجم تقاضای حملونقل ریلی را پاسخگو بود و هزینههای استفادهکنندگان از حملونقل جادهای را افزایش داد میتوان ترافیک را بهتر مدیریت کرد.
امینی ادامه داد: عوارض بر جاده٬ عوارض بر خودرو و عوارض بر سوخت سه راهی هستند که میشود هزینههای استفاده از حمل و نقل جادهای را افزایش داد تا اولا بتوان در توسعه حمل و نقل ریلی سرمایهگذاری کرد و ثانیا متقاضیان به سوی استفاده از حمل و نقل ریلی متمایل شوند. در طرح جامع حمل و نقل تأکید بر جابهجایی ۳۰ درصد بار و مسافر از طریق ریل است البته این کار تبعات اجتماعی و تبعات اقتصادی دارد که هر دو را باید مدیریت کرد. ضمن آنکه فقط با کار زیرساختی نمیتوان به هدف یادشده دست یافت.
معاون برنامهریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: طرح جامع حمل و نقل انتشار یافته و فاز نخست آن از شهریورماه در اختیار صاحبنظران قرار داده میشود.
وی افزود: امروز شهر قم به ۱۷ استان کشور خدمات حمل و نقلی میدهد بدون اینکه خود خدماتی بگیرد ساماندهی این مسئله تأثیرهای ترافیکی بین منطقهای بر استانهای تهران٬ مرکزی و البرز وارد می کند بنابراین چاره کار مدیریت ترافیک است و مدیریت ترافیک هم نیاز به مطالعات دارد.
معاون برنامهریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر ظرفیت حمل و نقل ریلی افزایش یابد طبیعتا فشار بار ترافیکی بر جاده کم میشود یادآور شد: همانطور که در حمل و نقل ریلی نظم ترافیکی وجود دارد باید در حوزه جادهای نیز نظم ایجاد کرد برای نیل به این مقصود اول باید تعداد استفاده کنندگان ساماندهی شوند و سپس درباره نظم دادن وسایل نقلیه و نگهداری راهها برنامهریزی کرد.
وی با بیان اینکه طرح جامعی برای ساماندهی حرکت در این گره بزرگ حمل و نقلی تدوین میشود به پایگاه خبری وزارت راه گفت: از آنجاکه بحران ترافیکی ورودی و خروجی تهران بیشتر از سایر نقاط کشور است بنابراین نخستین طرح مدیریت ترافیک با نگاه حرکت و قابلیت زندگی برای تهران تدوین میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: نکته مهم دیگر مسئله پدافند غیرعامل و مدیریت بحران است که خروجی های تهران در زمان حوادث غیر مترقبه یا ناگهانی آمادگی لازم را برای پاسخگویی ندارند و باید برای آن فکری کرد در این رابطه موضوع اصلی تأمین زیرساخت نیست بلکه مدیریت بحران و ترافیک است.
وی افزود: هم اکنون حمل و نقل جادهای برای استفادهکنندگان شخصی از سایر شقوق حمل و نقل ارزانتر است بر همین اساس مورد استقبال عموم قرار دارد در حالیکه اگر بتوان حجم تقاضای حملونقل ریلی را پاسخگو بود و هزینههای استفادهکنندگان از حملونقل جادهای را افزایش داد میتوان ترافیک را بهتر مدیریت کرد.
امینی ادامه داد: عوارض بر جاده٬ عوارض بر خودرو و عوارض بر سوخت سه راهی هستند که میشود هزینههای استفاده از حمل و نقل جادهای را افزایش داد تا اولا بتوان در توسعه حمل و نقل ریلی سرمایهگذاری کرد و ثانیا متقاضیان به سوی استفاده از حمل و نقل ریلی متمایل شوند. در طرح جامع حمل و نقل تأکید بر جابهجایی ۳۰ درصد بار و مسافر از طریق ریل است البته این کار تبعات اجتماعی و تبعات اقتصادی دارد که هر دو را باید مدیریت کرد. ضمن آنکه فقط با کار زیرساختی نمیتوان به هدف یادشده دست یافت.
معاون برنامهریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: طرح جامع حمل و نقل انتشار یافته و فاز نخست آن از شهریورماه در اختیار صاحبنظران قرار داده میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *