سال ۲۰۲۰ و افزایش تیراندازی های مرگبار در نیویورک

14:27 - 16 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۰۹۷۴
آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد افزایش بی سابقه در زمینه جرایم با اسلحه بوده است.

- آمار‌های اداره پلیس نیویورک می گوید شهر نیویورک در ماه نوامبر با افزایش بیش از ۱۱۲ درصدی تیراندازی‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده و میزان خشونت با اسلحه در این شهر در سال‌های گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش دیلی میل، پلیس نیویورک آخرین آمار جرم و جنایت را منتشر کرده که نشان می‌دهد تنها در ماه نوامبر، ۱۱۵ مورد تیراندازی در سطح این شهر اتفاق افتاده است؛ در حالی که در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۵۱ مورد تیراندازی گزارش شده بود.

آمار‌ها همچنین نشان می‌دهد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، تعداد افراد بازداشت شده برای جرایم اسلحه در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲۲.۲ درصد افزایش یافته است.

طی ۱۱ ماه اول سال جاری، پلیس نیویورک، ۳ هزار و ۷۹۳ نفر را در ارتباط با جنایات مربوط به اسلحه دستگیر کرده است؛ این تعداد نسبت به ۳ هزار و ۱۰۴ نفر بازداشت شده در سال قبل، افزایش چشمگیری یافته است.

به نظر می‌رسد موج خشونت با اسلحه در نیویورک از ماه ژوئن همزمان با تصمیم اداره پلیس نیویورک برای انحلال واحد ضد جرم خود باشد که متمرکز بر جمع آوری اسلحه‌های غیرقانونی از خیابان‌ها بود.

اداره پلیس نیویورک اعلام کرد که در کل سال ۲۰۲۰ میلادی، هزار و ۴۱۲ مورد تیراندازی در ۵ بخش اتفاق افتاده است؛ تقریبا ۲ برابر میزان سال گذشته که ۷۲۱ مورد بوده است.

بیشترین نگرانی افزایش تعداد قتل‌ها در ماه نوامبر و همچنین در سال ۲۰۲۰ است.

در طول ماه گذشته، ۲۸ نفر در شهر نیویورک به قتل رسیدند؛ بر اساس گزارش اداره پلیس نیویورک این یعنی ۵ نفر بیشتر از تعداد کشته شدگان در نوامبر ۲۰۱۹.

همچنین در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۲۰، ۴۲۲ قربانی قتل در این شهر وجود داشته است که در مقایسه با سال گذشته که ۳۰۵ قربانی را ثبت کرده، ۳۸.۴ درصد افزایش داشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *